Inlägg från: RockTheRebell |Visa alla inlägg
  • RockTheRebell

BF Januari 2015

Jag fick en uppenbarelse idag över allt jag inte kunde äta när jag ammade o han fick ont i magen. Så nu har jag gjort en matsedel fram tills bf :P måndag: rödlök. Tisdag: KAFFE, onsdag: choklad, torsdag skaldjur, fredag: stark mat, lördag: chips söndag: Coca cola haha :)

• RockTheRebell

"tyvärr" eller hur jag ska uttrycka det så har de ju ändrat på restriktionerna för sprit och antibiotika så den ursäkten duger inte mer än personliga skäl. Förut fick jag min första mat-reaktion... Den välstekta biffen smakade rött blod fast den var välstekta nästan torr pga att inte riskera nåt. Jag älskar kött juuu. Men de första 12 veckorna förra grav var stekas från köttfärs illa, men inte första grav. Så jag trodde det var en tjej andra gången pga skillnaden. Men det betyder ju inget för pojkar var de båda hehe så tyvärr får det väl inte gissa på att det är annorlunda för mig heller sen.

• RockTheRebell

Mina två bästa vänner som varit ett stort stöd sen lillebror vet. Och alla i sonens mammagrupp, men det är oundvikligt att inte berätta för dem hehe :)

• RockTheRebell

Det där ventilhålet är väldigt viktigt! :) jag har delegerat om farligare uppgifter också redan så som medicinering och vaccinering med kanyler etc. Såå det tar inget geni på den här arbetsplatsen att räkna ut varför. Eftersom jag "är" företaget så fick de ju jobba extra när vi födde lillebror och så vidare. Läkarbesöket för fertiletetskoll och tabletter jobbade de också och är måna om mig så de förtjänar att veta snart. Definitivt då jag behöver skaffa en ersättare och arbetskamrat till dem. Våra andra ko-legor väger ca 700 kg och tycker om hårdhänt kärlek ibland så mitt fysiska arbete begränsas ganska fort o man får gå hem v26.

• RockTheRebell

Ja det gör jag. Köpte den av min pappa för 1,5 år sen :) jag har 257 st med de två som föddes igår :) fast bara 130 som är mjölkkor. De andra är yngre i fallande ordning.

• RockTheRebell

Det var någon mer innan fick jag för mig!

feliciafriiberg skrev 2014-05-02 09:51:09 följande:
    tack! jaha är de några fler ? :)

• RockTheRebell

När vi var på ultraljudet som tog ifrån oss lillebror så så var en av hennes sista meningar. Men det här ser inte bra ut. Innan hon hann längre hann jag tänka låt det vara downs så han i alla fall får leva. Det spelade mig inte någon roll bara vi fick liten. Men inte. Så vi får Kub för att bli tryggare den här gången och det "ska" inte vara några fel den här gången. Men vi skulle aldrig ta bort något som kan få ett värdigt liv pga vår förlust. Barn med speciella behov väljer sina föräldrar brukar de säga :) jag längtar så till ul så man får veta allt är bra!

• RockTheRebell

Har man varit där man inte har något val är man ändå nöjd med sitt beslut där man kunde inget göra. Och det är så sällan det händer så vill mest lugna. Det händer det gör det men man kommer vidare för man har inget val där heller. Jösses vad jag väntar på den här skatten! Ska inte tjata så mkt mer om lillebror sen men om nån behöver nån så är jag här!

Svar på tråden BF Januari 2015