Inlägg från: Vitrysk hockeyhjälte |Visa alla inlägg
  • Vitrysk hockeyhjälte

Boken "Vaccinationer: risker och skador"

Anonym (helt rätt) skrev 2014-04-30 10:09:42 följande:
    Problemet är ju att vi inte hade haft dessa sjukdommar över huvud taget ifall vi inte börjat vaccinera utan istället vidareutvecklat vårt NATURLIGA SKYDD! Tycker du inte det är konstigt att det inte finns några belägg för att till exempel könssjukdommar, cancer, utbrändhet m.m. fanns innan vårt moderna samhälle där man vaccinerade?

Det är ju inte svårt för en normalbegåvad person att se sambandet här..
    Är du helt allvarlig nu?

Det kanske allra sjukaste i det här är att i många fattigare länder i t.ex. Afrika skulle folk gråta av glädje om de fick möjligheten att ta del av ett vaccinationsprogram som det vi har i Sverige. Men här sitter det foliehattar och orerar om "naturliga skydd" och "sunt förnuft" och försöker dra med sig andra ner i galenskapen.
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Anonym (helt rätt) skrev 2014-04-30 10:12:00 följande:
    Men om du vaccinerar mot vattkoppor och sedan dör mänskligheten i någon ny sjukdom som uppkommer PÅ GRUND AV VACCINERINGEN, skulle du då fortfarande hävda att det var bra för ingen dog ju i alla fall av vattkoppor?

Nej du, det är allt bäst att låta kroppen vidareutveckla sitt NATURLIGA SKYDD och ge våra barn ett starkare immunförsvar än vi själva haft.
    Hur skulle helt nya och ditintills okända sjukdomar kunna uppstå på grund av ett vaccin menar du?
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Anonym (helt rätt) skrev 2014-04-30 10:16:33 följande:
    Var kom AIDS ifrån? Var kom HIV ifrån? Var kom Cancer ifrån? Var kom Autoimmuna sjukdommar ifrån?

Listan kan göras lång och alla har de en sak gemensamt, de fanns inte innan vi började vaccinera....
    HIV/Aids kom så vitt man vet från början från (ovaccinerade, får man förmoda) apor i västra och centrala Afrika och överfördes från dem till människor.

Beskrivningar av det vi i dag benämner cancer förekommer redan i gamla egyptiska skrifter från tusentals år före Kristus, dvs långt innan vaccin överhuvudtaget var påtänkta.

Inte heller mellan autoimmuna sjukdomar och vaccin finns några belagda samband överhuvudtaget, oavsett vad ditt "sunda förnuft" säger.

Frågor på det?
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Anonym (helt rätt) skrev 2014-04-30 10:25:36 följande:
    Jag tycker det är ganska tydligt att ni båda bestämt er för att vaccin är det bästa som hänt människan och vägrar lyssna på den andra sidans argument eller åsikter. Mycket tråkigt med folk som inte kan ta till sig ny information utan måste klamra sig fast vid sitt första uttalande...

Jag hoppas verkligen att ni tar er en ordentlig funderare på hur det kommer sig att vi klarat oss så länge utan vaccin, och vad det finns för vinst i att ni ska lita på vaccin på det sättet ni gör.

Kan du inte i stället för att försöka "vädja till våra känslor" försöka komma med argument för din sak som inte är lika lätta att slå sönder som en kristallvas? Den där "nya informationen" vi förväntas ta till oss är ju helt uppåt väggarna fel menar jag.

Det är nog snarare du som bör "ta dig en funderare" eller åtminstone vässa dina argument betänkligt. När till och med en halvkass lekman som undertecknad klarar av att smula sönder dem är de uppenbarligen inte särskilt hållbara.

• Vitrysk hockeyhjälte
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-04-30 10:15:05 följande:
    Jag undviker inte frågan. Men jag tänker inte gå in på en etisk diskussion här, för då vet jag att det spårar ur ganska snart.

Jag försöker däremot få dig att få förståelse för de människor som är "på andra sidan". D.v.s. de som har drabbats av "svinnet". 

Anser du att du har förmågan att sätta dig in i andras situation?
    Tveklöst, ja. Men på samma sätt som jag inte vill förbjuda bilar om någon dör i en bilolycka vill jag inte heller förbjuda vaccin om någon skulle dö av ett sådant, helt enkelt eftersom nyttan är mångdubbelt större än nackdelarna.

Med vaccin är det dessutom så att om det inte fanns skulle betydligt fler bli sjuka eller till och med dö. Det är en s.k. no-brainer i min värld.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-04-30 10:35:01 följande:
    Om du nu har förmåga till empati, så måste du ju också förstå att de människor som drabbats får nya synsätt?
    Säkert. Men det är i grunden destruktiva synsätt. Man måste kunna skilja mellan allmänna effekter och enskilda exempel, även om jag givetvis också fattar att det kan vara svårt när man själv tillhör den drabbade marginalgruppen.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-04-30 10:43:26 följande:
    Tycker du att hon/han som varit med om vaccinskador bör respekteras och lyssnas på, eller tystas ner?
    Alla har rätten att lyssnas på. Men man måste också kunna värdera information och ställa den mot den andra sidan. Där menar jag att det brister hos en hel del av er vaccinationsmotståndare. Ni ser bara de stackars drabbade barnen och någon girig komplott från läkemedelsbolagen och lyfter sedan inte blicken längre eftersom ni helt verkar missa att frågan har ett betydligt större omfång än så.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-04-30 11:44:24 följande:
    Jag har ingen enskild källa på det faktiskt. 
    Och vad kan det bero på?
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-04-30 11:48:42 följande:
    Att det är ett antagande jag har gjort utifrån saker jag har lästFlört
    Antaganden är i och för sig rätt värdelösa som argument. Prova att hålla dig till fakta i stället.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-04-30 11:56:39 följande:
    Men du menar i princip att det inte ligger något alls i det? Att cancersjukdomarna inte alls har ökat? Och att inte vår miljö kan påverka vårt immunförsvar till det sämre eller till det bättre?
    Miljö ja. Vaccin nej. Varför cancer ökar har Flaminia redan svarat på.
Svar på tråden Boken "Vaccinationer: risker och skador"