-
Håller tummen hårt för att hcg-halten ökat till imorgon! *kram*Nr 3 på G skrev 2014-06-04 08:22:47 följande:Var på gynakuten igår för att kolla upp mina blödningar som tyvärr har ökat och är som en riklig mens nu så jag tror att jag är i ett MF men läkaren ville inte säga något till 100% och kunde inte se något på VUL heller (är bara i v 6+1 enligt honom) så jag fick lämna blodprov och ska lämna ett nytt imorgon för att kolla om hcg-halten ökar eller minskar, har den minskat så är det ett MF har det ökat så ville han göra ett nytt VUL om 3 veckor så just nu tror jag på MF men lever på en liten strimma hopp
-
Hej! Jag har nog inte presenterat mig här i tråden utan mest smugit runt och kikat på andras inlägg. Jag är gravid i vecka 8+3 med bf 10/1, jag har en treårig son här hemma redan och har längtat efter ett syskon länge (vi hade försökt i mer än ett år nu när det äntligen tog sig). Jag har haft ett missfall tidigare ,innan jag fick min son, och jag är väldigt orolig för ännu ett.
Ska på KUB ultraljud den 25 juni men kände idag att jag inte klarar att vänta så länge (har inga graviditetssymptom, skitjobbigt!) så jag bokade in ett VUL privat till på måndag. -
Åh nej, så himla tråkigt att höra!Nr 3 på G skrev 2014-06-07 17:22:20 följande:Jaha då var MF nr 4 konstaterat
så med sorg i hjärtat lämnar jag er och önskar er alla lycka till
*stor kram*
-
Lycka till!Serahjay skrev 2014-06-10 06:19:05 följande:Åh så sjukt nervös nu! Ska på vul 8:30 för att se om det ligger en bebis där inne eller ej.
Hade ju lite blödningar och hittade inget foster för två veckor sen.
Men mår jätteilla och kräks och just nu hugger det i underlivet. Så hoppas där e nåt!
Uppdaterar sen med bild om jag kan! -
Å nej! Så himla tråkigt! *kram*Serahjay skrev 2014-06-10 09:00:35 följande:Där var inget. Antagligen en ofostrig graviditet. Ska få tabletter så att kroppen stöter bort resten av boet och så att symptomen avtar.. Men det kommer göra ont och blöda så får vänta tills nästa vecka när jag e ledig från jobbet..
-
Dom kan göra undersökningen mellan veckorna 11+0 till 13+6 så förutsatt att din graviditet är rätt "daterad" så borde det ju funka fint men jag förstår att du känner att det är i senaste laget, det skulle jag också tycka.MillaPo skrev 2014-06-13 18:16:17 följande:Jag fick tid för kub den 1/7, kommer va i v 13+2 då. Känns inte det lite sent? Va i vecka 12+ nått på kub ul med dotter...
-
Så oerhört tråkigt! Jag beklagar verkligen. *kram*Väntande skrev 2014-06-24 11:07:38 följande:
Kommer tyvärr få hoppa ur den här tråden ... Var på ultraljudet idag och bebisen saknade hjärtfrekvens och var mindre än 10 veckor. Känns skit tufft den här gången! Jag önskar verkligen er alla så mycket lycka till som det bara går!!!
-
Hahaha! Det där får ni påminna henne om ofta när hon är vuxen :)Malin81a skrev 2014-06-25 11:01:37 följande:Av den anledningen berättade vi för barnen igår, 5 och 7 år att de skulle få ett lillasyskon. Berättade också att det inte alltid går bra. Så nu vet de varför jag går och vilar ibland och är lite irriterad.
7-åriga dottern har en viss aning om hur barn blir till och hennes första kommentar var "har ni gjort det där äckliga än" !! -
Å nej! Och vilket sätt att få reda på det..så himla konstigt att barnmorskan kunde se så fel, jag tycker som de andra..det här borde kollas upp mer!Limpan nr2 skrev 2014-06-25 15:04:50 följande:
Jag lämnar denna gruppen. För två veckor sedan såg vi hjärtat ticka på vul men idag var fostersäcken tom ???? Fått tid för skrapning nästa vecka.
Lycka till alla ni andra!
*kram* -
Lycka till idag! Håller tummen stenhårt!mariaheterjag skrev 2014-07-07 22:40:02 följande:
I morgon ska jag göra moderskapsprov
Är nervös och orolig för hur det kommer kännas och gå!!! Har fått vätta mig med typ något desinfektionsmedel över hela kroppen och ska göra en gång till i morgonbitti. Har försökt tänka bort detta ett par dagar men nu blir det mycket verkligt igen.
Det som känns skönt är att sonen sover hos farmor idag så jag bara kan bry mig om mig själv i morgonbitti och sambon har tagit ledigt så han och sonen ska åka och bada under dagen så jag kan vila.