Inlägg från: LängtansBlåaBlomma |Visa alla inlägg
  • LängtansBlåaBlomma

BF Januari 2015

fröet2015 skrev 2014-05-11 18:18:17 följande:
    Jag mår också fortfarande finfint, men jag är glad! Är inte alls oroad för mf så det är väl säkert därför. Noll symtom så här långt, möjligtvis lite trött, men det är jag ofta, så vete tusan om det har med graviditeten att göra. Försök att njuta så länge du kan, det är inte alla som mår illa eller får foglossning!
    Visst vore det skönt att höra till dom som mår super under graviditeten, men just nu, innan vi gjort ultraljud, känns det som att förutom positivt graviditetstest är symptom det säkraste tecknet på att det växer och lever därinne...
  • LängtansBlåaBlomma
    marsmamma87 skrev 2014-05-11 19:17:09 följande:
    Jag mår lite bättre sedan jag fick dropp igår pga uttorkning. Kändes som att de lyckades vända illamåendet åt mig igen då dom fyllde på med vätska samt gav mig två mediciner mot illamående. Jag ska fortsätta äta den ena så länge illamåendet håller i sig, precis som jag fick i förra grav. Hon sa att jag nog ska räkna med att det håller i sig lika länge denna gången, alltså vecka 20 ungefär.. Känns som en evighet :/
    Men tack vare medicinen har jag idag kunnat äta och iallafall leva någorlunda normalt. Ska försöka gå till jobbet imorgon och se hur det går, läkaren sa att jag kunde få bli sjukskriven annars, men vill helst inte det!! Jag är trött som en demon.. Alltså kan knappt vara vaken mer än två timmar i taget.. Och huvet är inte alls med. Så vi får se hur detta går.
    Vi har iallafall fått berätta för bådas föräldrar nu, och imorgon ska jag berätta på jobbet så dom förstår att jag kommer vara lite konstig nu fram till semestern. Vill kunna stanna hemma jobbiga dagar utan att behöva bortförklara..
    Är dock väldigt nojig över att berätta på jobbet. Tänker att det bara kommer sluta illa nu när jag berättar för så många så tidigt, men har jag något val egentligen? Är ju en spyende zombie!
    Vad skönt att du mår lite bättre!
  • LängtansBlåaBlomma
    Anjou2 skrev 2014-05-12 19:00:09 följande:
    Är totalt förvirrad... Har gjort 8 positiva tester varav två digitala... Och helt plötsligt idag var det lite blod på pappret och jag blev sjukt orolig... Så gjorde ett test när jag kom hem som visade inte gravid.... Åh nej vad aka jag tro? Har jag fått missfall nu eller? Inte mycket blid alls och väldigt ljusrosa... Känns så jävla tråkigt.. Vad ska jag göra?
    / En ledsen tjej
    Vad märkligt. Vänta lite till innan du tar nytt test. Kanske till helgen om du kan? Vilken vecka är du i?
  • LängtansBlåaBlomma
    Sunnan skrev 2014-05-12 20:28:16 följande:
    Jag njuter för fullt över att jag inte har några symptom. Sprang 9 km idag hur lätt som helst och mår alldeles prima frånsett ömma bröst. Studsar upp kl 6 varje morgon och är pigg tills jag lägger mig på kvällen. Det är ju hur skönt som helst! Grav-test och utebliven blödning är nog bekräftelse för mig! v6+4
    Jag ska försöka kopiera din optimism och njuta av att jag mår bra och orkar med allt jag ska: studier, hobbies och jobb. Jag är gravid tills motsatsen bevisas.
  • LängtansBlåaBlomma
    Jhamåste du krev 2014-05-13 18:11:42 följinte ndet ont. Och blöder!! smile4.gif
    :( tänker på dig och hoppas ändå att det inte är mf.
  • LängtansBlåaBlomma

Nidblödning sker några dagar efter att ägget fäst efter befruktningen. Det är dessutom väldigt ovanligt om jag minns rätt. 

• LängtansBlåaBlomma
    Sunnan skrev 2014-05-16 15:12:32 följande:
    Nu sällar även jag mig till de oroliga. Är v7+1 idag och har haft molvärk i nedre delen av buken hela dagen. Först mest höger sida, nu mer centralt. Ingen blödning dock.
    Det är helt normalt, tydligen ligamenten till livmodern som drar. Jag längtar efter att känna nåt sånt! Är också i 7+1 precis som du.
Svar på tråden BF Januari 2015