• Murrmys

BIM Juni 2014

Tempat denna månad men det sket sig när jag blev magsjuk, tempade inte morgonen efter och dan efter det hade jag säkert lite feber. Enl mina beräkningar tänkte jag ÄL typ i måndags men ff satte ut det till i torsdags redan, dock med streckat rött kryss. Kan man ha ÄL på dag 9 ens?! :O är isf på ÄL+6 idag men ska min lutealfas gått från 11 till 16 (jämfört med då sonen blev till) verkar mysko!

Jaja, tror inte på nån bebis iaf eftersom hela familjen va magsjuk i omgångar så var inte så mkt sex om man säger så...bättre lycka nästa gång! :)

• Murrmys

Urs, fick klåda i underlivet igår. Sökte på 1177 och läste:

Hormonbalansen i kroppen påverkar slemhinnorna och därmed immunförsvaret i slidan. Därför är det vanligt att man får en svampinfektion under graviditeten eller att en svampinfektion lättare blossar upp strax före mens.

Ger ju visst hopp då ;) fast tror pga samlag i förrgår, kunde vara en orsak också...

• Murrmys
    Acire94 skrev 2014-06-22 13:22:07 följande:

Är lite förvirrad (har jag väl i och för sig varit sedan vi började) men jag vet inte riktigt när jag hade äl eller om jag ev hade TVÅ (??!!?!)... Hade i alla fall riktigt ont både 9onde och 16onde så vet inte riktigt när jag hade ägglossning. Men kan bli så att mitt bim-datum måste flyttas fram men jag vet inte riktigt till när :P

Kan ju vara så att du hade ÄL 9onde och ägget fäste 16onde eller så :)
  • Murrmys

Hur går det för alla er som passerat BIM? :) den som rensar i listan får gärna ändra till 29/6 på mig. Samt 30 år :)

Jag är sååå fundersam på min tempkurva. Är det ens möjligt att ha ÄL på dag 9?? Jag skulle tro mer på dag 12, men svårt med tempen där då jag var sjuk...men räknar nog från det själv.

• Murrmys
    combat90 skrev 2014-06-22 18:23:10 följande:

Måste bara fråga.. lutealfasen är den alltid samma varje cykel? Hade 11 dagar sist. O om de e samma så har jag ju gått över med två dagar idag.. eftersom jag är på dag 13 sen äl?!???? :O vet när jag hade äl med temp o stickor!!

Ja de sägs att den är konstant, så har du koll på ÄL så kan du säkert testa om det är 13 efter :)
  • Murrmys

Ja testa

;)

combat90 skrev 2014-06-23 08:19:27 följande:

Jag testade sist i torsdags. Jag vet inte om jag ska testa nu snart sparade morgonurinet. Ej bestämt mig. Så nervös. Tempen har stigit idag till 36,9 (0,2 grader, legat på 36,6 sen äl) . Och mensen är inte kommen än. Bim + 3 måste de bli idag om lutealfasen är konstant på 11 dar:) igår gick min vanliga bröstvårtesmärta över till att hela bröstet är ömt. Ska jag våga ta ett test? Vill inte ha ett negativt?!

• Murrmys
    kossann skrev 2014-06-23 19:08:58 följande:

Tempen gick ner till 35,7 idag, så det är bara att invänta att mensen kommer de närmsta dagarna.

(Lika bra jag skriver det så att ingen tror jag skrivit fel... Jag har låg temp, ligger i snitt på 35,8 innan ÄL.)

Hur långt innan mens brukar din temp dippa? Har du ff? :)
  • Murrmys

Välkommen kiwifågeln :)

Det sägs att lutealfasen är konstant så vet du när ÄL varit kan du räkna dagarna efter ÄL till mens...räkna ÄL+ istället för BIM- för då har du mer kolla. Vissa plussar på ÄL+7 andra ÄL+12, själv väntar jag nog till ÄL+20 typ om inte mensen kommit före det ;) tror inte det kommer hända denna månad...

• Murrmys
    kossann skrev 2014-06-23 21:20:08 följande:

Använder WomanLog. 1-2 dar innan mens dyker min temp.

Okej. Den har jag inte kollat in :)
  • Murrmys
    Jonej skrev 2014-06-24 03:37:28 följande:

Grattis alla som plussat! :) själv är jag på BIM +4, ungefär, har inte riktigt koll på varken cykel eller ÄL, och börjar starkt tro att jag är gravid. Molvärk till och från, svullen mage, stormigt humör, men framförallt HETT i ansiktet! Är varm och röd som en tomat, har till och med fått kommentarer om det. Någon annan som haft såna symptom? Började på bim-1. Kan inte minnas från förra grav att man gick runt som ett stoppljus!! :D

Hehe, jag känner mig också het om kinderna...jag är en riktig fryslort men har inte varit det nu, trots kallt väder. Men ja vet inte, det behöver inte betyda nåt heller :) jag väntar och ser. Äl+12 idag!
Svar på tråden BIM Juni 2014