-
Halsfluss ledde inte alltför sällan till infektioner i hjärtat innan penicillin fanns att tillgå precis samma sak med andra bakteriella infektioner som så enkla saker som hudinfektioner.Anonym (Vad pågår) skrev 2014-05-04 15:13:59 följande:Vilka infektioner som vi idag anser vara enklare dog folk som flugor av menar du?
-
Bland samtliga rapporterade fall av mässling i USA under åren 1987-2000, 67032 st, förekom 177 dödsfall, dvs en av 380 insjuknade dog.Anonym (Vad pågår) skrev 2014-05-04 20:24:05 följande:Ja, i den här frågan var det spekulationer eftersom jag inte alls är insatt i hur det såg ut på 1700-talet och vad som skrevs i kyrkoböckerna. Och jag var också tydlig med att jag egentligen inte vet. Jag är inte heller insatt i när de sjukdomar som vi vaccineras emot idag namngavs med de namn de har idag. Beskrivs de sjukdomarna i kyrkoböckerna så att man kan vara övertygad om att det är t.ex. mässlingen de skriver om?
Tycker nog att 1/380 som dör av en sjukdom är ganska mycket.
Du säger att många barn inte mår bra ett kort tag efter vaccination det är helt normalt eftersom vaccin är en liten gnutta av den sjukdom man vaccinerar för så att immunförsvaret ska reagera som om man haft sjukdomen när man råkar ut för smitta, en liten del blir inte skyddade mot sjukdomen trots vaccination men drabbas då betydligt lindrigare.
Numera kan man ju vaccinera sig mot vissa allergier så att människor trots svår allergi kan leva ganska normalt.
Att barn reagerar med att vara lite annorlunda efter vaccination är inte speciellt konstigt de har ju utsatts för ett obehag någon har stuckit dem med en nål och det kan ömma efter sticket. -
Du menar att WHO, Socialstyrelsen och liknande ska rekommendera böcker av personer som anses vara kvacksalvare, varav den ena dömts att betala det största skadeståndet i USAs historia för medicinsk felbehandling i sin roll som barnläkare?Anonym (Vad pågår) skrev 2014-05-04 21:32:06 följande:Som jag tidigare har nämnt så respekterar jag dem som har gjort ett aktivt val utifrån fakta från "båda sidor".
Men som du skriver så är det också många av "vaccinationsförespråkarna" som inte lyssnar på några motargument, som dessutom försöker trycka ned de som är emot. DET får mig att se rött.
Boken som jag refererat till rekommenderar att man läser den officiella litteraturen om vaccinering från myndigheterna som Socialstyrelsen, WHO, etc, för att balansera informationen som presenteras i boken.
Jag tycker att "andra sidan" borde göra likadant.
Jag tror att tanken med vacciner definitivt är god. Men jag tror också att det har gått till överdrift.
Jag tror definitivt att vaccinernas säkerhet kan förbättras. Och jag anser att de som säljer vaccinerna inte ska få sköta forskningen kring dem. -
Den där Eisenstein har ju faktiskt orsakat dödsfall med sina råd och är ökänd i USA, gissa varför han vill sälja böcker?Anonym (Vad pågår) skrev 2014-05-05 13:23:56 följande:I dagens samhälle verkar alla läkare som ordinerar något annat än ett läkemedel till sina patienter kallas för "kvacksalvare".
Du tror inte att läkemedelsbolagen (som bland annat tillverkar våra vacciner, och som vi nog gärna skulle vilja kunna lita på) någonsin dömts till några skadestånd för felaktig marknadsföring, mutor, skador och diverse annat?
Dessutom ger han injektioner till barn som har vaccinerats med Lupron vilket är en GnRH-antagonist som används bla. vid cancerbehandling.Eisenstein said he decided to Lupron injections because his don’t-vaccinate message couldn’t help children who already got their shots. “I never saw it as a moneymaking venture,” he said of the treatment, which can cost $6,000 a month. “It was more the angst I felt meeting so many of these families who were in a sense saying, ‘Come on, Mayer, you’ve done so many things for so many people. Can’t you help here?’ ”
But the long process of winning insurance approval for the treatments has frustrated him. He wonders how much longer he’ll continue to treat patients with the drug.
-
WHO går nu ut och varnar för att polio återigen blivit ett folkhälsoproblem.
-
Warning families that pediatricians and pharmaceutical companies are harming children with unneeded drugs and vaccines, the 63-year-old positions himself as a truth-teller who protects kids by upholding this oath, "Above all, do no harm."Anonym (Vad pågår) skrev 2014-05-05 19:10:45 följande:Det är helt otroligt hur rykten/anklagelser mot en enda person kan blåsas upp och att folk tror blint på ALLT som media rotar fram om det. Klart som sjutton att personer som går emot strömmen ska tystas ner, så har det alltid varit! Ofta tilll vilket pris som helst.
