Inlägg från: Anonym (Vad pågår) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vad pågår)

Boken "Vaccinationer: risker och skador"

"Komplikationer är ganska vanliga och drabbar främst barn under fem år men även vuxna över tjugo år[2]. Småbarn drabbas ofta av pseudokrupp. De infekterade slemhinnorna kan bli sekundärinfekterade med bakterier, och barnen kan då få t ex öroninflammation,bihåleinflammation eller lunginflammation, vilket ofta kräver antibiotikabehandling.

Mässlingviruset har också i sig själv förmåga att orsaka lunginflammation.

Sjukdomen kan ibland (ungefär ett fall på tusen) kompliceras av en allvarlig hjärninflammation. Denna läker i regel ut, men dödsfall förekommer, och ibland ses kvarstående hjärnskada. Något specifikt läkemedel mot sjukdomen finns inte. Behandlingen blir symtomatisk, dvs inriktas mot patientens specifika symtom."

Se där, de flesta av dessa biverkningar har mina barn fått av vaccin. Plus flera barn i min närmsta omgivning. 

• Anonym (Vad pågår)

Men antar att mina barn och andras barn bara är anekdoter för dig.

• Anonym (Vad pågår)
    Anonym (Niii) skrev 2014-06-05 19:11:42 följande:
    Jag tar så fruktansvärt illa upp av all smörja du skriver TS samtidigt som det är betryggande att ingen håller med dig.

Alla dina argument baseras på känslor och liknelser, som tex det med att spruta in mjölk i musklerna vilket var dagens höjdpunkt. Du har inte ens de mest grundläggande kunskaperna i kemi eftersom du sätter likhetstecken mellan substanser och grundämnen (jag tänker på ditt aluminiumsnack). Annars hade du bland annat förstått varför bordssalt som innehåller 50% av det högst giftiga grundämnet klor ändå är ofarligt att äta.

Du är extremt ignorant och saknar fullständigt känsla för källkritik och allmänvetenskaplig förståelse genom att posta länkar till sidor med konspirationsteorier och hitte-på-fakta.

De länkar som är seriösa misstolkar du eftersom du inte förstår vad texten innebär.

Det som är så härligt att veta är att vetenskapliga resultat är sanna vare sig man väljer att tro på dem eller inte.
    Ojojoj. Hårda ord. Jag tar så fruktansvärt illa upp när folk jämför att äta en viss sak i en viss mängd och jämför det med att injicera det. Därför tog jag upp det idiotiska exemplet med mjölken. För att gå ned på samma nivå.
  • Anonym (Vad pågår)
    Anonym (Niii) skrev 2014-06-05 19:11:42 följande:
    Jag tar så fruktansvärt illa upp av all smörja du skriver TS samtidigt som det är betryggande att ingen håller med dig.

Alla dina argument baseras på känslor och liknelser, som tex det med att spruta in mjölk i musklerna vilket var dagens höjdpunkt. Du har inte ens de mest grundläggande kunskaperna i kemi eftersom du sätter likhetstecken mellan substanser och grundämnen (jag tänker på ditt aluminiumsnack). Annars hade du bland annat förstått varför bordssalt som innehåller 50% av det högst giftiga grundämnet klor ändå är ofarligt att äta.

Du är extremt ignorant och saknar fullständigt känsla för källkritik och allmänvetenskaplig förståelse genom att posta länkar till sidor med konspirationsteorier och hitte-på-fakta.

De länkar som är seriösa misstolkar du eftersom du inte förstår vad texten innebär.

Det som är så härligt att veta är att vetenskapliga resultat är sanna vare sig man väljer att tro på dem eller inte.
    Förresten äter jag gärna saltsyra + ammoniak, men jag injicerar det ogärna.
  • Anonym (Vad pågår)
    Anonym (Niii) skrev 2014-06-05 20:36:18 följande:
    Nu har jag visserligen inte gjort en sådan jämförelse eftersom den är irrelevant, men det kanske inte spelar någon roll för dig att jag inte gjort det?
    Nej, egentligen inte, men eftersom du "nappade" direkt så drog jag dig över samma kam som de som gör de jämförelserna.
    Underligt att sjukvårdspersonal och andra ska få använda sådana liknelser som att "barn får i sig det och det via maten" och jämföra det med "det lilla" de får i sig via injektioner. Men så fort någon drar en lika idiotisk förklaring (som med mjölken) så blir det minsann liv i luckan.
  • Anonym (Vad pågår)
    Anonym (Niii) skrev 2014-06-05 20:41:04 följande:
    Okej. Nu satte du mig verkligen på pottkanten.
    Förstår det.
  • Anonym (Vad pågår)

Nu när tråden har fått liv igen, så kanske någon vill svara på varför det mörkas biverkningar av vaccin? Som i det konfidentiella materiel som cirkulerat från glaxosmithkline?

• Anonym (Vad pågår)

Sedan är det fruktansvärt skrämmande att biverkningar ses som "anekdoter"? Hur skulle det se ut i förlängningen om alla läkemedelsbiverkningar viftades bort som just anekdoter

• Anonym (Vad pågår)
    Iarwain skrev 2014-06-05 21:08:23 följande:
    Vad är det du menar mörkas?

Visa på materialet så kanske jag kan ge en förklaring.
    Men generellt är ganska vanligt att företag har konfidentiellt material.
    Det finns tidigare i tråden. Men gissar att du inte har orkat läsa eftersom du redan vet din ståndpunkt?
  • Anonym (Vad pågår)
    Anonym (Niii) skrev 2014-06-05 21:22:36 följande:
    Det skulle inte se så bra ut. Tur att det inte är så då.

Du kan inte applicera vad en random person sagt till dig i en debatt på ett internetforum och sedan anta att universitets och forskarvärlden resonerar på samma sätt som personen du tyckte var dum.
    Ursäkta min "aggressivitet", men tonen bland folk som dyker upp härinne smittar av sig. Kanske borde vaccinera mig, mot just dumhet...
Svar på tråden Boken "Vaccinationer: risker och skador"