Inlägg från: Anonym (en till) |Visa alla inlägg
  • Anonym (en till)

Sprial ska tas bort med bedövning

Anonym (Orolig) skrev 2014-06-24 21:35:33 följande:

Så har jag då varit och fått ta ut spiralen och det gick till som "Monstermamman" beskrev. Lite narkos inte så att jag somnade...... Bedövning av tappen. Tog lite mer tid än det skulle behövt för att läkaren inte hittade spiralen så det blev ultra och efter det söktes den med kamera och till slut hittades den och kunde dras ut.

Vill varna er som har för länge spiralen än angett tid att den kan fastna. Byt när det är dags även om BM på kvinnokliniken säger att man kan ha den längre än det står på broschyren. Aldrig mer spiral säger jag bara.

Ok,  är det för att man låtit spiralen sitta lite längre än de rekommenderade tio (?)  åren som remiss till gyn krävs för att få ut den.   Intressant,  ingen  förklarade det för mig.
  • Anonym (en till)
    Anonym (Orolig) skrev 2014-06-25 19:40:19 följande:
    Jag fick inget svar om det var för att jag hade haft den för länge som den satt fast eller vad det berodde på. Dock har jag haft min i 15 år då det sas på Kvinnokliniken att den kunde sitta resten av livet kvar när jag var efter 10 år och ville få ut den. Gyn-T kan sitta i i 10 år. Nu när jag sa att jag hade besvär och ont vid äggstockarna och ville få den bort för jag var rädd för att det skulle bli inflammation så fick inte BM ut den och därför fick jag åka in för att bedövas för att dem skulle kunna dra ut.
    Det var läkare (kvinna)  på vårdcentral som misslyckades med att ta ut min spiral.  Vill minnas att hon tvivlade på att jag hade någon!   Den hette koppar-7.

På gyn blev jag av med den  (och fick en släng av infektion efteråt,  låg några dagar med värmedyna chefen kom farande med).
Svar på tråden Sprial ska tas bort med bedövning