• sarasessi

BIM Juni 2014

Hej tjejer! Mensen kom idag och jag har nu haft rena känsloutbrottet ikväll. Så ledsen :( Men nu ska jag försöka skaka av mig de jobbiga känslorna och blicka framåt. Vet att morgondagen kommer att kännas lättare.

Vill någon vara gullig och lägga till mig i listan?

8/6 Sarasessi 30 år, 6:e försöket, 2:a barnet

• sarasessi

Nästan positivt på äl-testen nu på kvällen, troligtvis helt positivt imorgon. Sambon kommer hem ifrån sin tjänsteresa lördag kväll. Vi borde väl hinna pricka äl? Ägget släpper ju först 24-48 h efter fullt utslag och sen är ju ägget befruktningsbart ca 1 dygn. Håller tummarna att det vill sig denna gång, vi börjar bli väldigt otåliga. Håller tummarna för många februaribebisar. Kram på er!

• sarasessi

Och där kom mensen :( Hoppar över till julitråden om det finns någon och hoppas på sjunde gången gillt. Det gick så otroligt snabbt för oss att bli gravida med sonen (som nu är 3 år) men andra graviditeten verkar dröja ett tag. "Den som väntar på något gott...."

Lycka till och jag håller tummarna för er alla här i tråden. Ett stort grattis till er som plussat! :)

Ha en bra nationaldag! :) Heja Sverige!

• sarasessi
    Lambo skrev 2014-06-06 07:41:13 följande:
    Typiskt! Nya tag!!

Jag som VERKLIGEN försöker att inte känna efter började få ont i ländryggen igår kväll och har så även nu.
    Molvärken i tjejmagen var hyfsat lugn under dagen men kom med besked tillsammans med ryggen.
    Magen är fortfarande trög, jag vaknade med illamående och försöker fortfarande inställd på negativt resultat nästa vecka! Jag blir nog mer överraskad om det är + än besviken om -. Känns sunt?! ;) Dock nyfiken som få såklart..
    Håller tummarna. Ja, det är en evig väntan mellan äl och bim. Jag har varit skengravid varje månad, men 2 månader (bim i januari och bim i maj) har jag varit 99 % säker på att jag varit gravid då jag har känt precis som när jag väntade sonen....men icke. Kroppen är lurig!

Hoppas att det är gravtecken du känner. Lycka till och uppdatera läget :)
  • sarasessi
    ImseVimseSpindel skrev 2014-06-06 09:00:40 följande:
    Hur långt innan ägglossningen börjar ni få ägglossningssekret?
    Jag tyckte att jag hade det första dagen med blinkande gubbe men nu har de försvunnit. Och jag har ju inte haft ägglossning än. Det kan ju inte va bra :/
    Hur vet du att äl inte har varit? Känner du av äl? Jag går inte oftast efter sekret, går mest på värk och äl-testen, men märker dock förändringar i sekretet dagarna då jag får stegring. Tror jag brukar ha min våtaste dag "peak day" två dagar innan äl.
Svar på tråden BIM Juni 2014