Inlägg från: Jennie1 |Visa alla inlägg
  • Jennie1

BF Januari 2015

Hej jag hoppar också in här. 
    :)
    Beräknad bf 4/1. När ska man ringa MVC?
    Detta är min första graviditet :)

• Jennie1
    marsmamma87 skrev 2014-04-30 22:47:23 följande:
    Välkommen ! du kan ringa dit redan nu så får du datum för inskrivning :)
    Ok, får göra det nästa vecka. Har nog inte ännu förstått att det finns nånting där i magen :)
  • Jennie1
    fröet2015 skrev 2014-05-01 06:27:28 följande:
    Sist ringde jag dem i vecka 12-13 eller något sånt, det tyckte de var lite sent.. :P Så den här gången tänkte jag ringa nästa vecka redan. 
    Ja, det känns lite småskumt att ringa nu,vågar inte tro att det är sant. Men man får väl ringa nästa vecka, då borde jag vara inne på vecka 5 eller 6 enligt dom... 

Nu har jag börjat få lite svagt illamående under tiden och en stund efter måltid, hoppas att det inte blir värre.
    Men det värsta kommer vara att inte kunna berätta för nån på ett tag.
    Vi har hyrt en stuga några stycken i helg och vanligtvis brukar man ju ta något att dricka, tror att många kommer misstänka något. Måste komma på en bra undanflykt, det är ju första maj idag så man får ju ljuga lite ;)
    Några bra förslag på undanflykter?
  • Jennie1

Youwontremember skrev 2014-05-04 11:31:11 följande:
    Hej! Hoppas det är ok att jag hoppar in här? Plussade igår och det är väldigt blandade känslor då jag har två tidiga missfall i bagaget, är alltså livrädd för att det inte ska gå hela vägen och oroar mig för precis allting. Har enligt uträkningen här på Familjeliv BF 5 Januari och är idag i vecka 5 (v4+5). Tänkte väl först vänta med att skriva i en sådan här tråd tills jag känner mig mer lugn och den värsta oron har lagt sig men kom sedan på att jag nog kommer vara galen av oro hela graviditeten, dessutom vill jag ju inte berätta för alldeles för många runt omkring mig när det är så tidigt och det har gått som det gått tidigare men jag behöver ju ändå någon att dela mina tankar med och kunna prata om just tidig graviditet. Min sambo är underbar och väldigt stöttande men han vet ju inte hur det är att vara gravid smile5.gif Tänkte fråga er här inne när jag ändå är igång om det är någon mer som känner av "mensvärk"? Har läst mig till att det är helt normalt och inget att oroa sig för då det är livmodern som växer men jag överanalyserar allt just nu och kan ändå inte låta bli att vara orolig smile4.gif
    Hoppas det går vägen denna gången! 

Jag måste tyvärr lämna denna tråden då jag fick missfall i fredags. Fy fan vad jobbigt de är.
    Men men, det kanske gick lite för lätt...
    Hoppas på plus snart igen och att det går vägen då istället.
Svar på tråden BF Januari 2015