MirandaMay skrev 2014-05-07 06:52:07 följande:
Ja jag blir så irriterad på att det ska va sånt tabu och att man ska vara tyst och tacksam för att man ens kan få barn. Men folk har så mkt issues och skuld och skam som de ska lägga på sig själv och andra. Känslor är ju bara känslor. Varken farliga eller förbjudna. Jag är ju inget känslomässigt monster som kommer få mina söner att känna skuld att de borde varit flickor bara för att jag har en önskan om att uppleva en mor-dotter relation. Mina söner är exakt lika välkomna som en dotter. Att man ens behöver säga det till vissa är så tröttsamt. ;)
Håller tummarna för att du får en tjej och en kille! Jag har ett syskon av varje själv och det är toppen!
Håller med dig!
Så trist att man inte får "önska" ett visst kön, då anses man vara otacksam och förtjänar inte att få bli mamma. Skitsnack!!
Men som du säger, visst vill jag också ha den där mor-dotter-relationen, men det gör mig inte till en sämre mamma för min son och en eventuell son till.
Vi får hoppas på att vi lyckas bli gravida allihopa, oavsett kön på bebis :D för det är ju ett litet barn man vill ha mest av allt!