sillson skrev 2014-05-04 13:38:46 följande:
Jo det skulle vara lika obehagligt. Det finns problem med fel- och övermedicinering. Om du äger något så "onaturligt" som en TV och de senaste sex månaderna råkat tittat på den så har du inte kunnat undgå att detta debatterats flitigt inom sjukvården. Mediciner är potenta och kan vara livsfarliga. Det vet ALLA. Vi vet också att om moderna mediciner inte fanns så skulle medellivslängden vara mycket lägre och folkhälsan mycket sämre. Bara för några hundra år seden nådde man inte vuxen ålder utan en stor portion tur. Folk dog som flugor av (det vi idag anser vara enklare) infektioner och en vanlig "naturlig" förlossning slutade inte sällan med döden.
Och återigen förlöjligande av de som anses vara emot vacciner, trots att jag inte ens är på någon "sida" i nuläget.
Japp, jag äger något så onaturligt som en TV. Och en mikro, och en diskmaskin. Och tro det eller ej, en dator! Och en bil. Till och med två bilar!
Jag har inte sagt att ALLA läkemedel är av ondo, långt ifrån. Många
räddar liv. Men många skördar också liv. Många läkemedel är helt
onödiga.
Och när jag pratar om
onaturligt så tycker jag det blir det när alla människor ska ha
läkemedel så fort de har lite feber eller ont i huvudet, eller någon simpel infektion. Och sedan tro att läkemedlen är
helt ofarliga, för att annars skulle de väl inte finnas, eller?? Det är DÅ det blir onaturligt.
Som t.ex.
paracetamol som rekommenderas till höger och vänster för både det ena och det andra. Det är
onaturligt. Och knappast så ofarligt som det har målats fram hittills.