• mared

IVF 2014

Hejhej!

Jag och min sambo fick för några veckor sedan veta att vi inte kommer kunna få barn på det "vanliga" sättet då hans spermaprover visade 0% levande spermier.. Så för oss är det också ivf som gäller.. Vi väntar på att få en tid för biopsi för att se om dom hittar några spermier.. Så vi ska få ställa oss i kö efter biopsin. Jag hoppas att vi komma få börja med första försöket någon gång under 2014.. 

Vi tillhör Huddinge sjukhus. 

• mared

Hej Malinka87 :) Vi hade försökt i typ precis 1 år innan vi sökte hjälp. Jag gjorde en abort innan jag träffade min sambo och aborten var lite jobbig med rester som fanns kvar och jag började även blöda väldigt mycket efter typ ett halvår efter, förmodligen så försvann resterna då. Så vi trodde att det berodde på aborten å att allt inte stod rätt till. Men allt såg bra ut med ultraljudet och blodproverna. Men sambons spermatest såg väldigt dåligt ut.. Så därför väntar vi på biopsin.. vi började utredningen i januari så allt har gått fort ändå tycker vi.. så nu känns det extra jobbigt att bara gå runt och vänta :(. Vi kommer göra IVF på Huddinge, om allt går som det ska :) Hur länge hade ni försökt innan ni bestämde er för utredning?

• mared
    Malinka87 skrev 2014-06-09 23:14:40 följande:
    okej, vi började också våran utredning i januari så vi har väl haft tur ändå. Många som får vänta väldigt länge har jag förstått.
    Nu i sommar har vi försökt i 3 år , och det är väl av lite olika anledningar som det blev att vi valde att vänta. Men nu känns det ändå skönt att veta att vi kommer få hjälp. Och sen om det lyckas orkar jag inte ens tänka på nu. Också skönt att kunna njuta utav sommaren och att  veta attI IVF kommer igång i höst.
    Aah okej, Så känner jag med, att vi har haft tur.. Men sen är jag väldigt noga med att påpeka det här med vårdgarantin.. :p 

Har dom sagt att ni kommer börja med ivf i höst? Trodde det var lång väntetid.. Jag har typ räknat med att vi ska börja med ivf om typ 1 år.. Men då kanske vi inte behöver vänta så länge ändå :) 
  • mared
    Malinka87 skrev 2014-06-16 21:00:03 följande:
    Ja enligt våra läkare som gjorde utredningen i Skövde kommer vi komma in i Göteborg "tidig" höst. Precis som du skrev så är det ju vårdgarantin som gäller där också. Men sen det klart man vet aldrig hur många som står i kö just nu. Tänkte ringa och kolla läget någon gång i augusti.
    Men känns skönt att det snart är på gång. Jag känner mig piggare bara av tanken :)
    Aah okej! :) Jaa det förstår jag att du gör! Jag fick veta idag att sambon kommer få göra biopsin i augusti.. Så det känns bra :) Sen tänker jag att efter det är det 3 månader till vi får börja med ivf försöken.. Börjar se ljuset i tunneln nu. Känns ändå skönt att ha sommarn fri, så man slipper tänka på massa läkarbesök och sånt. 
Svar på tråden IVF 2014