• MirandaMay

dags för syskon!

Hej!
    Jag har tre barn och nu planerar vi vårt fjärde!
    En av de mysigaste sakerna under treans graviditet var den tråd jag var med i här. Vi var ett gäng som följdes åt från start tills efter att bebisarna kom.
    Jag skulle gärna vilja ha ett sånt gäng igen! Vilket barn i ordningen tycker jag är mindre viktigt.
    Nån som vill haka på och dela tankar under den fantastiskt roliga och ibland svåra vägen till en bebis?

• Svar på tråden dags för syskon!
  • limpa

Har försökt uppdatera vår lista:

BIM-lista:
    MirandaMay - Bim 20/5, första försöket. Har tre barn 08, 09, 13. BIM 20 maj
    Trolla - första försöket, dotter född 2012. BIM 25 maj
    angeni - första försök efter MF. Två barn april-09 och juli-10. BIM 25 maj
    Busigasyrran - BIM 24-26 maj
    lindgrenmaria91 - första försöket, andra barnet, dottern är född april-13. BIM 1 juni
    Nika10 - dotter född september -11. BIM juni
    Lantligadrömmar - Son-09, son-13. BIM 8 juni
    Erli - oskyddat 7 mån. En son född september-13.BIM 13 juni
    Isis Bianco - Son född dec 2012. IVF-behandling "BIM" 25 juni.
    Evig kärlek - börjar försöka aktivt juni/juli. Har en son född december-13.
    Videotapes - son född i oktober 2010. Vet ej BIM
    -
    BF-lista: 
    Limpa - BF 20 januari. Dotter född juni 2012, MF februari.
    Mandis - BF 23 januari. Har en son född 2012.
    Karinkanin - BF januari. Son född -13.

• lantligadrömmar

Hej hej! Välkomna till alla nya!!! Och grattis igen till alla plusset, fantastiskt roligt!! Mår ni bra, några symtom?? Själv så är äntligen mega-mensen över, 9-10 dagar denna gången också, hoppas den snabbt blir kortare nu när spiralen är ute, eller att de försvinner helt med en gång Har äl på söndag tror jag, så planen är att försöka mån, onts, fre så får vi väl se....

• limpa

lantligadrömmar skrev 2014-05-19 13:56:46 följande:
    Hej hej! Välkomna till alla nya!!! Och grattis igen till alla plusset, fantastiskt roligt!! Mår ni bra, några symtom?? Själv så är äntligen mega-mensen över, 9-10 dagar denna gången också, hoppas den snabbt blir kortare nu när spiralen är ute, eller att de försvinner helt med en gång smile5.gif Har äl på söndag tror jag, så planen är att försöka mån, onts, fre så får vi väl se....

Jag tillhör den lyckliga skaran som inte får något illamående, eller i alla fall har jag inte haft det vid de två tidigare graviditeterna. Möjligtsvis är jag lite tröttare än vanligt... men det kommer att bli mycket värre med den saken, det är jag säker på!

Pippa på!!! Hoppas det tar sig Skrattande

• Karinkanin
    Hej hej! Välkomna till alla nya!!! Och grattis igen till alla plusset, fantastiskt roligt!! Mår ni bra, några symtom?? Själv så är äntligen mega-mensen över, 9-10 dagar denna gången också, hoppas den snabbt blir kortare nu när spiralen är ute, eller att de försvinner helt med en gång smile5.gif Har äl på söndag tror jag, så planen är att försöka mån, onts, fre så får vi väl se....
    Jag känner inte ett skvatt och mår således himla bra. Tänker att det bara är att njuta tills någon mindre trevlig graviditetskrämpa smyger sig på. Förra gången kunde jag gärna ha skippat foglossningarna och det fruktansvärda humöret. Mådde å andra sidan inte illa någonting och var inte särskilt trött.

Lite tröttare kanske jag är. Det redan befintliga lilla barnet kräver ju mer och mer underhållning om dagarna vilket också tröttar ut litet =). ATT jag inte passar på och sover nu när han gör det det är frågan. Får göra det framöver kanske =)
  • Mandis

Tack igen

Jag mår ganska så bra, mår lite illa till och från och blir lite åksjuk. Det var samma sak förra graviditeten också, det gick absolut inte att åka småvägar för då kräktes jag så det blir kanske så den här gången med :-P jag jobbar 3 veckor till sen har jag semester så jag hoppas att jag får fortsätta må bra iaf så länge jag jobbar så jag slipper berätta där.
  • limpa
    lantligadrömmar skrev 2014-05-19 15:16:31 följande:
    Härligt att nalla verkar må bra!!! Ja tack, maken är exalterad över att det är tillverkningsdax nu äntligen

Min gubbe blev nästan lite besviken när det tog sig på första försöket. Han gillade också tillverkningsfasen, hihi!
  • Mandis

Haha min man skämta också och sa att det var ju typiskt att det tog sig direkt, han hade inte haft nåt emot ifall det tog lite längre tid :-P

• limpa

MirandaMay - du har väl BIM idag? Har du tänkt testa, eller väntar du? Jag håller tummarna!!

• lantligadrömmar

Haha, inte ensam om att min man tycker så då :-P Spännande detta... Tror inte vi kommer lyckas på första försöket, min menscykel är då himla svårtolkad tycker jag. Har verkligen ingen koll på äl. Blödde många dagar men de första 4 typ inget, mer som rosa flytning, så kanske egentligen ska räkna mens från då blödningen verkligen kom igång? Vill ju inte missa äl, men eftersom vi försöker få en tjej så vill jag ju heller inte riskera att ha sex för nära... Suck.

Svar på tråden dags för syskon!