Ettplusettlikamedtre skrev 2014-05-21 20:33:48 följande:
De känns skönt att inte va ensam om det, som tur är har jag en fantastik sambo, som stöttar & älskar mej ivått och torrt:) Vi har väl inte samma förutsättningar, jag har ett vik, men har de senaste fem åren haft full inkomst, så jag är inte orolig för mammapenningwn, men min sambo pluggar, och vi blev gravida trotts pring, planerade och börja försöka efter sommaren, men de blev visst nu istället ;)bor i en trea, har ändå sparat enkel så vi kommer klara oss trotts "bara mammapenning & CSN". Jag går in i vecka 8 imorrn, bf 7 eller 8 jan :) vilken vecka är du i?
Men då låter det ju ändå som att ni skulle klara en liten fint nu
Inte mkt som skulle ha ändrats efter sommaren i alla fall! Men det är väl lite det där när man blir gravid mer eller mindre oplanerat, kanske det tar lite tid att smälta liksom. För oss var det typ "blir det så blir det" då vi kände att vårt första barn börjar bli så stor... men hade kallt räknat med att det skulle ta mkt längre tid då vi dels inte planerade in något efter äl och dels hade sex så pass sällan. Men, men ibland lyckas man tydligen pricka in ändå
Skönt att din sambo är förstående, det hjälper att ha någon som lyssnar så man kan få ur sig allt bara. Min sambo blev dock inte så glad över mina tankar och tyckte väl att det förstörde hans lycka så jag försöker va positiv inför honom. Och nu känns det också mkt mer positivt överlag.
Jag tror att jag gick in i vecka 7 idag. Bf 13 jan isf.