• joss82

BIM Juni 2014

Vädurtjejen skrev 2014-05-19 00:21:19 följande:

Det är väl bara att prova sig fram då. Håller tummarna för oss alla. En annan frågafick en liten rosa flytning på pappret idag men mer har det inte kommit igång. Ska egentligen ha mens om två dagar. Skulle ni räkna det som mensens första dag eller gör man det först när man blöder rött?

Jag tycker också det är svårt. Om det bara är en miniflytning och mensen sedan väntar något dygn brukar jag nig räkna dagen efter som start.

Det kan ju också vara en nidis?
  • joss82
    LilaLavendel skrev 2014-05-19 08:52:50 följande:
    Har nu fått höra från flera att jag kanske är gravid ändå, fast alla test visar positivt endast efter 10-15 minuter. Men jag är med här så länge ändå. Bim idag/imorgon.

Håller tummarna!
  • joss82

Det har faktiskt blivit så, utan att försöka, att vi i princip följt sperm meets egg-metoden också, har haft sex nästan precis varannan dag senaste veckan. Nu närmar sig äl, tror jag får maxutslag i morgon eller på onsdag. En fråga bara. Enligt varannan dag-principen ska vi ha sex ikväll. Om jag då får maxutslag i morgon blir det ju sex fyra dagar i rad då och inte tre, men antar att man kör på det ändå? Lite kul att köra på en metod =). Dock har jag inte pratat med sambon om den, utan försöker själv ha den lite i huvudet och se till att vi följer den.

• joss82
    Milie skrev 2014-05-19 10:37:55 följande:
    Jag tror att om man har sex en dag och sen får utslag på ägglossningsstickan dagen efter så blir det helt enkelt fyra dagar i rad. Visst är det så att sekretet är mycket mer tunnflytande runt ägglossningen? Då måste det ju göra mindre om man har sex ofta tänker jag.

Är det någon som kört med Clearblues nya ägglossningstest med dubbel hormonindikator? Får man väldigt tidigt ett utslag? Typ fyra dagar innan? Tänkte vad jag ska räkna som utslag med den här SME(sperm meets the egg)-planen. Ska jag vänta tills det blir den markeringen som innebär högst/maximal? 

ja, det tror jag absolut du ska göra. Den blinkande markeringen, eller vad det nu är de första dagarna, är väl egentligen bara en förvarning om att äl är på g. Det är max-symbolen som säger att det verkligen är dags.
  • joss82

Plus på äl-stickan idag, tror jag minsann. Hoppas det blivit ännu en aning starkare när jag testar igen om en stund. Jippie!

• joss82

Så här såg mitt ut idag;). Hoppas det blir ännu lite starkare i morgon men räknar det nog ändå som positivt?

• joss82

Positivt äl-test igår. Hade sex igår och ska försöka få till det idag och i morgon också. Spännande!!

• joss82
    Murrmys skrev 2014-05-20 06:44:14 följande:

Oh, håller tummarna! Vi ligger nog i samma fas ungefär :) hur lång cykel har du?
    Lång och oregelbunden ;(. Men de senaste gångerna ca 35 dagar. Lutealfas på 13 dagar dock, så vi lär väl ha BIM ungefär samtidigt nu?
  • joss82
    snö 81 skrev 2014-05-20 10:33:46 följande:
    Tycker att väntan på äl är extra seg denna månad. Mensen är slut sen flera dagar, men jag är ändå bara på cykeldag 7 idag. Beräknad äl är om exakt en vecka, men jag känner mig helt hopplös om att det skulle ta sig denna gång. Vet inte varför jag dippat så, jag vet ju att jag kan bli gravid...

Lätt hänt att dippa emellanåt, jag pendlar också massor. Det blir väl så när något känns så viktigt och osäkert som detta gör! När det är något man önskar så hett och ändå inte kan styra så mycket över.
    Kände mig väldigt pessimistisk förra veckan, ÄL idag och nu känns det lite mer hoppfullt. Men kommer säkerligen hinna svänga igen...
  • joss82
    eagle87 skrev 2014-05-20 11:33:30 följande:
    Skulle kännas så jobbigt om vi inte lyckats denna månad då vi anstränger så extra mycket. Igår skulle vi ha sex enligt metoden vi kör denna månad men hade bråkat. Vi löste det först kl 3 på natten o efter de hade vi sex inte för att vi hade ork utan bara för man skulle. Idag är båda trötta på jobbet :(
    Låter inte kul. Är det verkligen värt att köra stenhårt på metoden när det inte känns riktigt bra? Jag tänker nog att man ändå så långt möjligt ska försöka ha sex när man känner för det. Helst regelbundet och lite extra ofta runt ÄL såklart, men inte konstla till det allt för mycket. Risken finns ju att man tappar lusten helt, börjar bråka mer än vanligt eller skapar andra spänningar mellan sig?
Svar på tråden BIM Juni 2014