BIM Juni 2014
Äl+8 idag, negativt test imorse. Nu på kvällen fick jag en flytning, ed en pytte liten blodstrimma i, kan det vara nidblödning? Hur mpnga dagar efter en ev nidblödning borde det kunna visa på ett test?

Äl+8 idag, negativt test imorse. Nu på kvällen fick jag en flytning, ed en pytte liten blodstrimma i, kan det vara nidblödning? Hur mpnga dagar efter en ev nidblödning borde det kunna visa på ett test?
Fortfarande svagt positivt gravtest idag, aaargh! Kan inte hcg bara sjunka tillbaka helt nu? Två veckor sedan mf...
Någon som vet om man skall räkna mf-dagen som första mensdag eller om man räknar första negativa gravtest-dagen som första i cykeln? Dvs håller kroppen på att förbereda ÄL redan när hcg sjunker eller börjar den förbereda först när hcg är typ 5 eller lägre?
Undrar för antingen behöver jag kanske inte vänta så länge eller så behöver jag vänta 3 veckor nästan efter att hcg har "försvunnit".
Här är en bild på dagens, torkade, test.
Testade neg idag men har bim 9/6. Men är på äl +8 idag. Min lutealfas fas är 15-16 dagar, så antar att det finns hopp??
Tack för svar alla!
Någon som vet var man kan köpa CB digitala gravtest med veckoindikator billigast? Tänkte testa med ett sådant på onsdag och hoppas innerligt att jag får Ej Gravid (förhoppningsvis ända gången jag behöver hoppas på det).
En följdfråga till alkohol. Hur påverkar rökning innan bim? Eller ja innan pos test?
Jag gjorde ett tidigt test idag, på BIM-4. Då det blev negativt så blev jag lite sur eftersom vissa vanliga test (i typ 56% av fallen) kan visa positivt på BIM-4. Sen tänkte jag lite längre.. Jag har ju rätt så kort lutealfas så trots att jag är på BIM-4 så är jag som mest på ÄL+7. Har i längsta fall en lutealfas på 11 dagar, som kortast 9.
Så ja, jag kan nog chilla lite. Att inte få positivt på ÄL+7 borde inte vara så konstigt. Eller? För en kvinna med normal (14 dagar) lutealfas så är ju BIM-4 lika med ÄL+10.
Är det spökstreck eller ett svagt plus?Fick strecket efter ca 5 min. Har bim 6/6. I lördags fick jag metallsmak i munnen en kort stund, idag vakna jag med lätt ömma bröst mest ont i höger. Hade rikligt med flytningar igår, idag knappt inget..
Bim 8/6, svävar mellan att " ja kanske är ja gravid" till att bli arg på mig själv för att ja tillåter sådana tankar då jag " vet" att ja inte är det! Va är oddsen lixom!!
Vill bara ha söndag! Vågar man testa sig tidigare?