Inlägg från: lantligadrömmar |Visa alla inlägg
  • lantligadrömmar

    dags för syskon!

    hej! Här vill jag vara med!! =)=) 
    Är en tjej på 28 år, har tagit ut spiralen idag och hoppas få en liten 3:a i familjen.

    Har två grabbar, en på 5 år och en som fyller 1 om knappt två veckor. Hoppas att det tar sig fort, vi är så sugna på tätare åldersskillnad denna gången, det är trotsa llt ganska jobbigt att hinna bli bekväm som vi blev när stora sonen var ca 4,5 år när lillebror kom. Nu känner vi för att ta en tre när vi ändå håller på och har småbarnanpassat alltihopa igen 

    Bor på västkusten i villa med min man. just nu föräldraledig med minstingen, ska börja jobba i september nån gång... hur länge får vi väl se... =)

  • lantligadrömmar

    hej och tack för välkomnandet! =) 
    njä, vi har haft lite slingrig väg mot barn båda gångerna. Första sonen föddes äntligen efter 2 år kantade av många försök och 2 mf. 

    när vi skulle försöka oss på ett litet syskon så blev vi gravida på en gång, men det slutade tyvärr i ett jobbigt ma i v13. blev inlagd osv. Vi la försöken på hyllan i några månader, gifte oss lite spontant och efter bröllopet blev jag gravid på första försöket. Var en jobbig graviditet för mitt psyke dock, mådde riktigt dåligt en period där i tidiga veckorna. Va hemma från jobbet, kände mej deprimerad, bara grät och kände ingen glädje alls. tog kontakt med mvc med en gång, vilket jag är glad för, fick komma till psykologen och prata av mej samt fick ett läkarbesök där jag fick se bebisen på ul i v12-13 nån gång... då blev det bättre och jag kunde fungera igen. dock tog det lååång tid innan jag riktigt vågade tro på att det skulle komma en bebis... 

    så just nu är det lite skräckblandat, men jag är lite förvånad över hur gärna jag vill bli gravid NU! jag som alltid sagt nej till tätt mellan barnen är helt plötsligt väldigt positiv till så tiidgt som möjligt nu. som minst blir det 21 månader om jag blir gravid på första försöket... haha, så det kan bli.... 

    hur är din historia då, jag ska ta och läsa ikapp i tråden så kanske kjag får veta mera... =)

  • lantligadrömmar
    MirandaMay skrev 2014-05-06 10:33:33 följande:



    Ja vi ska ju försöka oss på en sån här "tjejmetod" då vi har tre söner. Då ska man inte ha sex på äl-dagen vilket känns helt knäppt! Vacklar i det och vill ha sex ändå för att verkligen optimera chansen för plus men detta blir vårt sista barn och jag kommer nog ångra mig efteråt om jag inte iaf försökte tjejbaka. Fast främst vill vi ha ett till barn oavsett kön självklart. :)

    Det är verkligen svårare att hålla sig lugn när man är två som hoppas, men hellre det än att ha en oengagerad man. :)
    Min man krävde övertalning till den här gången och så först att han gick med på det för min skull, men igår sms:ade han mig från jobbet att han är supertaggad över att vi försöker igen. Blev så glad! :)
    hehe, vi ska också försöka baka en liten tjej. känner precis som du, att det eventuellt är sista och om jag iaf inte ens testade så skulle jag alltid fundera och undra om det kunde "funkat" 

    nu vet man ju aldrig om det är det som funkar eller om det hade blivit en tjej i vilket fall som helst... men det skadar ju ingen att testa iallafall... även om vi också såklart vil ha ett barn till i familjen oavsett kön. har dock lite svårt att se min familj framför mig med bara söner, men det hinner man ju vänja sej vid om det blir så. 

    vad har ni tänkt göra för att baka flicka?? 
  • lantligadrömmar
    MirandaMay skrev 2014-05-07 10:42:59 följande:
     Men en kvinna som vikarierar på barnens förskola sa rätt ut "har du bara pojkar? Stackars dig!" för några veckor sen. Då är det svårt att inte gå igång. smile5.gif
    blev nyfiken på vad du svarade, jag hade blivit skogstokig!!!!!!!!!!!! 
  • lantligadrömmar

    har läst igenom hela tråden nu och tycker här är grymt härligt och trevlig stämning!!!! =)

    Skönt att fler bär på samma längtan och önskan som jag, att önska sej ett visst kön. Känner igen väldigt mycket av det ni beskriver, längtan efter mor-dotter relation. jag förlorade min mamma när jag var liten, så har aldrig haft någon relation till min mamma, vill verkligen ha en dotter, har just nu svårt att se mej själv utan en dotter i familjen, men inser ju att det är ett scenario som kan förverkligas. Det är något jag måste jobba och bearbeta mej själv med. och det handlar ju som ni säger INTE om att jag inte vill ha en son till. det ska bli ett nöja att välkomna en liten individ till i familjen, vem det än är. 

    jag och maken är dock redan liiiite sugna på en fyra, men det får vi ta då. tre barn har vi velat ha från början, fyra har smugit sej på sista tiden... det är ju så härligt med barn, och jag vill ha stor familj!! =) 

    min farmor och farfar hade 8 barn, så jag har alltid varit omringad av en stor släkt, många kusiner osv. jag tycker det är så fantastiskt vad två människor är upphov till, så mycket människor som finns till tack vare dem! häftigt!! =) nu kommer vi nog INTE sträcka oss till 8 barn... men kanske 4... =)

  • lantligadrömmar
    BIM-lista:

     
    Nika10 - BIM 14 maj, första försöket, dotter född september -11.

