Inlägg från: karro 2014 |Visa alla inlägg
  • karro 2014

IVF 2014

Linda8110 skrev 2014-09-22 11:59:47 följande:
    Ok va skönt! Gissar att det blir lite extra smärta när man krystar.
    Ja man kan liksom inte ta i som man brukar om du förstår vad jag menar!

Idag skall jag även tillägga orgalutran sprutan, men hoppas att de fortsätter såhär som de gjort:)
  • karro 2014
    Linda8110 skrev 2014-09-22 21:26:57 följande:
    Haha ja jag förstår vad du menar :)

Du får berätta vad du tycker om den otäcka sprutan haha
    Har precis tagit den!!

Den är faktiskt lite läskig i jämfört med gonal-f... Gonal f sprutans nål är mycket tunn och spetsig vilket gör att den är jätte lätt att sticka in i buken.. Medan denna orgalutran sprutan har en liten tjockare nål, vilket gör de lite svårare att sticka med, man får liksom trycka lite mer fast känns inget!!

Sen är de nog en vana me, nu vet jag hur de gör till o blir nog bättre imorgon:)

Känns inget annorlunda än så länge förutom att de svider lite, men de e inget o klaga på:))
  • karro 2014
    Linda8110 skrev 2014-09-23 06:48:50 följande:
    Ja jag har hört att den är lite seg att få in i magen haha, men vi överlever :) Gonal-F är precis som Ovitrellen så den är jag inte nervös över att ta. Lätt som en plätt!
    Ja precis, fick även en rodnad o de kliades runt stället där jag injicera, men d e vanligt:) så du vet när du själv skall ta sprutan:)

Nu har jag stigit upp för att gå på de första ul o se hur kroppen reagerat på medicinerna, nervös är bara förnamnet:))

O du börjar med sprutorna idag va:))??
  • karro 2014
    karro 2014 skrev 2014-09-23 08:13:48 följande:
    Ja precis, fick även en rodnad o de kliades runt stället där jag injicera, men d e vanligt:) så du vet när du själv skall ta sprutan:)

Nu har jag stigit upp för att gå på de första ul o se hur kroppen reagerat på medicinerna, nervös är bara förnamnet:))

O du börjar med sprutorna idag va:))??
    Imorgon menar jag:))
  • karro 2014

Jag är så himla ledsen:((

Var nyss på ul för o se hur de såg ut!!

Har fått avbryta min behandling idag pga att dem hittade en cysta (antagligen min förra ägglossning som är kvar) som har stört behandling... Så nu skall jag vänta 6 veckor, och sedan gå på ul för o se om den är borta och då kan jag starta behandlingen... Men det beror ju helt o hållet på cystan är borta... Så himla ledsen o besviken:((

• karro 2014
    Linda8110 skrev 2014-09-23 12:12:08 följande:
    Åh nej va tråkigt! Förstår att du är besviken... Tycker de gör fel som inte tittar innan man börjar. Så gjorde de alltid på Sophiahemmet.
    Jag gjorde ett ul 22 augusti innan behandlingen och då var de ingen cysta där.. Den har kommit nu under behandlingen..
  • karro 2014
    Linda8110 skrev 2014-09-27 08:05:12 följande:

Karro: jag läste på Gonal-F att cystor är en ganska vanlig biverkning. Lät ju inte så uppiggande direkt! Hur mår du?

Asså? Har verken läst eller brytt mig om o läsa om biverkningarna faktiskt...då kanske de är ifrån den då, fick hem mitt Stim protokoll för nästa ggn o då skall jag ha 300 Ie gonal-f... Jodå de e väl okej nu, tråkigt de som va men kan ju tyvärr inte göra så mycket åt saken, nu är de bara till o vänta.. Själv då? Hur känns de nu med början av behandlingen?
  • karro 2014

Åhh vad jag e avis på er som e under behandling/ruvar. Fick ju avbryta min behandling redan på dag 6 pga dem hittade en cysta på ultraljudet...

Hade både glädjen o hoppet, men nu känns allt så lång borta!!

Trodde att jag o sambon inte skulle ha några fler motgångar med två missfall och nästan två års försök och äntligen få se ljuset ur tunneln Men ne här är de bara motgång efter motgång!!

Blir naturligtvis glad av att höra att folk blir gravida, men blir samtidigt så ledsen!! Jag skulle ju också vart gravid nu...

Är nog extra känslig med eftersom jag skulle haft bf nu i oktober o november.

• karro 2014

Hej tjejer...

Nu kanske man kan ha lite tur efter alla motgångar.. Avbröt min behandling för 2,5 veckor sedan pga det hade bildats cystor. Skulle då invänta en liten blödning och sedan vänta till min mens skulle komma (skulle dröja 6 veckor ungefär).. Den lilla blödningen kom och försvann efter ett par dagar, sen efter tre dagar kom det en riklig blödning.. Blev väldigt fundersam o ringde till kliniken, dem ville att jag skulle komma in på ultraljud för o kolla.. Det visade sig att cystorna blivit mycket mindre och jag hade en tunn slemhinna.. Det var visade sig att det var mensen som hade kommit så nu har jag börjat med mina injektioner igen!! Hoppas innerligt att detta går vägen nu..

