• joss82

BIM Juni 2014

{#emotions_dlg.flower} BIM-lista {#emotions_dlg.flower}

28/5-2/6 sowe81, 32 år, 2a försöket efter mf, 2a barnet
    4/6 joss82, 31 år, 3:e försöket, 1:a barnet
    6/6, corran, 20 år, 3e försöket, 2a barnet
    6/6 Kissekatten2014, 28 år, 5:e försöket, 1:a barnet
    7/6 ramada, 31 år, 2:a försöket, 1:a barnet
    8/6 Sarasessi 30 år, 6:e försöket, 2:a barnet
    9/6 eagle87, 26 år, 4:e försöket, 1:a barnet

10/6 vikkan 3333, 34 år, 1:a försöktet, 3:e barnet
    10/6 snö81, 32 år, 5:e försöket totalt, 2:a efter mf. 2:a barnet
    10/6 Palmhjärtat, 25 år, 3:e försöket, 1:a barnet
    13/6 Evening primrose, 
    16/6 Fortuna, 1:a försöket, 2:a barnet

Har jag glömt någon nu?
  • joss82
    sowe81 skrev 2014-05-11 13:30:14 följande:
    Tror min äl är på g smile1.gif inget positivt på testet ännu men känner av lite i magen o lite mer trådiga flytningar. Är på cykeldsg 12 o hade alltid äl på dag 14 före mina ma/mf men efter det har den kommit mellan dag 16-18. Så kanske kommer tillbaka till normalt nu. Får se. Blir iaf till o ligga nu, som tur är jag o sambon i samma stad smile1.gif
    Heja,heja!! Jag har inte kollat äl med test än så länge men den borde dröja lite till. Försöker ligga regelbundet den här månaden i alla fall, varannan dag helst. Åh, jag vill så gärna att det ska ta sig den här månaden!
  • joss82
    snö 81 skrev 2014-05-14 08:14:27 följande:
    Mensen kom idag och var punktligheten själv denna månad. Visste ju att det inte tagit sig denna månad så jag gick ju med i denna grupp i förväg.
    Eftersom mensen kom prick på dagen så kvarstår BIM i juni iaf till den 10:e.

Nu är det bara ladda för äl och hoppas att det tar sig. Tänkte köra all in denna månad - äl-tester och clearblues fertilitetsglidmedel. Funderar även på att börja med röd grapefruktjuice som ska tydligen ska öka älflytningarna.

Trist, även om det var väntat förstås. Men bra ändå att den är punktlig.
  • joss82

Idag tänker jag sätta igång med äl-tester. Äl kommer förhoppningsvis till helgen eller i början av nästa vecka. Inga symtom än så länge, förutom att jag känner mig extra kär och sugen på sex =).

• joss82
    snö 81 skrev 2014-05-14 11:15:57 följande:

Det är ju helt fantastiskt hur kroppen fungerar egentligen. Man blir extra kär och sugen på sex precis då man har möjlighet att bli gravid. Det innebär att man har sex för att man vill det lika mycket som för att man vill bli gravid.

Ja visst är det häftigt!
  • joss82

Åh, vad jag känner mig otålig för tillfället! Allting blir ju bara en enda väntan! Nu vill jag att äl ska komma snart, men det innebär ju egentligen bara ytterligare en väntan på BIM. Suck. Bra att jag har mycket inplanerat de närmaste dagarna så jag får tänka på annat. Har också svårt att släppa tanken på att det kanske inte kommer gå. Vi har ju nyss börjat, ändå är jag rädd att det inte ska funka Skäms.

• joss82

Lägger BIM-listan lite längre fram i tråden, deb var så himla långt bak..

{#emotions_dlg.flower} BIM-lista {#emotions_dlg.flower}

28/5-2/6 sowe81, 32 år, 2a försöket efter mf, 2a barnet
    4/6 joss82, 31 år, 3:e försöket, 1:a barnet
    6/6, corran, 20 år, 3e försöket, 2a barnet
    6/6 Kissekatten2014, 28 år, 5:e försöket, 1:a barnet
    7/6 ramada, 31 år, 2:a försöket, 1:a barnet
    8/6 Sarasessi 30 år, 6:e försöket, 2:a barnet
    9/6 eagle87, 26 år, 4:e försöket, 1:a barnet

10/6 vikkan 3333, 34 år, 1:a försöktet, 3:e barnet
    10/6 snö81, 32 år, 5:e försöket totalt, 2:a efter mf. 2:a barnet
    10/6 Palmhjärtat, 25 år, 3:e försöket, 1:a barnet
    13/6 Evening primrose, 
    16/6 Fortuna, 1:a försöket, 2:a barnet

• joss82
    sowe81 skrev 2014-05-16 13:44:37 följande:

Jag fick mitt positiva äl-test igår. Har haft känningar av molverk och trådiga flytnignar sen i måndags. Hade sex sön, tis,ons,tors. Nu räknar jag att ägget släppt idag så BIM blir 28/5 (om jag kvarstår vid mina 12 dagar mellan äl.mens) men jag hänger kvar här med er ändå. Känns sent o hoppa in i majtråden nu....

Hoppas hoppas så på denna månad. Idag är nämligen bf för mitt fösta ma som jag hade i oktober. Skulle var en sån fin cirkel som slöts om ägget som släppt idag är det som blir en ny bebis.

Åh, då håller jag verkligen tummarna för att det blir så!!!
  • joss82

Suck, trodde äl var på gång den här helgen men nu har strecken blivit svagare igen :(. Märker dock av början till äl-flytningar så hoppas testen skärper till sig snart!

• joss82
    eagle87 skrev 2014-05-18 23:28:04 följande:

Jag kör oxå sperm meets egg metoden. Tror ni de här gör ngt. Vi är på dag 11 idag.alltså ska man inte ha Sex idag. Min man tycker varannan dag e jätte jobbigt han vill ha 6 varje dag så han tjata hela dan så hade de iaf idag. Ja tror att det är en av anledningar varför jag inte blivit gravid tidigare månader för vi har haft sex varje dag ibland 2-3 gånger, men minst 2. O jag har läst dels hinner de inte bli tillräckligt mkt spermier o dels så blockerar de när de e för mkt i äggledare för de massa döda som ligger i vägen. Har typ oxå sett att ibland kommer de inte ut så mycket för han hinner aldrig spara. Äsch att de ska vara så komplicerat o jobbigt o bli gravid..

Oj, hur orkar du ha sex 2 ggr/dag? Det hade jag aldrig pallat. Gärna i undantagsfall, men jämt?
Svar på tråden BIM Juni 2014