Inlägg från: Anonym (Vad pågår) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vad pågår)

Boken "Vaccinationer: risker och skador"

Bjoer skrev 2015-03-29 23:34:02 följande:
    Ja? Det är just den där texten jag försöker förklara för dig. Läs den, sen läser du mitt inlägg igen. Sen läser du texten igen.
    Jag tycker kontentan av texten är uppenbar.
  • Anonym (Vad pågår)
    Bjoer skrev 2015-04-01 16:21:44 följande:
    ... och det är väl lite det som är problemet. Verkar något uppenbart behöver man inte fundera på det och reflektera över betydelsen. Lägg lite tanke på det. Fundera också över det jag skrev tidigare. Är kontentan fortfarande uppenbar? Isf, vad är den?
    För mig är kontentan fortfarande uppenbar. Jag säger som larwain, vad är det du vill ha sagt?
  • Anonym (Vad pågår)
    Inteutanproblem skrev 2015-04-03 11:17:45 följande:

Varsågod TS, här kan du en instegs port till att förstå på en vetenskaplig nivå VAD vaccin är för något. Är du seriös så fördjupar du dig vidare efter du gått igenom länkarna (självklart lägger du ner tid på att försäkra dig om att du förstår det som står skriver) - du har att göra för veckor och månader framöver. Jag hoppas länken fungerar, annars sök på (science-based vaccine search engine) sceptical raptor är adressen att leta efter i sökresultatet. Bör bli första träffen dock.

www.skepticalraptor.com/skepticalraptorblog.php/vaccine-search-engine/

Personligen kan jag säga att jag många gånger då jag läser trådar som denna tänker att måtte vi snart få en lag på att alla som kan vaccineras också ska vaccineras!

Skulle jag länka till en blogg härinne så skulle jag bli kölhalad. Varför ska jag gå in på denna tveksamma sida? 
  • Anonym (Vad pågår)
    Bjoer skrev 2015-04-08 12:02:16 följande:
    Tja, jag undrar väl främst vad du vill ha sagt när du bara citerar ett stycke ur boken som svar på mitt inlägg. Vad är din poäng?
    Stödet i forskningen för flera av vaccinerna som ingår i det svenska barnvaccinationsprogrammet är för svagt för att vara acceptabelt.

Det är min poäng. 

Så länge något enbart är till vacciners fördel så kan man uppenbarligen hänvisa till både icke evidensbaserad medicin och till "så har man alltid gjort".

Det är märkligt..

• Anonym (Vad pågår)
    Iarwain skrev 2015-04-08 17:16:25 följande:
    Men det går ju tvärt emot vad som står i det du länkar till. De kommer till diametralt motsatt slutsats.
    Däremot har du citerat ett litet stycke ur en stor sammanfattning för att det ska passa ditt syfte.
    Författarnas slutsats är ju totalt ologisk. Att påstå att man med flit måste utsätta folk för smitta för att kunna göra en studie? Varför inte bara jämföra frivilligt vaccinerade med frivilligt ovaccinerade?
    Och att kalla det oetiskt att "undanhålla" människor vacciner, som man inte ens vet med säkerhet om de fungerar, men som däremot med säkerhet ger biverkningar av varierande grad?

Jag vet mycket om hur immunförsvaret fungerar och förstår mycket väl hur vacciner är tänkta att fungera. Tanken är god. Men kroppen är komplicerad och bakterier/virus likaså, och dagens vacciner är uppenbarligen långtifrån så "säkra" och "effektiva" som läkemedelsföretagen och myndigheterna påstår.

• Anonym (Vad pågår)
    Bjoer skrev 2015-04-20 15:47:20 följande:

Men om du tycker sådana studier är tillräckliga så är det ju bra, då är du från och med nu övertygad om att vaccin fungerar. Eller?

Både vaccinerade och ovaccinerade får exempelvis mässlingen än idag, så nej, jag är verkligen inte övertygad om att vacciner fungerar.
  • Anonym (Vad pågår)
    Iarwain skrev 2015-04-20 20:16:47 följande:
    Du har uppenbarligen ingen koll på vad som krävs för att göra en vetenskaplig studie...

Om du jämför frivilliga så inför du automatiskt en bias i studien. Det är ju just därför författarnas slutsats är som den är.
    Går man på vad du verkar vilja göra så uppfyller de studier som är gjorda dina krav.

Vad har du specifikt mot slutsatserna som görs?
    Vad har du emot den vetenskapliga metoden när det kommer till medicin?
    Finns det andra områden du inte tror att den vetenskapliga metoden fungerar?
    Så du menar att det är omöjligt att göra jämförande studier (långsiktiga) på de som exempelvis fick Pandemrix mot svininfluensan och de som inte fick det?
  • Anonym (Vad pågår)
    Bjoer skrev 2015-04-22 12:36:39 följande:
    Ja? Vaccinering ger inte 100% av alla som vaccineras skydd, så det är inte så konstigt. Det är som att säga att man inte tror bilbälten funkar för det är både de som använder och inte använder som dör i bilolyckor.
    Dödsfall orsakade av mässlingen hade i princip redan upphört innan vaccinet fanns tillgängligt på marknaden, vad skulle du vilja säga angående det?
Svar på tråden Boken "Vaccinationer: risker och skador"