Inlägg från: marsmamma87 |Visa alla inlägg
  • marsmamma87

BF Januari 2015

SannaSanna skrev 2014-05-17 17:34:23 följande:
    Gift och har ett 3 årigt barn, inte gift med 3 åring ;) komedi mitt i allt...
    Hihi vad överraskad jag blev när du skrev att du var gift med en treåring.. Tack för ett gott skratt:) resten av ditt inlägg var ju dock mindre roligt, tycker inte alls det är okej av din man att reagera som han gjorde! Ni är ju två om graviditeten. Hoppas han förstår själv att han gjort bort sig som reagerat så när han lugnat ner sig..
  • marsmamma87
    Ettplusettlikamedtre skrev 2014-05-17 20:03:54 följande:

Man blir så glad av och läsa alla som stöttar och peppar varann. Säkert lite gravid hormoner meeeen ändå, känns skönt med en härligtråd!! Nått tips för utomlandsresa? Förutom stödstrumor då! HAHA!! :D

Håller med! Superhärlig grupp :)

Själv ser jag verkligen fram emot just bebistiden med mini i magen. Uppskattade den inte alls med sonen utan längtade hela tiden efter att han skulle bli större, lära sig gå, lära sig prata osv.. Den här gången hoppas jag kunna njuta mer och ha en mer avslappnad inställning till att vara bebismamma. Inte ställa lika höga krav på mig själv utan bara njuta
  • marsmamma87
    Väntande skrev 2014-05-20 20:12:16 följande:

Nu har jag mått illa sedan jag vaknade imorse ... Jag pallar inte mer!!! Någon annan som mår så här sjukt illa??? Jag spyr inte, men det känns som att jag åkt båt på öppet hav i flera veckor.

Det tvärgungar!!! Så att jag nästan måste stödja mig när jag står upp för att det gungar så mycket!

Har mått illa sedan en vecka tillbaka, men den här dagen slår alla tidigare :/ det värsta är att jag ska jobba imorgon å jag har ingen aning om hur jag ska lyckas med det om jag vaknar så här igen! Jag pendlar ju dessutom och illamåendet blir värre då ... Kan man få något utskrivet!? Vad fan gör man?? Alltså - det är gungandet som är värst för jag kan knappt stå upp.

Det finns medicin som bm eller vårdcentral kan skriva ut åt dig. Jag överlever inte utan mina just nu! Hoppas det blir bättre :) kram!
  • marsmamma87
    Förhoppningsvis skrev 2014-05-21 16:36:18 följande:

Tycker all mat är äcklig nu för tiden. Har ni några tips på preggosnäll mat? Vad fungerar för er, fellow illamående/osugna?

Clementiner!!!! Det enda som ALLTID går ner här!
  • marsmamma87
    Jhalie skrev 2014-05-23 10:32:34 följande:

Ligger inlagd nu i väntan på operation.

Tydligen utomkveds som de missat sist smile4.gif

Beklagar verkligen :/ vad dåligt att de missat det innan!! Stor kram!
  • marsmamma87

Är otroligt lättad idag. Var på inskrivning och tidigt ultraljud, trodde inte man kunde se utanpå magen så här tidigt men vi fick jättefina bilder på vår lilla stjärna som låg där inne och sprattlade med ett hjärta som slog tydliga starka slag. Fantastiskt att se!

Blev flyttad en dag framåt så mitt nya BF är 1/1 - spännande datum!

Kram på er alla mammor, önskar er en trevlig helg!

• marsmamma87

Fick även tid för ett till ultraljud i v 14 och RUL i augusti (v 21), känns skönt att få stämma av en gång extra innan dess:)

• marsmamma87
    mariaheterjag skrev 2014-05-24 08:05:40 följande:

Wow vad häftigt! Grattis smile1.gif Hur kommer det sig att du fick så tidigt ultraljud?  I vilken vecka är du?
    Är i vecka 9 (8+0 igår) :)

Jag går hos privat mödravård den här gången och där får man ultraljud vid inskrivningen. Sen kan man välja att göra ett till innan RUL för en mindre peng om man önskar. Är jätteglad över det!
  • marsmamma87
    Tingeliiiing skrev 2014-05-24 14:53:47 följande:

Kräktes mitt i stan nyss smile4.gif pinsamt

Usch lider verkligen med dig, hopplöst att må så illa hela tiden.

Jag kräks mest på kvällarna vilket leder till svårt att sova pga tom mage :(

Hoppas vi kan få må bra och njuta snart !!
Svar på tråden BF Januari 2015