• Aniiee

Boken "Vaccinationer: risker och skador"

Med tanke på situationen i  Kalifornien, UK och Australien så vetetusan om jag inte tycker att "informed consent" borde ersättas med "do or die"......

You are imperfect, permanently and inevitably flawed. And you are beautiful - Amy Bloom
  • Aniiee
    Iarwain skrev 2014-09-23 19:21:10 följande:
    "This report focuses on children attending Steiner schools, as well as referents from non-Steiner schools in similar regions. Information about environmental exposures, history of infections, diet, animal contact, anthroposophic lifestyle, and symptoms and diagnoses of allergic diseases was collected through a parental questionnaire. Most of the questions were based on the internationally standardized and validated International Study of Asthma and Allergies in Childhood (ISAAC) phase II protocol,8 or derived from the earlier Swedish study on anthroposophic children."

Questionaire---derived from the earlier Swedish study on anthroposophic children....
    Mig frågade de inte =P

(Jag är släkt med knäppgöken Steiner....)
    We've got to live, no matter how many skies have fallen. - D.H. Lawrence
  • Aniiee
    Anonym (aa) skrev 2014-09-29 18:40:36 följande:
    Man hittar INTE vetenskapliga originalkällor på nätet. Om det påstås vara originalkällor eller originalstudier med mera så är det lögn. 
    Så... pubmed mm är inte originalkällor och fulla med lögner?
  • Aniiee
    Anonym (Dr B) skrev 2014-09-30 20:12:29 följande:
    Nej, larwain har rätt. Jag är forskningsproffs, jag vet vad jag pratar om.
    Alla som ägnat mer än 20 sek på ett universitet vet att Iarwain har rätt. De flesta andra också.....
  • Aniiee
    Anonym (Dr B) skrev 2014-09-30 21:53:59 följande:
    Jag tror att du överskattat dagens studentgeneration...
    Tror du? Ja, jag har ju faktiskt ingen erfarenhet alls av svenska universitet...... Så myche mögligt. GFs studiegrupp vet i alla fall, trots att de "bara" studerar till sjuksyrror....
  • Aniiee
    sextiotalist skrev 2015-02-27 08:27:08 följande:
    Inte ¨på google i varje fall, men det finns andra sökmotorer och andra informationskällor.
    Så visst finns detta "på nätet" men inte så att du och jag kommer åt det.
    Jodå, man hittar även med google och du och alla andra kommer åt det. Ibland får man ju kanske lägga en slant på att komma åt det, men det är inte samma sak som att "inte komma åt det".
    Happiness is something that comes into our lives through doors we don't even remember leaving open. - Rose Wilder Lane
  • Aniiee
    Iarwain skrev 2015-03-18 21:52:39 följande:
    Nu vet jag inte riktigt vad du vill visa, länken fungerar inte.
    Tippar på att TS försäker länka till Boostrix polio och dess biverkningar,

Men jag kan bespara dig länken och kopiera biverkningsuppställningen....
    4. Eventuella biverkningar
    Liksom alla läkemedel kan detta vaccin orsaka biverkningar men alla användare behöver inte få dem.
    Som med alla vacciner för injektion kan det mycket sällan (upp till 1 av 10 000 vaccindoser) förekomma allvarliga allergiska reaktioner (anafylaktiska och anafylaktoida reaktioner). Dessa känns igen genom:
    Visa större

hudutslag med blåsor eller klåda
    svullnad av ögon och ansikte
    svårighet att andas eller svälja
    plötsligt blodtrycksfall och medvetslöshet
    Sådana reaktioner inträffar vanligtvis innan man hunnit lämna mottagningen. Om du eller ditt barn får några av dessa symtom ska läkare omedelbart kontaktas.
    Frekvensen för de eventuella biverkningar som anges nedan definieras på följande sätt:
    Mycket vanliga (dessa kan förekomma vid fler än 1 av 10 vaccindoser)
    Vanliga (dessa kan förekomma vid upp till 1 av 10 vaccindoser)
    Mindre vanliga (dessa kan förekomma vid upp till 1 av 100 vaccindoser)
    Sällsynta (dessa kan förekomma vid upp till 1 av 1 000 vaccindoser)
    Mycket sällsynta (dessa kan förekomma vid upp till 1 av 10 000 vaccindoser)
    Biverkningar som förekommit under kliniska studier hos barn 4-8 år
    Mycket vanliga:

smärta, rodnad och svullnad vid injektionsstället
    sömnighet
    Vanliga:

feber 37,5 °C eller högre (inklusive feber över 39 °C)
    blödning, klåda och förhårdnad vid injektionsstället
    kraftig svullnad av den vaccinerade kroppsdelen
    aptitlöshet
    irritabilitet
    huvudvärk
    Mindre vanliga:

diarré, illamående, kräkning
    ont i magen
    svullna körtlar i halsen, armhålan eller ljumsken (lymfadenopati)
    sömnproblem
    apati
    muntorrhet
    trötthet
    Biverkningar som förekommit i kliniska studier av vuxna, ungdomar och barn från 10 års ålder:
    Mycket vanliga

smärta, rodnad och svullnad vid injektionsstället
    trötthet
    huvudvärk
    Vanliga:

