• Aniiee

Boken "Vaccinationer: risker och skador"

Anonym (Vad pågår) skrev 2014-06-11 20:35:53 följande:
    Varför har jag så dålig koll? För att jag inte accepterar att läkemedelsföretagen får spela lite hursomhelst med människors liv och hälsa?
    Andra har redam pekat ut alla dina tankefel i tråden. Läs den, så slipper jag upprepa vad andra redan skrivit.
    live as if you were to die tomorrow, feel as if you were to be reborn now , face it as if you were to live forever
  • Aniiee
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-06-11 20:56:06 följande:
    De flesta som inte ifrågasätter vaccin alls verkar vara någon form av statistiker, så jag gissar att du inte heller har läst något om hur människokroppen egentligen fungerar? Återigen jag som spekulerar. 
    Du skapade förresten en tråd som du aldrig fick fram något syfte med. Som hette "skulle du vaccinera"? Du svarade inte ens folk i den tråden?
    Jodå, jag har läst immunologi, och det har jag även skrivit i den här tråden. Så spekulera på, du.....

Den andra tråden (min tråd) har jag svarat lite i, jo, och har jag missat att svara på något kan det bero på endera av 5 saker: 1: det var inte värt att svara på, 2: någon annan han svara bättre än jag hade orkat 3: jag har läst det, men inte orkat svara för att min sjukdom har kommit ivägen 4: inte hunnit svara när jag läste det och därmed glömt av att svara senare (för jag är lite space:ad och glömmer bort en del saker jag ska göra "senare" när jag har massa annat för mig (stor familj här som kräver en del tid), eller 5: helt enkelt inte sett att det hänt saker i tråden.

Om trådens syfte gick dig helt över huvudet så...... vet jag knappt vad jag ska säga.....
    live as if you were to die tomorrow, feel as if you were to be reborn now , face it as if you were to live forever
  • Aniiee
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-06-12 17:02:55 följande:
    Jag har en känsla av att man inte analyserar/reflekterar speciellt mycket över om vad som händer i kroppen vid olika symtom, om man inte har läst någon fysiologi, patofysiologi, etc. Men jag kan ha fel.

Låt säga att du har huvudvärk. Tar du en tablett, så är det bra sen då? Eller om huvudvärken håller i sig flera dagar, så fortsätter du kanske bara att ta lite värktabletter. Gissar att du inte funderar vidare så mycket på varför du har huvudvärk och försöker göra något åt det istället? För själva orsaken till huvudvärken finns ju kvar, trots att du tar en tablett.
    Eller om du får lös avföring som håller i sig. Funderar du något över vad det kan bero på, eller tar du bara en tablett mot diarré och blir "botad"?
    Eller fenomenet att rökare ofta har högre hb-värde än icke-rökare. Tänker du alls på vad mekanismen bakom det kan tänkas vara?
    Reflekterar du alls över vad som händer i din kropp när du tar antibiotika? Med tanke på att vi människor har uppemot 2 kg bakterier i och på kroppen? Bakterier som hör till vår normalflora och som har mängder med livsviktiga (kända och ännu okända) funktioner?

Det verkar, enligt mig, vara många vars starka sida är ekonomi/siffror/statistik, som har väldigt starka åsikter om att vacciner bara är bra. 
    Alltså, de enda "bara" i den här tråden är de som bara tycker att vacciner är dåligt. Alla som är FÖR vaccin, i alla fall i den här tråden VET OM och även PÅVISAR nackdelarna med vaccin. Och TROTS det är de FÖR vaccin....... Så det är faktiskt INGEN som tycker att vaccin bara är bra..... Men de flesta av "oss" "vaccinförespråkare" vet att man måste ta det goda med det onda och avväga för- och nackdelar, både på det personliga planet och på ett samhällsplan. Ett samhällsplan som numera inte bara riskerar ett tusental personer i lilla orten Härdärjagborby, utan alla 7 miljarder människorna på planeten. Vi lever i en väldigt liten värld, så här 2014, det är inte längre långt till andra orter, städet, länder eller till och med kontinenter......
  • Aniiee
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-06-12 18:25:21 följande:
    Tycker du att vacciner ska vara obligatoriskt?
    Vad har det med vad jag skrev att göra?
  • Aniiee
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-06-12 18:57:47 följande:
    Det du säger ger mig intrycket av att att du skulle tycka att det var bra om vaccinering var obligatoriskt, så bara undrade egentligen.
    Det får stå för dig.
  • Aniiee

