IVF 2014
Idag skall jag även tillägga orgalutran sprutan, men hoppas att de fortsätter såhär som de gjort:)
Jag är så himla ledsen:((
Var nyss på ul för o se hur de såg ut!!
Har fått avbryta min behandling idag pga att dem hittade en cysta (antagligen min förra ägglossning som är kvar) som har stört behandling... Så nu skall jag vänta 6 veckor, och sedan gå på ul för o se om den är borta och då kan jag starta behandlingen... Men det beror ju helt o hållet på cystan är borta... Så himla ledsen o besviken:((
Karro: jag läste på Gonal-F att cystor är en ganska vanlig biverkning. Lät ju inte så uppiggande direkt! Hur mår du?
Åhh vad jag e avis på er som e under behandling/ruvar. Fick ju avbryta min behandling redan på dag 6 pga dem hittade en cysta på ultraljudet...
Hade både glädjen o hoppet, men nu känns allt så lång borta!!
Trodde att jag o sambon inte skulle ha några fler motgångar med två missfall och nästan två års försök och äntligen få se ljuset ur tunneln Men ne här är de bara motgång efter motgång!!
Blir naturligtvis glad av att höra att folk blir gravida, men blir samtidigt så ledsen!! Jag skulle ju också vart gravid nu...
Är nog extra känslig med eftersom jag skulle haft bf nu i oktober o november.
Hej tjejer...
Nu kanske man kan ha lite tur efter alla motgångar.. Avbröt min behandling för 2,5 veckor sedan pga det hade bildats cystor. Skulle då invänta en liten blödning och sedan vänta till min mens skulle komma (skulle dröja 6 veckor ungefär).. Den lilla blödningen kom och försvann efter ett par dagar, sen efter tre dagar kom det en riklig blödning.. Blev väldigt fundersam o ringde till kliniken, dem ville att jag skulle komma in på ultraljud för o kolla.. Det visade sig att cystorna blivit mycket mindre och jag hade en tunn slemhinna.. Det var visade sig att det var mensen som hade kommit så nu har jag börjat med mina injektioner igen!! Hoppas innerligt att detta går vägen nu..
Nu får ni hålla tummarna för mig, imorgon är det dags för de första ultraljudet (injektionsdag 6).. Hoppas att det inte dyker upp några cystor, så jag inte behöver avbryta behandlingen igen.
Hej:)
Nu är äggplocket avklarat, jag var helt säker på att de inte skulle bli mer än 3 ägg med tanke på att de bara var tre stycken normal stora blåsor senast på ultraljudet...
Men de blev visst 6 st ägg, så är väldigt positivt överraskad att de blev det dubbla antalet=)
Nu är de ju bara till o vänta o se vad dem säger imorgon när dem ringer=))))
Vad kul! Har ni fått reda på om hur många som blev befruktade? Har ni satt tillbaka något ägg än?
På ruvardsg 9 idag. Känner mig otålig och vill bara att veckan ska gå fort så jag kan testa. Inga symptom på varken mens eller graviditet... Svullna bröst jag jag haft sen jag började med Lutinus och trötta är ju alla så här års... Men jag fortsätter att hålla tummarna och tro att det satt sig!
Idag kunde jag inte heller hålla mig och fick negativt på dag 11...
Hej:)
Har inte skrivit här på ett tag, året som vart har jag ju fått reda på att jag har låg äggreserv för min ålder, gått igenom två missfall, och nu i höst beslutade vi oss för ivf.. Första ggn i oktober fick jag avbryta min behandling pga det bildade sig cystor som störde, mensen dök upp bara någon vecka efter och jag startade en ny behandling som misslyckades tyvärr..
Jag var så ledsen och besviken att de inte hade tagit sig och att dem har jul och nyårsstängt på kliniken vilket gjorde att jag skulle missa både en behandling i december & januari..
Nu till saken=)))
Efter jul någon gång kände jag mig fruktansvärt trött och konstig, hade en slags brännande känsla ner till som inte funnits där tidigare.. Jag tar ett graviditetstest o de visar positivt!! Har lyckats o bli spontantgravid<3
De är världens finaste o bästa julklapp=) nu hoppas vi bara att detta håller i sig<3