Sedan när stora läkemedelsbolag, som verkligen har potential att göra riktigt stor skada för långt fler människor, visar sig ha fuffens för sig, så viftas det bara bort. För "de är ju så hårt kontrollerade så det kommer inte hända igen". Jasså?
Känner någon av er här den här doktorn personligen? Eller känner ni någon som känner honom? Vet ni någon som har blivit behandlad av honom? Vem har skrivit artiklarna om honom? Har de personerna som skrivit dessa artiklar inget som helst att göra med läkemedelsindustrin?
Kan någon bevisa för mig att de personer som svartmålat denna doktor inte har någon som helst egen vinning av det?
Menar ni att referenserna i boken också är påhittade?
Yet his suburban Chicago practice, currently known as Homefirst, garnered an alarming record: It was on the losing side of one of the largest U.S. jury verdicts -- $30 million -- ever awarded to the family of a newborn in a wrongful-death suit.
More recently, that contrarian impulse has seen him create the Autism Recovery Clinic in Rolling Meadows. He treats autistic children with Lupron, an injectable drug sometimes used to chemically castrate sex offenders. Top endocrinologists and autism experts have dismissed the treatment as junk science.
Mayer Eisenstein is a go-to person in the vaccines-cause-autism community. He heads a large practice in the Chicago area and claims that his unvaccinated children do not have autism. He also was or is a part of the “Lupron Franchise”—a group of practitioners who took on the Geier idea that shutting down sex hormone production in autistics could be a treatment. It was a profoundly bad idea.
After the $30M verdict, Mayer Eisenstein filed bankruptcy.
Denne läkare ger injektioner med preparat till barn som stänger ned produktionen av könshormoner han utför med andra ord kemisk kastrering på barn för att hindra autism efter vaccination eller för att bota autism.
Eisenstein is not board-certified in any of the specialties relevant to autism and the use of Lupron, including pediatrics, endocrinology, neurology and psychiatry. -
Fast den där Eiseenstein har ju ingen fakta, han anses inte ha några som helst vetenskapliga belägg för sina teorier, han och hans medarbetare tros ha orsakat 100-tals hjärnskador hos barn med sina behandlingar och felaktiga råd.Anonym (Vad pågår) skrev 2014-05-05 20:11:24 följande:Jag litar inte BLINT på det jag läser, vare sig det det är av socialstyrelsen eller dr Eisenstein.
Men jag läser åtminstone fakta från båda sidor av myntet.
Jag kan verkligen inte bevisa om författaren har skrivit boken för egen vinnings skull eller ej, kan du? -
Det kallas inte för inte skräpvetenskap, möjligt att han till viss del har rätt att det blir lättare att hantera ungdomar med svår autism om de inte har en massa könshormoner precis som det skulle vara lättare att hantera vilken tonåring som helst som inte har svajiga hormoner om man sänkte deras hormonerTrinity78 skrev 2014-05-05 22:00:23 följande:Seriöst?! Jag har Asperger, en mild form av autism, och jag är helt förfärad över detta! Ska vi inte få reproducera oss?
-
Det kommer från insamlad data från alla rapporterade mässlingsfall under de år det gäller dessa år.Anonym (Vad pågår) skrev 2014-05-08 18:38:18 följande:Vet inte vart siffrorna kommer ifrån, men räknas 13 dödsfall om året som mycket? Jämför till exempel med att det i USA dör över 30 000 personer om året i trafiken. Och frågan är också hur deras hälsa var i övrigt när det gällde dödsfallen i mässling?
Mässlingen är en av de smittsammaste sjukdomar vi har. För att mässlingsutbrott ska undvikas krävs enligt WHO att minst 95% av befolkningen är vaccinerad med två doser. Annars uppstår som regel mässlingsepidemier eller mässlingsutbrott då och då.
En studie av samtliga mässlingsutbrott i Europa under åren 2005-2006 publicerades i Lancet 2009[3]. Drygt 12000 fall av mässling inträffade under denna tid, de flesta i Storbritannien, Tyskland, Schweiz, Italien och Rumänien; länder som alla har låg vaccinationsgrad. De flesta insjuknade var ovaccinerade eller hade endast fått en dos. Sju dödsfall i mässling rapporterades under samma tid, dvs en av 1700 insjuknade dog.
Bland samtliga rapporterade fall av mässling i USA under åren 1987-2000, 67032 st, förekom 177 dödsfall, dvs en av 380 insjuknade dog[2].
