Inlägg från: Kusin Vitamin |Visa alla inlägg
  • Kusin Vitamin

Sprial ska tas bort med bedövning

Jag har fått bedövning vid uttag en gång. BM hittade inte spiralen när jag var där för att byta till en ny, så jag fick remiss till gyn för att gräva fram den...tyckte det var läskigt, men bedövningen gick fort och sen kunde hon rota runt tills hon fick ut den. Vilket också gick jättefort.

• Kusin Vitamin

Kan ju berätta hur det gick till också, hon satte en eller om det var två sprutor i livmodertappen, lät asläskigt för spruträdda jag, men som sagt det gick ju snabbt. Sen tog hon nån sorts tång, hittade spiralen och drog ut den, helt smärtfritt.

• Kusin Vitamin

Till TS: ja jag fick åka hem direkt, hade lite som mensvärk men inte mer. Blödde litegrann, var som vanligt dagen efter. Det jobbigaste var att först försökte hon få ut spiralen utan bedövning, det gick INTE... Men det verkar ju som om det redan är bestämt att du ska få bedövning, så det slipper du ju. Det kommer gå fint!

• Kusin Vitamin

Till TS: men om det är sprutan du är mest orolig för så kanske du kan be att de prövar utan bedövning först? Kanske hittar de spiralen på en gång och så slipper du sprutan.

• Kusin Vitamin

Men Pathfinder...så enkelt är det ju liksom inte om den satt sig på tvären och fastnat. När de måste in och leta efter den så går det kanske inte på en sekund och jo, då kan det vara väldigt lägligt att bedöva.

• Kusin Vitamin

TS: hoppas du får din kallelse snart så du får det här ur världen! Jag ska hålla en tumme att det går snabbt och smärtfritt!

Svar på tråden Sprial ska tas bort med bedövning