• karro 2014

Nu får ni hålla tummarna för mig, imorgon är det dags för de första ultraljudet (injektionsdag 6).. Hoppas att det inte dyker upp några cystor, så jag inte behöver avbryta behandlingen igen.

• karro 2014
    metda skrev 2014-10-12 12:30:19 följande:
    Håller tummarna för dig! Hoppas verkligen inte du behöver avbryta. Har du fått justera dosen något?

Jag ska också på till läkaren imorgon, antar att det är både VUL och nya blodtest... Ni får hålla tummarna för mig också, hoppas på Uppsala på fredag, men det kanske är lite för optimistiskt, vi får se.
    Sedär ja, håller tummarna för dig med:)

Ne de verkligen jätte jobbigt när det blir motgång efter motgång.. Har två missfall som vi gått igenom sen februari månad och nu detta.. Nu vill man ha turen på sin sida.

Första ggn tog jag 225ie gonal-f och nu tar jag 300ie:)

Önskar dig lycka till imorgon=)
  • karro 2014

Hej:)

Nu är äggplocket avklarat, jag var helt säker på att de inte skulle bli mer än 3 ägg med tanke på att de bara var tre stycken normal stora blåsor senast på ultraljudet...

Men de blev visst 6 st ägg, så är väldigt positivt överraskad att de blev det dubbla antalet=)

Nu är de ju bara till o vänta o se vad dem säger imorgon när dem ringer=))))

• karro 2014
    metda skrev 2014-10-22 21:06:25 följande:

Vad kul! Har ni fått reda på om hur många som blev befruktade? Har ni satt tillbaka något ägg än?

Tack tack:))) ja dem ringde imorse.. 4 ägg har befruktat o har en tid imorgon... Får bara hoppas att dem delar sig som dem skall o att dem är fina;))) hur går d för dig?
  • karro 2014
    Karriärskvinna skrev 2014-11-02 15:55:34 följande:

På ruvardsg 9 idag. Känner mig otålig och vill bara att veckan ska gå fort så jag kan testa. Inga symptom på varken mens eller graviditet... Svullna bröst jag jag haft sen jag började med Lutinus och trötta är ju alla så här års... Men jag fortsätter att hålla tummarna och tro att det satt sig!

Jag är på Ruvardag 10, har ömma bröst o molande värk till o från + trötthet. Idag kunde jag inte hålla mig längre så jag tog ett gravtest som var negativt:(
  • karro 2014
    Karriärskvinna skrev 2014-11-02 21:28:31 följande:
    Deppa inte för det! Vänta ett par dagar till, rd 10 verkar fortfarande tidigt. Tog du i morse eller på dagen? Jag ska ta på morgonen rd 12 har jag bestämt mig för...
    Jag tog testet på fm, skulle tagit d imorse men kom på de andra ggn när jag skulle gå på toa o kissa
  • karro 2014
    Karriärskvinna skrev 2014-11-04 07:49:30 följande:

Idag kunde jag inte heller hålla mig och fick negativt på dag 11...

Ne jag vet, så himla jobbigt!!!

Igår var en riktigt jobbig dag, de har liksom vart så mycket motgångar för mig o min sambo..och så tog jag ju de där gravtestet... Gjorde mig ännu mer deppig & ledsen!!
  • karro 2014
    Karriärskvinna skrev 2014-11-04 21:20:23 följande:
    Men ska vi verkligen ge upp redan? Har du tagit något mer test? Jag tänkte ta i morgon också. Gjorde du återföring fredag v. 43 precis som jag?
    Jag tog ett igår på morgonen.. Jag ligger en dag före dig.. Alltså gjorde jag ET på torsdagen.. De blir lätt att man blir negativ efter att man gått igenom tråkiga saker.. Självklart är jag lite positiv, men de negativa väger upp tyvärr!!

Idag känner jag av lite lätt mensvärk, så som de brukar kännas innan man får sin mens + att mina bröst inte ömmar.. Hur känns de för dig?
  • karro 2014

Hej:)

Har inte skrivit här på ett tag, året som vart har jag ju fått reda på att jag har låg äggreserv för min ålder, gått igenom två missfall, och nu i höst beslutade vi oss för ivf.. Första ggn i oktober fick jag avbryta min behandling pga det bildade sig cystor som störde, mensen dök upp bara någon vecka efter och jag startade en ny behandling som misslyckades tyvärr..

Jag var så ledsen och besviken att de inte hade tagit sig och att dem har jul och nyårsstängt på kliniken vilket gjorde att jag skulle missa både en behandling i december & januari..

Nu till saken=)))

Efter jul någon gång kände jag mig fruktansvärt trött och konstig, hade en slags brännande känsla ner till som inte funnits där tidigare.. Jag tar ett graviditetstest o de visar positivt!! Har lyckats o bli spontantgravid<3

De är världens finaste o bästa julklapp=) nu hoppas vi bara att detta håller i sig<3

Svar på tråden IVF 2014