BF Januari 2015
Jag kollade kön för jag var nyfiken och det är mysigt att prata om sin lilla tjej - benämna henne "vår dotter", tilltala henne med hennes tilltänkta namn osv. Blev mer en egen person =)
Jag kollade kön för jag var nyfiken och det är mysigt att prata om sin lilla tjej - benämna henne "vår dotter", tilltala henne med hennes tilltänkta namn osv. Blev mer en egen person =)
Jag var där på inskrivning i v 7-8, sen inte förrän v 19 och nu ska jag dit igen i v 24, minns inte om det blir fem eller tre veckors intervaller därefter.
Ni kanske också funderar på namn nu, här är en rolig sida hur en niobarnsmamma valde sina barns namn: www.familjenwetterholm.se/32258398
Hm, kan det ha med att göra med åldern? Gissar på att era är under 30? Kanske har dom inte hunnit byggt upp en så stark längtan än? Min man är över trettio och har haft flera år på sig att längta efter barn och vi hade ju problem att få till barn (ofrivillig barnlöshet) så när vi väl lyckades var vi båda lyckliga och lättade över att det äntligen blev ett barn! Hade han varit yngre hade han haft fokus på så mycket annat, vänner, karriär, hobbys - nu är han i en fas i livet då han är redo att hänge sig åt familjelivet. Något han kanske inte haft samma inneboende mognad för för tio år sen....
Sen, vill jag lägga till, är det lättare för oss gravida att gå upp i graviditeten - vi lever ju med det hela tiden eftersom vi bär barnet och har alla nya hormoner som förbereder oss. För männen blir det nog generellt mer verkligt när barnet fötts och "finns". Nu ligger ju nästan all fokus på kvinnan :)
Ja jag har försökt! :) han fick välja overallen ! :) men som sagt de är "onödigt" enligt honom, så tänkte ta mog ut utan honom nån dag! :D han var jätte engagerad en dag! Sen släppte de :/ och just, har jag fått ut han att kolla på bebiskläder så säger jag men va tycker du, va vill du? då är det "jag vet inte" så tro mig jag försöker göra allt men han är så obrydd ändå så jag får nog avvakta och hoppas att de blir bättre :)
Sagolina: Kan man redan i magen få en aning om hur barnet kommer vara sen? Tycker min buffar massor, jag är i v 24 och igår kväll kunde jag inte somna för att det sparkades hejvilt.
MVC besök i v 23+3:
sf mått 25
blodtryck 100/60
babys hjärtslag 144/min
Nån med liknande värden?
Ska prova Loka med men tycker mandlarna funkar hyfsat. Dock är det svårt med bäckens smärtorna rycker jag nu. Gör så jädrans ont . Gått in i vecka 23 och har en galen bebis i magen :)! En riktig vilde :) magen verkligen hoppar.. fler som ser och känner kraftiga sparkar?
Berätta gärna hur yogan är. Funderar också på det, och vattengympa.