feber 37,5 °C eller högre
    blåmärke, klåda, förhårdnad, domning med värmekänsla vid injektionsstället
    ont i magen, illamående, kräkning
    Mindre vanliga:

feber över 39 °C
    kraftig svullnad av den vaccinerade kroppsdelen
    frossa
    smärta
    yrsel
    ledsmärta, muskelvärk
    klåda
    oral herpes
    svullna körtlar i halsen, armhålan eller ljumsken (lymfadenopati)
    minskad aptit
    stickande känsla eller domningar i händer eller fötter (parestesi)
    sömnighet
    astma
    Följande biverkningar förekom under rutinanvändning av Boostrix Polio och är inte specifika för någon åldersgrupp:

kollaps eller perioder av medvetslöshet eller sänkt medvetande
    svullnad av ansiktet, munnen, tungan eller halsen som kan orsaka svårighet att svälja eller andas (angioödem)
    kramper eller anfall (med eller utan feber)
    nässelfeber (urticaria)
    ovanlig svaghet (asteni)
    Dessutom har följande biverkningar rapporterats under kliniska studier med Boostrix (GlaxoSmithKline Biologicals boostervaccin mot difteri, stelkramp och kikhosta):
    Biverkningar som förekommit hos barn från 4 till 8 års ålder
    Mindre vanliga:

övre luftvägsinfektion
    uppmärksamhetsstörningar
    utsöndringar från ögonen med klåda och skorpor på ögonlocken (konjunktivit)
    hudutslag
    smärta
    Biverkningar som förekommit hos vuxna, ungdomar och barn från 10 års ålder och uppåt
    Mycket vanliga:

allmän sjukdomskänsla
    Vanliga:

hård knöl eller böld vid injektionsstället
    Mindre vanliga:

övre luftvägsinfektion
    halsont och obehag vid sväljning (faryngit)
    svimning (synkope)
    hosta
    diarré
    kraftig svettning (hyperhidros)
    hudutslag
    ledstelhet, led- och muskelstelhet
    influensaliknande symtom, t.ex. feber, halsont, rinnande näsa, hosta och frossa

Efter administrering av vacciner mot stelkramp har det mycket sällan (upp till 1 av 10 000 vaccindoser) förekommit en tillfällig inflammation i nerverna, vilken ger smärta, svaghet och förlamning av armar och ben som även kan stiga uppåt mot bröstet och ansiktet (Guillain-Barrés syndrom).
    Rapportering av biverkningar
    Om du får biverkningar, tala med läkare, apotekspersonal eller sjuksköterska. Detta gäller även biverkningar som inte nämns i denna information. Du kan också rapportera biverkningar direkt till Läkemedelsverket, www.lakemedelsverket.se. Genom att rapportera biverkningar kan du bidra till att öka informationen om läkemedels säkerhet.
    The pursuit of truth and beauty is a sphere of activity in which we are permitted to remain children all our lives - A. Einstein
  • Aniiee
    kaleidoskop88 skrev 2015-12-13 00:15:20 följande:

Google är tyvärr inte en tillförlitlig källa på särskilt mycket. 

Hatar när folk skriver så där. Google är en SÖKMOTOR. Ingenting annat. Genom denna SÖKMOTOR kan man hitta allt möjligt. Även direkt på till exempel PubMed, div universitets databaser och annat välrenommerat. Till och med WIKIPEDIA är en helt ok källa så länge artiklarna har källor som korrelerar med vad som står i wiki-artikeln.

Så, nej, du har rätt. Google är inte en källa, och google har väl aldrig heller beskyllts för att vara en källa av människor som fattar vad google är till för.
    Why do christians celebrate the birth of a jewish baby on the day of a pagan festival?
  • Aniiee
    Anonym (Vad pågår) skrev 2016-01-08 15:25:24 följande:
    Det är svårt att sammanfatta så jag skulle rekommendera att du läser boken om du finner det intressant.
    Nej, den boken är VERKLIGEN inte svår att sammanfatta i två meningar, så tycker du det så vetetusan om du läst och förstått vad boken går ut på.
    Känner du dig nostalgisk idag? www.imdb.com/list/ls031330344/
  • Aniiee
    Anonym (Kritisk) skrev 2018-03-29 16:54:05 följande:
    Redan sett och läst bloggen. Ändå mycket tänkvärt i första delen av dokumentären. Har du själv sett den?

Och har ni sett detta?

www.cbsnews.com/news/family-to-receive-15m-plus-in-first-ever-vaccine-autism-court-award/

Hm så konstigt när vaccin inte alls har med autism att göra...

Sen stämmer inte allt i bloggen, tex ang parental consent har vi även i Sverige skyldighet att ge föräldrar information om innehåll och biverkningar men det vi får höra är lite feber och ingen som faktiskt vet vad vaccinet innehåller. Samma detta om att läkare inte läser särskilt mycket om just vaccin(vilket jag hört i Sverige också) och inte vet ingrediensena återkommer han själv till att det stämmer. Alltså ingen lögn. Vad gjorde att du tyckte denna sida var tillförlitlig?
    Om det är ditt svar så vet jag med säkerhet att du varken läst bloggen eller sett videoklippen.

Se i övrigt Iarwains inlägg.
    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
Svar på tråden Boken "Vaccinationer: risker och skador"