BF Januari 2015
Ont ont ont. Och blöder!!
Ont ont ont. Och blöder!!
Tack marsmamma87! Vilken månad är 12an född? :)
Lider med er som blöder, fy så orolig man blir. Hade en blödning i v10 med min tjej, kom rätt mycket och även vätska men allt var ju bra. Hoppas det är så för er också.
Ang att vara orolig för mf för att man inte känner något. Första graviditeten kom inte mensen och lite molvärk men det var typ det ända! Inget illamående, ingen trötthet, inga ömma bröst, ingen känslighet för dofter.... var helt övertygad om att det var en MA eller ofostrig graviditet. Senare kände jag av fogarna och fick ont i handlederna men jag minns att jag längtade efter symptom i början! Så visst kan det gå vägen ändå. och ja, det var ju en tjej och inte en kille som myten ang illamående säger. :p
Fy sjutton för er som får så dåligt. Att må illa och kräkas är ju helt fruktansvärt, man kan ju inte fokusera på något annat. och att inte veta om /när man ska kräkas, hua.
Jag känner inte mycket än så länge (v4+6), ingen mens, svullen mage (ser ut som jag gjorde i v15 förra gången ungefär, jösses!)... det är nog allt. Lite molvärk också. Visst nojjar jag mig att det inte är något, eller mf på gång. När jag testade om 5 dagar senare visade inte testet starkare som man ju förväntar sig och som det gjorde förra gången utan t.o.m lite svagare.. :(. Ska ta ett nytt digitalt i morgon som visade 1-2v sist och som bör visa iaf 2-3v nu... Har det inte hänt något till nästa vecka tänkte jag ringa mvc då.
Måste tyvärr berätta på jobbet direkt då jag inte kan sköta mina arbetsuppgifter som gravid, lyckades slippa förra veckan då jag kunde städa lite och sådant och idag & i morgon är jag hemma och passar dottern då min fl-man är på kurs men såvida testet ser bättre ut i morgon måste jag berätta på torsdag. Jobbigt att jobbet ska veta så tidigt! Före släkt och vänner... :/ Är endast min syster som vet hittills.
Jag blir 34 i år, gjorde kub privat sist och tänker göra det denna gången med.
Jag bor också i närheten av Göteborg, kul att vi är flera :).
Det var min lilla novell :). Blir kul att ha andra bf jan 15 att följa :)
Nu har de ringt. Måste tillbaka imorn och ta nya prover och tillbaka på fredag för att nytt vul. Hon sa att värdena var lite förhöjda. Hcg var 800. Tyckte det lät lite dock Får se vad proverna visar imorn. Har inte gett upp helt än även om det är riktigt tungt. Speciellt att gå igenom ensam...
Min första förlossning gick ganska snabbt. Jag hade värkar i ca tre timmar innan han kom ut och jag hann inte få någon bedövning. Det gjorde självklart sjukt ont men jag klarade mig helt utan att sys eller något efteråt. Han kom dessutom 2 veckor innan BF så vi var väldigt överraskade när vi helt plötsligt hade fått en son en morgon, jag hade ju inte haft en enda känning innan och han var inte fixerad när vi var hos bm dagen innan.
Det enda som jag är lite orolig för den här gången är att det ska gå ännu snabbare, speciellt eftersom vi nu redan har en liten hemma att ta hänsyn till..
Hej alla :D
Hoppar in här. Plussade imorse, oerhört oväntat, men glädjen är extrem.
Med vårt förra barn höllt vi på länge och fick till slut ta hjälp med insemination. Mannens spermierantal va lågt.
Nu bestämde vi oss för att försöka på egen hand - det skulle få ta sin tid.
FÖRSTA äl tog det sig - helt galet!!
Så ja, vi är så lyckliga nu!
BF 18.e Jan.
Jag var inte vul förrän om en vecka.. 7+6 då!
Måste få gnälla av mig lite, har inte fått behålla någonting idag fast jag äter lergigan ska försöka med lite glass om en stund men har verkligen testat allt som jag kan komma på, jo citronvatten får stanna men hur mycket näring är det i det :( blä vad jag är trött på att må så här
Oj så orolig jag är nu. Helt plötsligt mår jag så mycket bättre. Från att ha mått illa dygnet runt och knappt orkat upp ur sängen till att faktiskt må helt okej och kunna äta, hitta på saker osv.. Visst illamåendet är inte heeelt borta och jag äter fortf lergigan regelbundet men skillnaden är så stor. Både i hur jag mått tidigare i denna grav och framförallt hur jag mådde förra gången då jag kräktes konstant.
Kan detta vara tecken på missfall??:/