Inlägg från: Fesitomo |Visa alla inlägg
  • Fesitomo

BF Januari 2015

MillaPo skrev 2014-05-13 07:35:57 följande:

Är det nån mer här som mår illa även på nätterna? Ja vaknar av det o har jätte svårt att somna om då det står mej upp i halsen...blää...

Jag mår illa hela dygnet kan vakna flera gånger av att jag mår så illa att jag inte vet vart jag ska ta vägen :(
  • Fesitomo
    bejb skrev 2014-05-13 08:56:45 följande:

Fy för detta illamående!! Kräks ej men har svårt med mat,drycker och lukter till eftermiddagarna då de känns lite bättre. Magen känns konstig hela tiden och har också haft diarré. Kan det vara nån typ av magsjuka? Förra graviditeten spydde jag ju och då var allt frid och fröjd efteråt,men nu e de bara jobbigt.. Sist hade jag ju iofs inte en busig 2 åring som sprang omkring heller men.. Hoppas de blir bättre snart

Jag är också lös och blir det nödigt så är det akut :)
  • Fesitomo

Ska till mvc idag så får se om jag kan få något, för detta orkar jag inte med, äter jag inte så mår jag pyton, äter jag så mår jag ännu värre

• Fesitomo
    Jhalie skrev 2014-05-13 12:38:11 följande:

Tack så mycket!! Har lite småont nu. Inget som stör. Men blir det värre så åker jag nog upp även om jag inte blöder. Eller tror ni de skickar hem mig?
    Jag hade åkt in nu och inte väntat håller tummarna att allt är ok
  • Fesitomo
    Duochjag skrev 2014-05-13 22:26:13 följande:

Tack marsmamma87! Vilken månad är 12an född? :)

Lider med er som blöder, fy så orolig man blir. Hade en blödning i v10 med min tjej, kom rätt mycket och även vätska men allt var ju bra. Hoppas det är så för er också.

Ang att vara orolig för mf för att man inte känner något. Första graviditeten kom inte mensen och lite molvärk men det var typ det ända! Inget illamående, ingen trötthet, inga ömma bröst, ingen känslighet för dofter.... var helt övertygad om att det var en MA eller ofostrig graviditet. Senare kände jag av fogarna och fick ont i handlederna men jag minns att jag längtade efter symptom i början! Så visst kan det gå vägen ändå. och ja, det var ju en tjej och inte en kille som myten ang illamående säger. :p

Fy sjutton för er som får så dåligt. Att må illa och kräkas är ju helt fruktansvärt, man kan ju inte fokusera på något annat. och att inte veta om /när man ska kräkas, hua. 

Jag känner inte mycket än så länge (v4+6), ingen mens, svullen mage (ser ut som jag gjorde i v15 förra gången ungefär, jösses!)... det är nog allt. Lite molvärk också. Visst nojjar jag mig att det inte är något, eller mf på gång. När jag testade om 5 dagar senare visade inte testet starkare som man ju förväntar sig och som det gjorde förra gången utan t.o.m lite svagare.. :(. Ska ta ett nytt digitalt i morgon som visade 1-2v sist och som bör visa iaf 2-3v nu... Har det inte hänt något till nästa vecka tänkte jag ringa mvc då.

Måste tyvärr berätta på jobbet direkt då jag inte kan sköta mina arbetsuppgifter som gravid, lyckades slippa förra veckan då jag kunde städa lite och sådant och idag & i morgon är jag hemma och passar dottern då min fl-man är på kurs men såvida testet ser bättre ut i morgon måste jag berätta på torsdag. Jobbigt att jobbet ska veta så tidigt! Före släkt och vänner... :/ Är endast min syster som vet hittills.

Jag blir 34 i år, gjorde kub privat sist och tänker göra det denna gången med.

Jag bor också i närheten av Göteborg, kul att vi är flera :).

Det var min lilla novell :). Blir kul att ha andra bf jan 15 att följa :) 

Kul med fler i Gbg trakten
  • Fesitomo
    mariaheterjag skrev 2014-05-14 20:11:43 följande:

Tack smile1.gif

Förstår att du är nervös om de säger att de kan gå ännu fortare denna gång. Jag födde också snabbt för att vara förstföderska, så de sa något liknande till mig att jag skulle säga till nästa gång att jag nog födde fort. Är också lite nervös för det. Gick det fort med din 1a också? Hur många timmar tog det med 2an?
    Alla mina förlossningar har fått fort, med nr 1 så från första känningen så tig det 2h och46 min tills hon var ute så de andra 2 har jag blivit igångsatt och 2 tog då 1h och 30 min och sista tig 1,15 så ja jag är nervös inför min :)
  • Fesitomo
    mariaheterjag skrev 2014-05-14 20:30:52 följande:

OJ ja det var riktigt fort! Men vad bra att du kan bli igångsatt då i alla fall smile1.gif
    Jo det är gott att veta att man är på plats när det startar, men jag vet inte om jag vill det denna gång,, vill helst inte ha i slutet på dec, hmm annars får jag lägga in mig 1/1
  • Fesitomo
    Tingeliiiing skrev 2014-05-16 10:55:31 följande:

Åh fick se ett tickande hjärta i dag på vul smile1.gif

V6+5

Ååå grattis hoppas jag också får göra det på tis är då i v 7+2
  • Fesitomo

ÅÅÅÅ är den en vänlig själ som kan lägga in mig på BF - Nick - ålder - barn nr - ort - ev kön/vad vi tror 3/1 Fesitomo - 32-4-Göteborg- tror på en tös men ska nog se efter denna gång :)

• Fesitomo
    bejb skrev 2014-05-16 11:16:34 följande:
    tack och lov att jag inte jobbar. hela veckan måndag till fredag har jag spenderat förmiddagarna (och även eftermiddagarna vissa dagar) på soffan och försökt att inte börja spy :/ fy jag har så dåligt samvete då jag inte orkat vara en bättre mamma åt min lilla tjej. hon har igen varit så söt och kommit och strykt handen på magen och sagt "aahaa mamma gulla" :) snart 2 år men verkar på något vis vara så mycket större och förståndigare helt plötsligt. imorgon får hon åka till sin mormor & morfar och sova över för gubben och jag ska på dejt på kvällen..hoppas man skulle få må lite bättre en liten stund iallafall. nästa vecka ringer jag till läkare om det fortsätter såhär.. har ju knappt kunnat äta på hela veckan och gått ner 2 kg redan

Här är en till som knappt har kunnat äta och gått ner 2 kg men har fått lergigan comp som tar bort de värsta iaf
Svar på tråden BF Januari 2015