Inlägg från: Bergamott83 |Visa alla inlägg
  • Bergamott83

IVF 2014

metda skrev 2014-10-12 10:15:46 följande:
    Ja jag hoppas att värdena blir så pass stabila och bra att de kan göra både äggplock och tillbakasättning utan att behöva frysa emellan. Är trött på att vänta nu.

Jag kommer att göra äggplock i Uppsala. Idag är jag ännu mer öm och har lite illamående om mornarna, men det känns ändå rätt okej, känner bara att jag inte har så stor lust att gå ut, utan stannar hellre hemma i soffan och vilar och ser till att dricka mycket vatten.

Oh, din stackare, :( tråkigt om du behöver ställa in, men kanske lika bra om du inte mår bättre nu heller.
    Är du från Västmanland? Jag ska också få göra äggplock i Uppsala jag är från Västerås. Jag väntar just nu på kallelsen för första gruppträffen vilket jag är så nervös över. 
    Så jag har inte börjat och då är jag inte är så aktiv i den här tråden.
  • Bergamott83
    metda skrev 2014-10-12 12:27:21 följande:
    Stämmer. :)

Gruppträffen är inget att oroa sig för. Ni får en massa info från Sköterskan och hon går igenom lite om ivf och hur det får till i Uppsala sedan, sedan får man ställa lite frågor om man vill. Individuella möten med läkaren bokas efter det, iaf så vi hade det.
    Åh vad skönt att det bara är så det går till. Jag har varit lite orolig inför gruppmötet. Hur är det i uppsala då?
  • Bergamott83
    metda skrev 2014-10-12 16:31:49 följande:

Jag har inte varit i Uppsala än. Dit åker man bara för själva äggplockningen och tillbakasättningen av ägg. Vi tänkte försöka se till att åka till Uppsala kvällen innan, boka hotell och kolla till var allt ligger inför äggplocket, så det är jag själv lite nervös över ;)

Jaha, ja det är något sånt vi också tänkt oss att göra. Vi har aldrig heller varit gravida och vi har inte skyddat oss sedan 2006. Och det är "inga fel" på oss heller enligt provsvaren.
  • Bergamott83
    karro 2014 skrev 2015-01-02 09:27:34 följande:

Hej:)

Har inte skrivit här på ett tag, året som vart har jag ju fått reda på att jag har låg äggreserv för min ålder, gått igenom två missfall, och nu i höst beslutade vi oss för ivf.. Första ggn i oktober fick jag avbryta min behandling pga det bildade sig cystor som störde, mensen dök upp bara någon vecka efter och jag startade en ny behandling som misslyckades tyvärr..

Jag var så ledsen och besviken att de inte hade tagit sig och att dem har jul och nyårsstängt på kliniken vilket gjorde att jag skulle missa både en behandling i december & januari..

Nu till saken=)))

Efter jul någon gång kände jag mig fruktansvärt trött och konstig, hade en slags brännande känsla ner till som inte funnits där tidigare.. Jag tar ett graviditetstest o de visar positivt!! Har lyckats o bli spontantgravid<3

De är världens finaste o bästa julklapp=) nu hoppas vi bara att detta håller i sig<3

Grattis Grattis Grattis Vad kul!
Svar på tråden IVF 2014