    Limpa
     - Bim 15/5

    Mandis
     - 
    BIM 17 maj, första försöket andra barnet. Har en son född 2012

    MirandaMay
     - Bim 20/5, första försöket. Har tre barn 08, 09, 13.  

    Trolla
     - Bim 25/5, första försöket, dotter född 2012

    angeni
     - Tror Bim är 25 Maj och det är första försök efter missfall men fortsätta försök sedan april-13. Två barn tidigare april-09 och juli-10

    lindgrenmaria91
     - BIM 1/6 , första försöket, andra barnet, dottern är född april-13

    lantligadrömmar - BIM 8/6, första försöket tredje barnet. Son-09, son-13

    Erli
     - oskyddat 7 mån. En son född september-13 

    Evig kärlek
     - vet ej bim, börjar försöka aktivt juni/juli. Har en son född december-13
  • lantligadrömmar

    det jag/vi har tänkt köra med för att försöka baka en liten flicka är väl främst tranbärskapslar och att ha sex 2-3 dagar innan ÄL. sen får maken duscha varmt och ha dubbla kalsonger de aktiva dagarna... 

  • lantligadrömmar
    MirandaMay skrev 2014-05-12 21:10:43 följande:



    Hihi ja hoppas vi båda får varsinn liten tjej i början av 2015!!
    hoppas också för oss båda, och om det var någon mer.. =)
  • lantligadrömmar
    Trolla skrev 2014-05-12 22:53:12 följande:


    Usch va jobbigt det låter! Vi hade en lång väg till vår etta kantat av besvikelser. Fick ett ma som upptäcktes på ul i v 18 (den nhade dock dött mycket tidigare). Jag hade aldrig hört talas om ma, trodde att kroppen alltid stötte ut det om något var fel. Så jag fick världens chock, trodde jag skulle få se ett litet pickande hjärta men istället var det helt stilla och läkaren sa "det här är ingen normal graviditet. Fostret lever tyvärr inte". Jag skrapades dagen efter, men mådde otroligt dåligt i månader efteråt. Så här i efterhand kan jag ångra att jag inte uppsökte psykolog. När jag blev gravid igen (efter drygt ett års tid) kände jag precis som du, jag bara grät och tänkte "hur ska jag orka utsätta mig för det här igen?" trots att det var det enda jag velat hur länge som helst. Tjatade också till mig ett ul i v 13, tänkte att jag tänker fanimej inte gå flera veckor med ett dött foster igen! Är därför också igång nu med skräckblandad förtjusning smile1.gif
    fy, förstår att det känns lite läskigt för dej också... det är verkligen hemskt när det inte går som det ska.... när jag blir gravid kommer jag be/kräva om ett tidigt ul, tänker inte gå ändå till rul och leva med de jobbiga tankarna och nedstämdheten. jag kommer dessutom kräva att bli igångsatt runt bf. har gått över med båda pojkarna varav sista slutade med katastrofsnitt då lille gossen var så medtagen och inte orkade med värkarbetet. Förlossningsläkaren pratade om att det antagligen var bidragande att jag var på gränsen till överburen, enligt ul +13 enligt mensen +16. 

    jag mådde skitdåligt båda graviditeterna under övertiden, känslan av att något skulle gå snett i magen innan bebisen kom ut, jag var helt säöker på att vi skulle snubbla på må¨lsnmöret med första, efter 2 mf hade jag svårt att tro på att det skulle sluta bra... negativa tankar.. var helt apatisk och nedstämd... 

    med andra orkade jag hålla hummöret i schack hyfsat första dagarna över tiden, hade försökt ställa in mej på det hela grav. men rätt som det va bnara trillade jag ner i svarta hålet. ringgde förlossningen och grät och hyperventilerade av ångest, fick komma in och tog ctg. så gjorde bebis en riktig dipp med hjärtljuden så barnmorskan blev orolig, men hon bara slätade över det, att det var för jag legat på rygg... men hon var bara nån sekund från att larma förlossningsläkaren förstpd jag i efterhand. fick ligga lite till med ctg och sen blev jag hemskickad... livrädd, kunde jag inte ligga på rygg nu eller??? när vi väl kommer in till förlossningen och det är på g, så är det en seg jäkla latensfas och inget händer från 05-13 så vi åker hem igen.... barnmorskan väghrade hjälpa förlossning igång, på bf+11. jag var så jääääävla arg!
    får åka in senare på kvällen, kommer in vid 23. hinner få ett rum och en ctg på magen, dröjer 20 min så sjunker bebis hjärtljud i botten och det strömmar in folk... lugnade ner sej, men vilken jäkla pärs, ctg tappar bebisen, så ingen vet nånting... får på skalpelektrod och ser att bebis har hjärtljud som stabiliserar sej. sen är förlossningsläkaren vid min sida hela tiden och kollar på maskinen. pratar då som sagt om att jag är så långt gången.... vilket i efterhand bara gör mej ännu argare att de inte lyssnade på mej tidigare... 

    efter varje värk sjunker hjärtljuden och vi förstår att det inte kommer gå då jag inte öppnat mej så mycket... vid en kraftig nedgång så får läkaren nog och beslutar om omedelbart snitt, från att jag körs ut ur rummet tar det 6 min tills sonen är ute. jag sövdes givetvis... 

    sitter och skakar när jag skriver, var länge sen jag tänkte och pratade om det... 

    kommer INTE tolerera detta igen. Jag SKA ha igångsättning någon eller några dagar efter BF! punkt slut!!

    ursäkta för förlossningsberättelsen, det bara "slank ur mej".. haha-... hoppas ingen tar illa upp, vill inte skrämmas.... 
Svar på tråden dags för syskon!