Inlägg från: Kissekatten2014 |Visa alla inlägg
  • Kissekatten2014

BIM Juni 2014

eagle87 skrev 2014-05-24 16:03:24 följande:
    Körde du enligt schema, 3 dagar paus Osen 1 dag?
    Nej denna gången blev det ungefär varannan dag det föll sig naturligt då båda var sugna.. Se om det fungerar har även kört tre dagar cb's glidmedel
  • Kissekatten2014
    ImseVimseSpindel skrev 2014-05-25 17:42:16 följande:
    Vilken dag i cykeln brukar ni ha ÄL? :)

Brukar var dag 12-14 i cyklen brukar ha en cykel på 28 dagar.
  • Kissekatten2014
    onlyonewhoknows skrev 2014-05-27 17:04:05 följande:
    Jag hoppar gärna på här också. Det blir första försöket efter "missfall". Jag och sambon förlorade vår dotter den 10/4. Jag var då i v 28 och fick då föda ut vår dotter. Jag tänker inte gå in på detaljer och känslor här, men hur som helst beslutade vi rätt snart att försöka så fort som möjligt igen. Läkaren rekommenderade att vänta tills mensen kom tillbaka. Jag fick tillbaka min mens i söndags och har, förutsatt att inget ändrats mot innan graviditeten ÄL ca 9/6 och BIM runt 24/6 (är inte jätteregelbunden).

Nej fy va hemskt .. Hoppas hoppas på bättre lycka nästa gång, håller tummar och tår för er
  • Kissekatten2014
    Boots skrev 2014-05-28 14:03:24 följande:

Ja det är ju orättvist fördelat på vilka som kan få barn lätt och vilka som knappt eller inte alls kan bli gravida! Ni är starka som har kämpat länge! Nu till en annan sak. Vilken dag i menscykeln brukar ni ta första graviditetstestet?

Antingen bim dagen eller några dagar efter beräknad mens..
  • Kissekatten2014
    Murrmys skrev 2014-05-28 20:19:15 följande:
    Gravtest beställt nu :) men tänker inte testa före BIM...ska man vänta 9 månader på bäbis så kan jag nog vänta in BIM och nån dag till innan test ;) men visst är det segt!!?? Har så sjukt ömma boobisar också, känns som första veckorna jag ammade sonen, ilar och spänner liksom. Men kroppen kan ju va skengravid så jag tar inte ut nånting!

Jag känner ingenting just nu, så det blev nog inget denna gång har bim nästa fredag.. Så segt och vänta och vänta ju.
  • Kissekatten2014
    Solägget skrev 2014-06-01 07:21:00 följande:

Är det någon här inne som har testat clearblues fertilitetsglidmedel? Är det bara ett spermievänligt glidmedel eller ökar det på något vis chansen att man blir gravid? Hittar olika info på nätet...

Jag har provat det och första månaden funka inte. Nu denna månaden väntar jag på bim som är på fredag.
  • Kissekatten2014
    Kissekatten2014 skrev 2014-06-01 11:13:16 följande:
    Jag har provat det och första månaden funka inte. Nu denna månaden väntar jag på bim som är på fredag.
    Det förbättrar ju miljon där inne för spermierna. Och tycker överlag att det är ett lättflytande glidmedel som är smidigt att använde man får den dosen man behöver i pipetten.. Tycker det är värt och prova iaf
  • Kissekatten2014
    kossann skrev 2014-06-01 18:06:13 följande:
    Ni som har testat, blir det inte för "kladdigt" av den? När jag var hos läkaren för att kolla äggreserven, så sa han att jag hade tunn slemhinna och att glidmedel kan hjälpa till att få ägget att fastna. Men jag är lite rädd för att det blir för kladdigt där nere...  

Jo det är väldigt lätt flytande glidmedel så det blir kladdigt..
  • Kissekatten2014
    JhjärtaK skrev 2014-06-01 20:33:06 följande:
    Tack för svar alla! Någon som vet var man kan köpa CB digitala gravtest med veckoindikator billigast? Tänkte testa med ett sådant på onsdag och hoppas innerligt att jag får Ej Gravid (förhoppningsvis ända gången jag behöver hoppas på det).

Jag tror det är apotea.se som har det billigaste testen
  • Kissekatten2014

Är det spökstreck eller ett svagt plus?Fick strecket efter ca 5 min. Har bim 6/6. I lördags fick jag metallsmak i munnen en kort stund, idag vakna jag med lätt ömma bröst mest ont i höger. Hade rikligt med flytningar igår, idag knappt inget..

Svar på tråden BIM Juni 2014