Inlägg från: Anonym (Vad pågår) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vad pågår)

Boken "Vaccinationer: risker och skador"

Anonym (miso) skrev 2018-04-02 13:59:06 följande:

Men alltså.... man kan ju inte bara skriva ut en massa länkar till allehanda böcker och på så vis anse att man bevisat sin tes? Väldigt oseriöst. Finns ju fullt med kvacksalvare och "egenlärda" människor som skriver böcker inom allehanda ämnen - det innebär ju inte på något vis att det stämmer. Vem som helst kan ju skriva och ge ut en bok :) Jag har en hel, tjock faktabok om tomtar - det innebär ju inte att tomtar finns.

En artikel som är välgrundad och framförallt är PEER REVIEWED är en helt annan sak. Då är det iaf värt att läsa igenom den - då kan man med ganska hög säkerhet känna sig trygg med att artikeln är granskad av oberoende personer med stor kunskap inom det aktuella området. Att länka Youtubefilmer och liknande får en inte direkt att verka seriös och skulle aldrig få en person att ens överväga att bli vaccinationsmotståndare (om man nu inte är omedveten och oerfaren gällande hur man bör tillförskaffa sig vetenskaplig kunskap). Och det är nog här problemet ligger. Jag har aldrig träffat en läkare eller ssk som är mot vaccinationer. Är vi betalda av läkemedelsbolagen? Nope, vi har bara mer kunskap inom medicin och den vetenskapliga kunskapsprocessen. Inte vill vi människor ont heller.

Självklart vill de flesta inget ont. Och de flesta tror att de gör rätt. Tills det visar sig vara helt felgrundat. Då har det "begåtts ont", men med ett gott syfte. 
  • Anonym (Vad pågår)
    Anonym (miso) skrev 2018-04-02 15:32:24 följande:
    Och utav allt det jag skrivit så är det denna mening du väljer att kommentera.... så du menar att exempelvis DU vet bättre än de som arbetar inom sjukvård? Hur många års utbildning inom ämnet har du? Jag är mest nyfiken - försöker inte vara respektlös eller så.
    Det är för att jag redan kommenterat det mesta tidigare i tråden. 

Jag har naturvetenskaplig utbildning på gymnasiet, samt ca 4 år inom det medicinska området på universitet.
  • Anonym (Vad pågår)
    Anonym (SP) skrev 2018-04-02 17:39:30 följande:

Wow, tack för den här tråden!
    Ska länka in den i mitt FB-flöde så kanske de två antivax-stollarna jag är "vän" med får sig en tankeställare.
    Att resonera med dem kan man strunta i.

Vad säger ni om deras mirakelmedel kolloidalt silver förresten?

En vild gissning, jobbar du med ekonomi eller statistik eller liknande?
  • Anonym (Vad pågår)
    Anonym (Difteri) skrev 2018-04-07 20:59:38 följande:

Läs dödböckerna från 1800-talet och du kommer vaccinera dig Själv, dina barn, hamstern och grannens hund. Barn dog som flugor i sjukdomar som vi idag har skydd för mycket tack vare vaccinationsprogrammet.

Barn dör tyvärr fortfarande som flugor i utvecklingsländer, i för oss banala sjukdomar. P.g.a att immunförsvaret inte fungerar normalt vid undernäring, smutsigt/förorenat vatten, m.m. 
  • Anonym (Vad pågår)
    www.svt.se/nyheter/vetenskap/darfor-okar-allergier-for-lite-bakterier-i-kroppen

Citat från länken:

"
    Och det är inte bara i Sverige som astma och allergi ökat. Hela västvärlden ser samma utveckling. Människor som immigrerar från fattigare länder utvecklar dessutom allergier snart efter att de anlänt.

? Jag träffar ofta personer som invandrat från andra länder och börjat utveckla björkpollenallergi. När jag frågar hur länge det är sen de kom till Sverige är det nästan alltid tre till sju år sedan. Det finns mikroorganismer i tarmen, små goda tarmmaskar som, som har samma överlevnadstid. Så det kan vara så att när de dött är man mottaglig för allergierna, säger Magnus Wickman.

Intressant nog kan man se att sjukdomar som reumatism, inflammatoriska tarmsjukdomar och diabetes har ökat parallellt med allergier, i exakt samma kurva. Det skulle alltså kunna vara samma immunologiska mekanismer som ligger bakom."

• Anonym (Vad pågår)

Och ja. Jag insinuerar att det kanske också kan ha ett samband med alla vaccinationer?

För de nyanlända får ju också de flesta vaccinationer när de kommer hit.

• Anonym (Vad pågår)

Så moget.

• Anonym (Vad pågår)
    Träskvatten skrev 2018-04-15 10:28:56 följande:

Foliehattarna har sammanträde ser jag. Skrattande

Har du inget vettigt att komma med så kan du gärna lämna tråden Skrattande
  • Anonym (Vad pågår)
    Träskvatten skrev 2018-04-15 11:03:26 följande:
    Vem tror du att du är? Du äger inte tråden.
    Kommer man med ett påstående måste man vara beredd på att få reflektioner annars ska man vara tyst.

Som jag brukar säga: är man dum ska man få höra det också.
    Att propagera mot vaccin är bland det dummaste man kan göra. Därför får du höra det också.
    "Kommer man med ett påstående måste man vara beredd på att få reflektioner".

Vart är dina reflektioner? Ser bara påhopp och det tar jag aldrig på allvar.
  • Anonym (Vad pågår)
    Anonym (kvackare) skrev 2018-04-15 14:14:34 följande:
    Du framför ju inte själv något vettigt, så varför är du kvar och skriver? Hycklare.
    Men du tycker att det är ok att vara härinne och propagera för vaccin när man inte ens har en aning om hur de fungerar?
Svar på tråden Boken "Vaccinationer: risker och skador"