I ett pågående mässlingsutbrott i Frankrike, har från 2008 till april 2011 cirka 17000 barn och ungdomar insjuknat. En rapport från franska smittskyddsmyndigheten daterad 20 maj 2011 indikerar att under 2010 resulterade detta i 8 fall av neurologiska komplikationer (encefalit, meningit), 287 fall av allvarliga lungkomplikationer (lunginflammation), och två dödsfall. Hittills under 2011 har man sett 12 fall av neurologiska komplikationer, 360 allvarliga lungkomplikationer och sex dödsfall.[4]
Varför du länkar till vaken.se och bloggar förstår jag inte riktigt, vaken.se är nog en av de minst vettiga hemsidor som finns. -
De lär ju haft helt normal hälsa eftersom mässling räknas till barnsjukdomar och de flesta barn är friska.Anonym (Vad pågår) skrev 2014-05-10 20:37:30 följande:Och hur var deras hälsa i övrigt, hos de som dog?
-
Vad är det som gör att du tror att vaccination som är ympning av den sjukdom man vill undvika att drabbas av skulle kunna göra för skada för hälsan. Vaccin består av en liten dos av sjukdomen för att lura immunförsvaret att kroppen redan haft sjukdomen så att den tillverkar antikroppar när den utsätts för smitta.Anonym (Vad pågår) skrev 2014-05-10 23:12:00 följande:Hm, mycket märklig kommentar. Så eftersom de ändå hade dött av sjukdomen så spelar det ingen roll om de dör av vaccinet? De skulle ju dött i vilket fall menar du?
Kanske hade de barn som dog av vaccinet haft en helt annan chans att klara sig om kroppen fick möjligheten att bearbeta smittan normalt och inte direkt insprutad i blodomloppet(i en muskel som "mellanstation", men fortfarande helt onaturligt för kroppens försvar) -rätt igenom alla kroppens skyddande barriärer, som trots allt finns där av en anledning.
Och dessutom kommer smittämnet i vaccinet tillsammans med flera andra främmande, onaturliga strukturer/gifter för kroppen som den inte haft en chans att oskadliggöra, innan det är dags för blodet att presentera innehållet för alla känsliga organ i kroppen, bland annat hjärnan.
Och att vaccinera handlar inte för mig bara om att dö eller inte dö vare sig av sjukdomen eller vaccinet i slutändan, det handlar om hur hälsan påverkas i stort av dessa vaccinationer, direkt efteråt, och under resten av livet.
Du kan numera vaccinera mot allergier så att du slipper dö av allergichock eller använda starka mediciner och vistas på sjukhus om du har svår allergi. -
Därför att botande behandling är så mycket mer komplicerat att utveckla eftersom en botande behandling för exempelvis allergi måste skräddarsys till varje individ, där är det frågan om att manipulera gener.Anonym (Vad pågår) skrev 2014-05-11 08:34:38 följande:En tanke.
Hur kommer det sig att forskningen/utvecklingen går så "trögt" kring potentiellt botande behandlingar? Alltså där utgången kan bli att man inte längre behöver en massa "underhållsmediciner" (som t.ex. astma och allergimediciner).
Kan det vara så att läkemedelsbolagen inte har något intresse i sådana potentiellt botande behandlingar, och därmed inte bidrar till någon forskning om det? I alla fall ingen forskning som visar goda resultat till den botande behandlingens fördel... Det skulle ju kunna resultera i att folk blev fria från sina ofta livslånga behandlingskrävande symtom. Och vad skulle det i förlängningen innebära för många av de stora läkemedelsbolagen, som säljer mediciner mot just olika symtom..? -
Det är inte så konstigt att många kopplar vaccination med att barn får någon form av sjukdom eftersom en massa sjukdomar debuterar vid den ålder som barn vaccineras, barn som exempelvis inte utvecklas mentalt normalt är som regel "normala" till en viss ålder då det börjar märkas att de inte följer en normal utveckling.lillamyyyyyy skrev 2014-05-11 10:56:55 följande:
Ja självklart har jag gjort det även läst diagram över hur många som blir sjuka av vaccin och hur många som räknad bli sjuka utan hur många som dött och fått allvarliga följer av sjukdomarna osv, jag är inte rädd för sjukdomarna pga att jag är otroligt påläst ang dem. De flesta sjukdomar var nästan utrotade när vaccinet kom, sen när vaccinet sattes in så insjuknade jättemånga av vaccinet. Sen kan jag meddela att vaccinet är inte 100% säkert, det är till och med så att fler insjuknar i mässlingen som fått vaccin än de som är ovaccinerade. Det flesta sjukdomar härjade även när det var krig eller dåliga förhållanden när de gäller mat och vatten, dålig näring osv. Jag har även en son son fick två sprutor 3 mån vaccin och 5 mån vaccin, två dagar efter vaccinationen började han få oförklarliga skakningar, det håller i än och han är 1år och 1 månad nu, jag började läsa när han var 5 månader pga att han som sagt började skaka. Jag blev chockad över att det var så lite jag vetat och att jag haft så otroligt fel ang vaccin som jag alltid varit för.. nu vet jag bättre och jag ångrar varje dag att jag inte började läsa innan mina barn fick vaccin, då hade min son varit helt frisk idag. ..
