• JhjärtaK

BIM Juni 2014

mandalii skrev 2014-06-09 14:34:53 följande:

Ni som har BIM omkring 18-20:e juni som jag, känner ni några symptom redan? Själv hade jag äl i tisdags, dvs 6 dagar sedan, har BIM 19/6. Känner ingenting : (((

Jag har BIM den 20:e men hade ÄL igår så känner inget än såklart. Så är bara på ÄL+1. Det enda jag känner är att ÄL-värken har gått över
  • JhjärtaK
    Dakine skrev 2014-06-09 23:38:21 följande:

Ska ha mens på fredag/lördag. Är på BIM - 5 idag. 
    Kan det här vara något eller är det ett "spök" ?? 

Det ser inte ut som spök. Hur många dagar har gått sedan ÄL?
  • JhjärtaK
    Dakine skrev 2014-06-10 07:09:51 följande:
    Det har gått idag 10/11 dagar sedan äl, då jag är lite osäker just vilken dag äl skedde... 

Då är det nog ett plus, har du tagit något nytt test? Annan sort kanske för att minska risken för spök? Jag har använt testlagrets och aldrig fått spök på dem
  • JhjärtaK
    Vifem skrev 2014-06-10 12:56:35 följande:
    Funderar också över det här med ÄL...
    Vet inte riktigt hur jag ska räkna. Enligt min app hade jag ÄL i fredags. I onsdags natt när jag jobbade fick jag ÄLkänningar och de här trådiga flytningarna som ska vara ett tecken. Hade jag ÄL då tro? Efter det inga mer sånna flytningar och inga känningar heller. Förra månaden använde jag ÄLtest och fick positivt på torsdagkvällen samtidigt som jag hade älkänning och dessa flytningar. Men efter positivt test är det mellan 12-48h innan ÄL väl sker om jag fattat det rätt. I så fall borde det innebära att jag får ÄLkänning och flytningar innan själva ÄL sker. Vad tror ni. Hur hade ni räknat?

Svårt att säga men om du fick känningar i onsdags så skulle jag räknat att ÄL skedde antingen på torsdagen eller på fredagen. Räkna med att fredagen var ÄL+0 och att du idag då är på ÄL+4
  • JhjärtaK
    onlyonewhoknows skrev 2014-06-10 13:36:15 följande:
    ÄL igår enligt uträknaren här på FB. Lite extra "mys" i helgen och igår blev det, så får vi se om det händer något. Har inte tempat eller tagit några test, utan enbart gått på FB, är inte så förtjust i det eftersom jag känner att det lätt blir ett måste över sexet. Jag vill så långt det går hålla det spontant (åtminstone för sambon som inte har den minsta koll på när jag ev. har ÄL). Vet ju inte hur cykeln ser ut heller iom att detta är första efter missfallet. Det kan ju ha blivit ändrat.
    Har du haft en mens efter missfallet eller kör ni på med en gång? Jag fick missfall i vecka 9 och min kropp kom igång bra, ÄL skedde ynka tre dagar senare efter mf än om det hade varit en "vanlig" cykel. Sen så finns det ju de som testar positivt uppemot 9 veckor efter mf, har du kollat så att du testar negativt? Dvs att hcg-nivåerna har gått tillbaka till de normala, ickegravida, nivåerna?
  • JhjärtaK
    combat90 skrev 2014-06-10 13:52:36 följande:
    Alltså är de någon som har en aning om när ägget kan släppt?! Vet att man inte kan veta exakt när.. men Fick ju superpositivt igår på ältest. I söndags vet jag ej då jag egentligen trodde jag hade äl i fredags. Idag är det precis lika positivt. Men igår em hade jag så ont att jag knappt kunde gå. Vi mös även till de under den mest onda perioden igår.. De la sig sen framåt kvällen. Haft känningar i tjejmagen sen en vecka tillbaka. Så denna gång är ägglossningen mycket mer smärtsam.

Idag har jag bara små känningar. Kan äget släppt när jag hade som ondast igår em/kväll?? Eller gör de de snart eftersom jag fortfarande har stark lhstegring och lite ont i ländryggen? Någon som tror sig veta? När går stegringen ner i förhållande till släppet? Vet de e nog svårt o säga. Men tänkte om nån känt likadant? Kan man ha lhstegring i mer än två dagar? Precia lika positivt!!

Hur många dagars lh-stegring har du haft? Om man har alltför många dagar (fler än två-tre stycken) så kan det vara att kroppen har svårt att ÄL och kanske släpps det aldrig något ägg (detta sker ju ungefär en gång per år, dvs att man har en ÄL-fri cykel). Men jag skulle säga att om du fortfarande har starka ÄL-test så kanske ägget inte släppt än? Testa med cb digitala äl-test (de rosa) imorgon och om du får en glad gubbe fortfarande så vete sjutton.
  • JhjärtaK

Nu kommer jag ihåg vad ni gått igenom, usch! Ja kolla om ett gravtest är negativt men det borde det ju vara iom att du fått tillbaka mensen? Men jag hade nog testat för säkerhets skull så att man sedan kan "tro" på ett svagt plus och inte behöver fundera på om det är rester från missfallet eller inte. Hoppas att det tar sig minst lika snabbt denna gång och att det lilla livet stannar kvar så länge som det skall!

• JhjärtaK
    Malin1992 skrev 2014-06-10 13:05:04 följande:

Jag hade ÄL igår :) så har haft sex två dagar innan, igår o ska ha det idag så får vi se :) har bim den 23 så jag vet inte om jag passar in här lr inte :)

Med BIM den 23:e passar du som handen i handsken tycker jag
  • JhjärtaK
    combat90 skrev 2014-06-10 20:20:57 följande:
    Nu är älsmärtan borta. Svagt streck på stickan... de borde innebära att ägget har släppt om de nu gjort de?? Nu får vi vänta tålmodigt på midsommarafton!! :) då hoppas vi på plus :D
    Hear hear!
  • JhjärtaK
    Evening primrose skrev 2014-06-10 22:54:47 följande:
    Freuda Tycker bim- säger mindre än äl+ smile1.gif Har man lång lutealfas funkar säkert bim -7, ännu bättre m tidig inplantation. Jag har lutealfas på 13 dar så bim -7 e bara äl +6 för mig smile1.gif Då har ägget ev inte ens fäst
    Håller helt med BIM- säger ju knappt något då lutealfasen varierar såpass mycket från person till person. Jag har tidigast testat positivt på ÄL+8 (har inte testat innan iofs, men med tanke på hur svagt det var då så har jag mycket svårt att tro att det skulle varit synligt ett dygn tidigare). Med dottern testade jag negativt på ÄL+8, testade inte +9 och sen positivt på ÄL+10. Men båda gångerna har jag verkligen känt att något varit på g, har annars inte testat innan BIM generellt (har lutealfas på 12 dagar).
Svar på tråden BIM Juni 2014