Inlägg från: marsmamma87 |Visa alla inlägg
  • marsmamma87

BF Januari 2015

Här mår jag riktigt riktigt dåligt just nu. Har stannat hemma från jobbet idag och försöker vila så mycket det går med busig tvååring runt mig. Illamående till tusen, kan knappt resa mig från soffan utan att få kväljningar, småäter konstant i hopp om att det ska gå över då.. Hoppas det inte håller i sig till v20 denna gången. Till v.13 räcker, då blir jag bra igen lagom till semestern:)

• marsmamma87
    semlan24 skrev 2014-05-09 13:11:05 följande:

Hua, nu har jag börjat känna illamående tror jag.. Kan det komma såhär tidigt V5+2? Är ju lite trist symtom men man är ju så glad att man känner nåt iallafall :)

Det är tyvärr inte för tidigt för illamående. Förra grav kom det nästan på en gång för mig och släppte typ aldrig..

Själv är jag i 5+6 och har i tre dagar nu mått PEST. Jag mår illa hela tiden och klarar knappt av att ta hand om min tvååring. Är en riktig tråkmamma som måste vila hela tiden och har svårt för både mat och lukter..

Ni som än så länge är förskonade mot illamåendet - njut!! :)
  • marsmamma87

Nu ligger jag inne på akuten med dropp för att jag inte fått behålla någonting på två dagar... Verkar bli en kul graviditet :/

• marsmamma87

Det enda plusset med detta var att doktorn kollade så att minisen fanns där den skulle i livmodern. Och det gjorde den!

• marsmamma87
    Sunnan skrev 2014-05-10 15:08:47 följande:
    Fy! Stackare! Jag lider med dig! Hoppas att det ger med sig.
    Tack snälla!
  • marsmamma87

Jag mår lite bättre sedan jag fick dropp igår pga uttorkning. Kändes som att de lyckades vända illamåendet åt mig igen då dom fyllde på med vätska samt gav mig två mediciner mot illamående. Jag ska fortsätta äta den ena så länge illamåendet håller i sig, precis som jag fick i förra grav. Hon sa att jag nog ska räkna med att det håller i sig lika länge denna gången, alltså vecka 20 ungefär.. Känns som en evighet :/

Men tack vare medicinen har jag idag kunnat äta och iallafall leva någorlunda normalt. Ska försöka gå till jobbet imorgon och se hur det går, läkaren sa att jag kunde få bli sjukskriven annars, men vill helst inte det!! Jag är trött som en demon.. Alltså kan knappt vara vaken mer än två timmar i taget.. Och huvet är inte alls med. Så vi får se hur detta går.

Vi har iallafall fått berätta för bådas föräldrar nu, och imorgon ska jag berätta på jobbet så dom förstår att jag kommer vara lite konstig nu fram till semestern. Vill kunna stanna hemma jobbiga dagar utan att behöva bortförklara..

Är dock väldigt nojig över att berätta på jobbet. Tänker att det bara kommer sluta illa nu när jag berättar för så många så tidigt, men har jag något val egentligen? Är ju en spyende zombie!

• marsmamma87
    semlan24 skrev 2014-05-11 21:44:01 följande:

Idag har jag vart sängliggande hela dagen.. Fått i mig en isglass och lite jordgubbar :/ inte kräkts men det har varit galet nära!! Nu börjar det bli bättre framåt kvällen men asså, ska det va såhär i flera veckor till kommer jag gå under.. Ingen energi till nåt. Man kanske kan få nåt utskrivet som kan hjälpa lite? Tänkte ringa mvc nästa vecka..

Det finns mediciner som kan skrivas ut! Prata med din bm , jag hade gått under utan mina dom här veckorna ..
  • marsmamma87
    Sunnan skrev 2014-05-12 20:28:16 följande:
    Jag njuter för fullt över att jag inte har några symptom. Sprang 9 km idag hur lätt som helst och mår alldeles prima frånsett ömma bröst. Studsar upp kl 6 varje morgon och är pigg tills jag lägger mig på kvällen. Det är ju hur skönt som helst! Grav-test och utebliven blödning är nog bekräftelse för mig! v6+4
    Helt rätt!! Låter superhärligt :)
  • marsmamma87
    Jhalie skrev 2014-05-12 20:49:08 följande:

Ja jag ska ringa 1177 så fort barnen sover tänkte jag. Har de öppet såhär dags?
    Fy så läskigt , håller tummarna för att det inte är något farligt. Vet flera som blött under tidig graviditet och ändå fött fullt friska barn.

Tror absolut att 1177 är öppet för att ringa, gör det!

Kram!
  • marsmamma87
    Duochjag skrev 2014-05-13 19:49:09 följande:

Hejsan

Jag tänkte läsa ikapp tråden men ville bara presentera mig först. 

Jag har bf 14/1. Det blir vårt andra, har en tjej född oktober 2012.

Välkommen:) jag har också en 12a här hemma :)
Svar på tråden BF Januari 2015