Det är ingen garanti att man inte får sjukdomarna när man är vaccinerad och det är heller ingen garanti att man skulle få en hemskt biverkning, men vågar man ta risken med allt som är i vaccinet så som kvicksilver aluminium, formaldehyd, sackaros tex..
Man kan ju läsa om tex vaccinet pentavac på fass.
Försenad utveckling och hjärnskador som leder till motoriska fel märks som regel inte hos ett litet barn men börjar märkas när barnet inte klarar åldersadekvata saker vilket inte sällan är vid den tid som vaccination ges. -
Man tittar naturligtvis på hur det ser ut i länder där allmän vaccination inte förekommer och ser de förödande konsekvenser dessa barnsjukdomar får för befolkningen.Anonym (Vad pågår) skrev 2014-05-11 11:57:58 följande:Återigen finns ju inget att jämföra med vad som är "normalt" egentligen, då de allra flesta barn trots allt är vaccinerade?
Varför tror du att barnadödligheten är så stor i vissa länder?
Hela barngrupper dör i en del byar till följd av epidemier av mässling och andra barnsjukdomar. -
Wiki är ingen seriöst underbyggd källa.Anonym (Vad pågår) skrev 2014-05-11 13:40:08 följande:www.pu.uu.se/wiki/Kritiskt_t%C3%A4nkande
Varför tror du inte på WHO? -
Du ts vet väl att den sk forskningen angående vaccin och autism visade sig vara fusk att forskarna erkänt att de manipulerat hela forskningen?
-
Inga lärda tvistar om detta, forskargruppen erkände fusk och dömdes också för detta.Anonym (Vad pågår) skrev 2014-05-11 13:48:35 följande:Jag är fullständigt medveten om det ja. Och därom tvista de lärde.
Varför tror du inte på seriösa källor? -
Du tror att sjukvårdsanställda blir av med jobbet om det upptäcks att de inte vaccinerar sig?Anonym (Vad pågår) skrev 2014-05-11 14:17:01 följande:Finns det någon "därute" som själv ska försöka komma fram till ett viktigt beslut angående att avstå vaccination, utifrån sitt eget förnuft och kritiska tänkande?
Och som kanske vill bidra med argument varför ni inte lyssnar blint på sjukvården? Som kanske själva jobbar inom sjukvården och valt att inte vaccinera sig? Fast om ni skriver oanonymt så tänk på att ni riskerar att bli uppsökta och kanske blir av med jobbet...
Någon som alltså läser härinne som inte enbart litar på mantrat att: vaccin ger bara få och milda biverkningar som snabbt går över och det räddar liv världen över och det är osolidariskt att inte vaccinera sig och man är helt enkelt dum i huvudet om man överväger att inte vaccinera sig och alla små barn kommer dö om sjukdomarna kommer och alla föräldrar som inte vaccinerar sig och sina barn är mindre vetande och foliehattar och alla läkare som ordinerar något annat än läkemedel är kvacksalvare och.....*drar efter andan*.....och så vidare.
Eller är det bara jag och teflonskallar som läser här?
Massor av anställda inom vården vaccinerar sig inte mot säsongsinfluensan eftersom de inte tillhör någon av riskgrupperna, många som jobbar inom infektionsvården vaccinerar sig för sjukdomar som vanligt folk inte vaccinerar sig för. -
Vaccin ges i muskulatur och inte i blodbanan.Anonym (Vad pågår) skrev 2014-05-11 17:36:50 följande:Jag ska tala klarspråk för er som inte har läst någon immunologi eller förstått vad jag tidigare har skrivit i tråden.
Vare sig vi sprutar in rent kvicksilver, aluminium, saltsyra eller biodynamiskt odlade äpplen i blodomloppet, så är jag förbaskat skeptisk. För då har kroppen inte själv fått en chans att välja om det ska vara där eller ej, såsom när dessa ämnen går via alla kroppens barriärer som finns där av en anledning! -
Alla vacciner kan ge symtom som liknar den sjukdom man vaccinerar för.Anonym (Vad pågår) skrev 2015-03-18 22:09:33 följande:Biverkningsavsnittet på Infanrix-Polio+Hib.
Egentligen vilket vaccin som helst som finns beskrivet på fass.se.