Svininfluensan är den enda influensan jag varit sjuk i. Någonsin. Väldigt intressant upplevelse.

(OT, jag vet....)

• Aniiee
    Sune03 skrev 2014-06-16 23:35:02 följande:
    Vaccinmotståndarna ser bara vaccinet och tittar aldrig på sjukdomarna. Antivacciationsrörelsen i USA är starkare än här och i Kalifornien har man nu deklarerat en kikhosteepedemi (Whoopin caugh). En del vaccinerade insjuknar också eftersom vaccinet inte ger ett 100%-igt skydd. (Påpekar det viktiga med flockimmunitet).

För de förhoppningsvis få människor i vårt land som tror att kroppen mår bättre av naturliga infektioner än en försvagad infektion från ett vaccin kan ju titta på hur ett spädbarn med kikhosta mår.

" target="_blank">

Klicka inte på länken om du är väldigt känslig.
    Jag har märkt det. Jag har själv pekat på det ett flertal gånger. Vaccinen är ingenting mot vad sjukdomarna är. Men folk verkar inte vilja fatta det. Det enda de ser framför sig är Big Pharma och har ingen som helst koll varken på sjukdomar, forskning ELLER pengaflöde (de ska alltid försökadra till något av de andra när man förklarat en av grejerna för de,. Guldfiskminne verkar de ha också).

I USA är de inte kloka. Jag har bott i den Amerikanska Södern. Det säger allt......
  • Aniiee
    Sune03 skrev 2014-06-17 00:00:54 följande:
    Yes. Det kan vara frustrerande att argumentera med människor som inte låter sig motbevisas av fakta utan istället ifrågasätter den. I det här fallet till och med ifrågasätta statistik som vetenskap. Jag har läst statistik på KTH och svårare kurs får man leta efter, det ställs extrema krav på att en seriös statistisk analys genomförs med rätt metod.

Men jag tror inte att faran för att denna galenskap ska växa sig stark i Sverige är överhängande. Trots alla idioter har vi ett rätt bra bonnförnuft i Sverige jämfört med staterna. Statistiskt sett alltså.
    Vi får väl hoppas.

På tal om amerikanska södern:

TS! Du vet min den där tråden med lite siffror och så? Siffrorna kom from Amerikanska CDC och gälde HELA USA (Alltså inte bara ökenstaterna (icke-)jämförbara med mellanöstern, utan hela. Med väldigt stora områden jämbördiga sverige.) Siffrorna gällde 1980- och -90-talet.

Så, var det uträtt......
  • Aniiee
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-06-22 21:29:35 följande:
    Vilken forskning menar du nu? Den som de hänvisar till i länkarna jag gav exempel på (varav den första alltså var länkad av "provaccinare" här) eller den forskning som boken i trådstarten grundar sig på?
    Varför lånar du inte boken på biblioteket och kollar om de enligt dig har använt trovärdiga källor? Det blir lite mycket att sitta här och rada upp hundratals källor som folk ändå inte bryr sig om att kolla upp.

Förmodligen skulle en metaanalys med negativa slutsatser angående vacciner, bli nedtystad omedelbart om ens publicerad?
    Det funkar inte så.....
    You are imperfect, permanently and inevitably flawed. And you are beautiful - Amy Bloom
  • Aniiee

Här flyttas visst målstolparna friskt.....

You are imperfect, permanently and inevitably flawed. And you are beautiful - Amy Bloom
Svar på tråden Boken "Vaccinationer: risker och skador"