• eagle87

BIM Juni 2014

snö 81 skrev 2014-05-14 12:40:41 följande:

Hm, kan du förtydliga det där för mig.
    Varje dag från dag 8 fattar jag, men vad står "3 dagar vid pos äl" för? Ska man ha sex 3 gånger om dagen vid äl eller var 3:e dag?
    En superbra metod jag läst om/vilka vill hänga med nästa månad?

Sök på detta. Tråden heter så.
  • eagle87
    snö 81 skrev 2014-05-14 13:27:17 följande:

Hade tur att tråden låg höst upp i forumet "planerar barn" precis nu när jag gick in :)

För vår del blir det egentligen ingen förändrig då vi nu har sex varje/varannan dag och vid äl varje dag. Inte för att det är någon medtod utan det är hur vårt samliv ser ut. Eftersom vi blev gravida i februari så vet vi ju att det funkar...
    Hur länge hade ni försökt då du blev gravid i feb?
  • eagle87
    snö 81 skrev 2014-05-15 09:10:45 följande:

Jag tog ut spiralen 2/12 och efter det körde vi mestadels oskyddat sex, men då försökte vi inte utan disktuterade fortfarande om vi skulle köra på och försöka bli gravid då eller vänta några månader. När mensen kom efter det blev min sambo rätt besviken och då bestämde vi oss för att köra på och försöka på riktigt.

Så aktiva försök var 2 st, men vi hade ju ändå haft mer eller mindre oskyddat sex månaden innan så jag säger 3 försök.
    Nu är vi inne på 2:a försöket efter missfallet, men eftersom jag var bortrest under förra äl så var ju inte heller det ett aktivt försök.

Ok hoppas du får ett plus nu i juni :)
  • eagle87

Sitter o funderar. Hittade billiga stickor på eBay som mäter hcg på 10. Tänker om jag ska beställa så jag har hemma. De typ 10 st för runt 30 kr. De jätte tråkigt o få neg test o hålla på testa o stirra sig blind medans man väntar in bim men samtidigt kanske skönare än att analysera symptom o bara vänta? Vad tror ni?

• eagle87

Dag 9 idag. Min man blev skit sur för han vart sugen men de går ju inte haha igår va han jätte trött men då va han tvungen o köra. Beställde 10 testa tidigt idag från eBay för bara 27 kr.

• eagle87
    Madelen b skrev 2014-05-17 09:56:38 följande:

Hur pålitliga är de super billiga testen?

De ska vara pålitliga sök på ultra early pregnancy test på eBay.co.uk

Äl test så använder jag dyra cb digital. Vet inte om de kostar samma i Sverige men jag betalade ca 225 kr för en förpackning med 10 st.
  • eagle87
    Kissekatten2014 skrev 2014-05-17 10:43:53 följande:

Va inne på den sidan du hade länkat och jag får 20 stickor från cb's ÄL-test lila för 430 kr och här hemma betalar jag 369kr för 10 stickor.. smile1.gif .. För mig har det skitit sig vi fick inte till det igår kväll vi båda somna och man skulle börja på dag 8 suck smile4.gif .. Ja ja vi får försöka ändå..
    Ja kör på. Jag e på dag 10 nu hade sex imorse. Undra om de gör ngt om de blir 2 ggr per dag? Min man gillar inte alls de här upplägget :/ men han ska göra de iaf. Han vill typ bara köra på när man har lust. Men jag vill verkl prova. Vill verkl inte få mens igen i juni
  • eagle87
    viljan90 skrev 2014-05-17 19:48:31 följande:
    Har samma "problem" med min sambo... Han känns inte lika engagerad och vill vara med o planera.. Tror inte han riktigt vill ta det till sig fören när man verkligen blivit gravid... han vet ju hur besviken jag blir var gång mensen kommer...

Sen hatar min sambo planerat sex också... blir som en spärr för honom och då vill han inte... han vill bara ha spontant...
    Min man är likadan. Vi kör just nu ett upplägg med varannan dag Osen 3 dagar i rad vid ÄL. Han hatar oxå planerat. Han vill liksom ha ett kärleksbarn som bara blir till. Inte sexschema. Men de är ju inte så enkelt, han tycker de händer när de hönder men jag vill bli gravid NU. Jag hatar när mensen kommer. O blir så ledsen. För honom är de mer såhär aja de va väll inte menat.
  • eagle87

Jag kör oxå sperm meets egg metoden. Tror ni de här gör ngt. Vi är på dag 11 idag.alltså ska man inte ha Sex idag. Min man tycker varannan dag e jätte jobbigt han vill ha 6 varje dag så han tjata hela dan så hade de iaf idag. Ja tror att det är en av anledningar varför jag inte blivit gravid tidigare månader för vi har haft sex varje dag ibland 2-3 gånger, men minst 2. O jag har läst dels hinner de inte bli tillräckligt mkt spermier o dels så blockerar de när de e för mkt i äggledare för de massa döda som ligger i vägen. Har typ oxå sett att ibland kommer de inte ut så mycket för han hinner aldrig spara. Äsch att de ska vara så komplicerat o jobbigt o bli gravid..

• eagle87
    joss82 skrev 2014-05-19 05:56:01 följande:
    Oj, hur orkar du ha sex 2 ggr/dag? Det hade jag aldrig pallat. Gärna i undantagsfall, men jämt?
    Ja vet inte haha. Jag jobbar inte just nu. Har jobbat väldigt mycket hela mitt liv, tränat mycket o ridit. Sen flyttade jag till England i oktober för min man bor här. O har inte lyckats hitta något heltidsjobb än så har väll mycket överskottsenergi. Jag skulle nog aldrig orkat om jag jobba o träna varje dag som innan. Sen är de 2ggr oftast efter varandra så man är ju typ redan i rätt stämning.
Svar på tråden BIM Juni 2014