• jessi84

BIM Juni 2014

Kissekatten2014 skrev 2014-05-19 17:31:46 följande:
    Jag har en cykel på 28 dagar oftast och då står det att jag ska börja testa dag 8 men brukar börja på dag 10 . I början prova jag dag 8 men fick inget utslag förrän dag 10-11 .

På de äl testen jag har står det att jag ska börja på dag 11 (cykel på 28 dagar)
  • jessi84
    Kissekatten2014 skrev 2014-05-19 21:39:12 följande:

Jag har nämligen vart inne på cb's hemsida där kan man skriva in när ens senaste mens första dag var och så hur lång cykel du har, och denna månaden stod det att jag kunde börja testa 16:e maj och fick utslag först idag, ska inte lita på deras hemsida längre utan gå på bruksanvisning som står dag 11 som jag är på idag och fick utslag imorse på testet..
    Okej.
    Jag ska nog testa på lördag (dag 11) och se om det visar något =)
    Blir lite negativ om det inte visar något denna månad =(
  • jessi84
    Murrmys skrev 2014-05-19 22:09:10 följande:
    Ni som är osäkra på om ni har ÄL eller inte: märks det inget på flytningar för er? Jag märker väldigt tydligt! Vet inte exakt vilken dag ÄL är men brukar ha flytningar 3 dagar ungefär...idag var det tydligt så hoppas vi prickar rätt. Är ju mkt annat som ska funka med "/

Jag vet inte än hur allt kommer vara för mig för har inte ÄL än.
  • jessi84
    snö 81 skrev 2014-05-20 10:33:46 följande:
    Tycker att väntan på äl är extra seg denna månad. Mensen är slut sen flera dagar, men jag är ändå bara på cykeldag 7 idag. Beräknad äl är om exakt en vecka, men jag känner mig helt hopplös om att det skulle ta sig denna gång. Vet inte varför jag dippat så, jag vet ju att jag kan bli gravid...
    Ja, väntan på ÄL blir lite seg men man får se till att sysselsätta sig med annat så länge.
    Jag har ju inte haft ÄL förut så ska bli intressant att se hur kroppen reagerar och på vilket sätt. Har ÄL om 1 vecka och 1 dag, dagen efter dig =)
    Jag har lite hopp om att det ska ta sig direkt (men vet att det kan ta tid). Kanske dumt att hoppas så för mycket om det inte blir något.
  • jessi84

Har BIM 11/6 och ska åka på semester mellan 5/6-15/6. Får se till att inte dricka någon alkohol när jag är borta ifall det skulle vara något. Får hoppas bara man får ÄL som det är uträknat att man ska ha sen inte få mens 11/6 då vi är på semester.

• jessi84
    ramada skrev 2014-05-22 17:26:13 följande:
    Beställde mina på minipris-tester så det vette fåglarna vem som tillverkar dem Eftersom jag inte minns hur min cykel var för 13 år sedan exakt med ägglossning o.s.v. så tänkte jag att det kunde vara bra att tempa och kolla med stickor för att se om kroppen kommer igång som den ska efter pillerstoppet och intressant att lära sig lite mer om sig själv också Jag skriver oftast bara ut smileysen i tecken så blir det en gubbe iaf

Jag är som dig att testa allt för att se att kroppen kommer igång som den ska =)
  • jessi84
    sarasessi skrev 2014-05-23 00:52:50 följande:
    Nästan positivt på äl-testen nu på kvällen, troligtvis helt positivt imorgon. Sambon kommer hem ifrån sin tjänsteresa lördag kväll. Vi borde väl hinna pricka äl? Ägget släpper ju först 24-48 h efter fullt utslag och sen är ju ägget befruktningsbart ca 1 dygn. Håller tummarna att det vill sig denna gång, vi börjar bli väldigt otåliga. Håller tummarna för många februaribebisar. Kram på er!
    <3 Drömmen blev sann. Min underbara solstråle Edvin kom till världen 2011-05-13 <3

Så om man har ÄL säg på lördag (fullt utslag) så ska man ligga dagarna efter och ej före?
  • jessi84
    joss82 skrev 2014-05-23 07:50:39 följande:

Nja. Tror de flesta rekommenderar att man har sex dagarna före och under äl. Spermierna kan leva i upp till 6-7 dygn men ägget lever max 24 timmar. Har också förstått det som att det kan ta ett tag för spermierna att ta sig upp i äggledaren där ägget ska befruktas. När ägget släpper verkar det också finnas lite olika bud om, men de flesta verkar säga 12-36 (eventuellt 48) timmar efter positivt test.
    Så absolut kan man bli gravid om man har sex på själva ägglossningsdagen, möjligen även dagen efter men om man är hemma är det bäst att ha sex även dagarna före!
    Okej, det låter bra tycker jag =)
  • jessi84
    MagicQueen skrev 2014-05-23 06:37:51 följande:
    Trode jag skulle slippa vara med här... Men missfall igen nu smile4.gif
    Någon får gärna lägga till mig i listan

18/6 MagicQueen, 38 år, 6.e försöket, 3.e barnet
    Nej, va trist =(
  • jessi84
    ramada skrev 2014-05-23 17:32:45 följande:
    Tror inte de blir så mycket mer positivt! då är det ju frågan då igårkväll blev det ligga av och enligt "metoden" då innebär det att det ska bli ligga av ikväll, lördag och söndag sen en paus för måndag och sen tisdag o.s.v. om jag fattat det rätt :-P fast det blir ju 4 dar på rad men som det stod var det varannan dag fram till positivt ÄL-test och sen 3 dar på rad, jaja tror inte mannen är kinkig! spännande!!! Nu följer det intressanta med att hålla koll på tempen också. Precis som förra känningen men när jag troligen inte hade "riktig" ÄL efter pillerstoppet så kändes det som att "han rotade runt uppe i magen" igår :-P så det verkar stämma.... Bara att hålla tummarna och köra på!

Ska man inte mysa runt i 4 dagar i sträck kring ÄL? Jag har ÄL på onsdag(enligt fl) hur ska mangöra då?
Svar på tråden BIM Juni 2014