BF Januari 2015
Hejsan!
Va härligt med en tråd där man kan få prata av sig lite! :)
1 barnet vilket gör att allt än så länge känns otroligt häftigt och samtidigt lite skrämmande/spännande.
Beräknat bf 6 januari! :)
Hejsan!
Va härligt med en tråd där man kan få prata av sig lite! :)
1 barnet vilket gör att allt än så länge känns otroligt häftigt och samtidigt lite skrämmande/spännande.
Beräknat bf 6 januari! :)
Oj oj oj idag har tröttheten slagit till mig.
Har varit grymt seg hela dagen, ungefär som när man är påväg att bli sjuk. Tung i kroppen och ingen ork till något. Är idag i v 3+6 så ska bli spännande att se hur det här slutar. I övrigt så mår jag illa ca 30 min om dagen (lagom! Kan de stanna där så är jag nöjd) och brösten är svullna till mannens lycka då jag är ganska plattbystad, men det är se men inte röra som gäller då de är väldigt ömma. Har dock märkt att de känns mindre ömma då jag använder en sportbh! Kan vara värt att testa om ni har samma problem :)
Då det är första barnet och ändå så pass tidigt så kan jag inte sluta tänka på risken för missfall. Hur tänker och resonerar ni om det?
Hej alla! Va kul att se att vi på några veckor har blivit så många! :D
Känns som att det var evigheter sedan jag skrev. Det där med att börja ett nytt jobb när man precis fått veta att man väntar en liten har varit så grymt tufft. Illamående och trötthet tillsammans med en kortare stubin har gjort att jag verkligen har fått kämpa.
Vissa dagar är illamåendet outhärdligt. Jag mår illa hela tiden. Är hungrig men kan inte äta och det känns som att man är sjösjuk konstant. Tacka vet jag sea band! Efter att ha börjat med dem så är livet lite lättare och de dagar som det inte är tillräckligt så förstärker jag med postafen.
Va gäller träning så kör jag på som vanligt (är spinning instruktör) så de där med maxpuls har min lille knodd fått känna på. Och som min bm sa om den är frisk så ska den klara av det! Och hittills har det gått super. 2h efter passet är illamåendet som bortblåst och jag har mängder med energi. Dock jobbigt första 5min på passen. Känns som att man stärker lillen lite :) och mig själv.
Va gäller att berätta eller inte så har vi börjat att sprida ut det för de närmsta. Mycket för att jag vill kunna visa min glädje, inte dölja när jag mår dåligt och få stöd om något sker. Känns mest naturligt i mitt liv :)
Se till att njuuut det har jag börjat göra! Eventuell sorg får man ta sen om den sker, men just nu så skapar vi ju ett litet liv i magen ?