• Johannaav

Clearblue ägglossningstest med dubbel hormonindikator

Hej,

Jag har en liten fundering mitt i denna barnalängtan. 

Jag äter pergotime för att få igång min ägglossning vilket jag gjort i 4 månader (enkel dos).

Jag har testat med vanliga ägglossningsstickor som visat att jag har ägglossning runt dag 16-18 i cykeln. 

Den här månaden använde jag mig av CB ägglossningstest med dubbel hormonindikator som dag 15 gav utslag i form av en ring, dag 16, 17 och 18 en blikande gubbe, dag 19 kom ringen tillbaka igen. 

Jag har enbart testat på morgonen, kan jag ha missat den fasta smileyn eller har jag inte haft någon ägglossning. Seklet kom ca dag 14. Jag har en ganska speciell cykel då jag får redan min mens på dag 25. 

Evigt tacksam för hjälp!

Vänligen,

Johanna 

• Svar på tråden Clearblue ägglossningstest med dubbel hormonindikator
  • Anonym (Wildrat)

Du har nog haft ÄL men inte så mycket hormoner för ordentligt utslag. Men ÄL dag 16-17 och mens dag 25 ska inte vara några problem, jag hade så (tempade) och blev gravid.

• lantlivet

Då hade du nog ingen ägglossning. Får du inte komma in på vul för att se om det mognar något ägg? Vissa kan ju bli överstimulerade och får sex förbud ibland pga för många ägg.

Jag har pco och inga spontana ägglossningar, testade med samma som du i 4 månader med endast den blinkande en månad. Stickor i nov och okt och inga utslag då heller.

• Jag är bara jag

Mest troligt ingen äl,det skulle var alldeles för kort lutealfas dessutom med äl dag 16-18 och mens dag 25. Man ska inte bara köra på med Pergo heller,man bör pausa mellan kurerna och självklart göra VUL och/eller ta progesteronprov så man vet om man har äl och hur många blåsor.

• Johannaav

Tack snälla för er hjälp. 

Menar ni att om jag enbart får en blinkande gubbe borde jag inte haft någon ägglossning?

Kan de inte vara som Anonym (Wildrat) påstod att jag fått ägglossning men haft för låga hormoner att ge utslag på testet? 

Jag hade alla övriga symptom, mycket känningar i äggstockarna samt ägglossningsflytningar. 

Nu har jag BIM om 2 dagar, kommer jag få mens på BIM även om jag inte har haft någon ägglossning tro?

Igen, tack snälla för ert stöd!

• Anonym (Wildrat)

Mens får man även utan ägglossning. Det är det som är så lurigt.

• Johannaav

Tack för ditt svar! Ok, om man inte gjort Vul så finns det ingenting som visar om man haft ägglossning eller ej? 

Det är kanske bara för mig att vänta och se om mensen kommer på torsdag eller ej. 

Jag har känningar som jag brukar ha några dagar innan mens, trist att det inte tar sig! 

• lantlivet
    Johannaav skrev 2014-04-29 19:09:14 följande:
    Tack för ditt svar! Ok, om man inte gjort Vul så finns det ingenting som visar om man haft ägglossning eller ej? Det är kanske bara för mig att vänta och se om mensen kommer på torsdag eller ej. Jag har känningar som jag brukar ha några dagar innan mens, trist att det inte tar sig! 

Äl test är inte 100% korrekta men av egen erfarenhet så har ja ingen äl om inte de är en fast gubbe

. Nu har ju jag inte äl alls. Man kan ta prover och kolla nivåer för att se om det släppt.

Jag har alltid känningar och älflytningar men ägglossningen uteblir för mig. Kommer mensen så tycker jag du ska ringa och fråga hur du ska göra. Om ni ska ta prover för att se om du ägglossar nästa gång och om dosen kanske måste höjas inför nästa gång.
  • Johannaav

Hej igen, 

Tack igen för era svar. Jag antar att jag kanske inte haft någon ägglossning den här månaden och skall kontakta min läkare om jag får mens på torsdag. Funderar lite på lutealfasen som de gånger jag haft ägglossning bara varit ca 8 dagar. Påverkar de mina möjligheter att bli gravid? Är de någon som vet om man kan ta ett graviditetstest en vecka efter ägglossning och få positivt resultat?

Tack snälla, känner mig så vilsen i alla dessa frågor. 

• Anonym (snabb)

Jag har väldigt snabb topp. Testar jag bara på morgonen så missar jag det positiva testet. Måste testa två gånger dag när jag tror att jag har Äl för att få fullt utslag.

• Johannaav

Tack, jag hoppas att jag också har en snabb topp. 

Jag tog tempen idag för jag har känt mig varm de senaste dagarna. Min temp hade ökat till 37,3 och de bör ha skett i samband med att jag haft ägglossning (Om jag nu haft de). 

Om man får förhöjd temp, betyder inte de att ägglossning faktiskt har inträffat?

• lantlivet
    Johannaav skrev 2014-05-01 07:31:55 följande:
    "Puff puff", någon som vet?Jag har BIM idag men fortfarande hög temp :).  

Håller tummarna! Ingen aning då jag aldrig tempat är för slö hehe.

Googlade och kunde iaf hitta att om den basala temperaturen fortfarande är höjd efter beräknad mens så kan de vara tecken på tidig graviditet :)
Svar på tråden Clearblue ägglossningstest med dubbel hormonindikator