Inlägg från: Linda8110 |Visa alla inlägg
  • Linda8110

IVF 2014

Hurra! Äntligen bra besked! Vätskan bakom livmodern har minskat så läkaren säger att nu är faran över. Han vill dock att jag knaprar skitmedicinen fram till gravtest 24/10. I frysen finns nu 4st 2-dagars, 5st 5-dagars och 1st 6-dagars! Känns toppen :)

• Linda8110
    Trollis skrev 2014-10-14 15:49:32 följande:

Hej,

Vi har det korta protokollet och har precis genomlidit alla sprutor (har extrem sprutfobi) och idag plockat ut ägg. Det är första gången vi gör detta så det är kämpigt både fysiskt och psykiskt.. Räknade ut idag att det är 1 år sedan vi påbörjade utredningen.

Bra kämpat när du är så spruträdd!!!
  • Linda8110
    veraicon skrev 2014-10-14 16:41:57 följande:
    Härligt! Både med vätskan och med att ha frysen full. I vanliga fall brukar jag känna mig "rik" när jag fyllt den med bär och svamp men i det här fallet är det ju något mycket mer värdefullt!!! 
    Haha ja det bästa man kan ha i en frys!!!
  • Linda8110
    metda skrev 2014-10-14 20:05:04 följande:

Grattis till era frysta embryon :) längtar tills jag själv är där.

Själv är jag väl rätt besviken, tog blodprov igår och vi hoppades ju att värdena skulle gått ner. Men de hade istället fortsatt öka... Nu sprayat jag för att få ner värdena och ska sedan invänta mens och boka ny tid för behandling...

Tack!

Nej va tråkigt... Men bra att de tar det på allvar och avbryter när de gjort fel. Hoppas du fått STORA ursäkter. Även om det inte hjälper mot besvikelsen man känner
  • Linda8110
    metda skrev 2014-10-16 06:36:16 följande:
    Nja de har faktiskt inte sagt att de gjort fel ens. När jag frågade vad de höga värdena berodde på, om det hade med att jag fick för stor dos efter första blodprovet, så svarade de bara att de inte ville säga att det var så, men att min läkare i Västerås trodde det. Så inga kommentarer från Uppsala.

Men men, jag är inte helt nedslagen, visst det är tråkigt, men man är van vid att vänta och att det går dåligt. Nästa gång skulle jag ju få köra korta protokollet, hoppas det går bättre. Hoppas bara min mens kommer fort så vi hinner innan julen.
    Illa av dem att inte ta på sig det... Hoppas också att ni hinner en omgång innan jul!
  • Linda8110
    veraicon skrev 2014-10-20 19:44:24 följande:
    Befarar att den har kommit här idag också, bara spottings än men ihållande mensvärk gör inte saken bättre.

Hur hanterar ni besvikelsen? Jag och min sambo orkar nästan inte prata om det, allt kretsar liksom kring det här nu och vi blir ju bara ledsna av det. Han är ju den jag vill må bra med och nu är det svårt att veta vad annat vi ska fokusera på. 
    Vi kramas massor. Kanske låter banalt men det hjälper oss. Vi peppar varandra och övertygat varandra om vartannat att det kommer bli vår tur. Försöker skratta åt det positiva att jag slipper Lutinus och kanske snart kan få börja träna. Samt att vi kanske kan göra ett nytt försök efter nästa mens. Försöker hitta de små sakerna! Sen gråter vi också såklart.
  • Linda8110
    metda skrev 2014-10-20 21:47:09 följande:
    Hemsk ledsen för er skull. :( Man vill ju att det ska funka på en gång, även fast det väl bara är en chans på fyra att det funkar... Ska ni stoppa in ett av era frysta embryon nu i nästa cykel?
    Tack. Ja det är hemskt ledsamt.. Blir ett FET efter nästkommande mens.
  • Linda8110
    veraicon skrev 2014-10-21 07:56:45 följande:
    Det där om att övertyga om vartannat känner jag igen, vissa dagar orkar jag vara stark, andra gånger han. Kramas är bra, bara vara nära! Promenera tillsammans i höstmörkret är också rätt skönt har jag märkt. 

Vi såg ändå ett svagt streck imorse när vi tjuvtestade så jag håller hoppet uppe. Och jag/vi har bestämt oss för att på ett eller annat sätt ska det förr eller senare lyckas. Man får leva på det. Och jag är säker på att det kommer bli likadant för er. 

Stor kram och tack för orden!
    Håller alla mina tummar för att ert streck ska bli skarpare för varje dag som går! Kram på dig
  • Linda8110
    Karriärskvinna skrev 2014-10-21 20:01:57 följande:

Hej! Jag ska göra äggplock i morgon. Lite nervöst!

Lycka till!
  • Linda8110
    Karriärskvinna skrev 2014-11-04 21:47:58 följande:
    Mina bröst ömmar ännu (lite) och jag är onormalt hungrig. Men annars inga symptom åt något håll... Ska testa i morgon igen.. Känner mig helt uppslukad av detta och kan inte tänka på något annat nästan..!
    Progesteronet gör en sjukt hungrig! Jag åt konstant haha
  • Linda8110
    Karriärskvinna skrev 2014-11-04 22:10:25 följande:
    Aha, är det så? Det förklarar ett och annat :)
    Jag blev väldigt hungrig och frågade en barnmorska om det och hon sa att många blir det ;)
Svar på tråden IVF 2014