Inlägg från: Anonym (Vad pågår) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vad pågår)

Boken "Vaccinationer: risker och skador"

Anonym (-0-0-0-) skrev 2014-05-11 10:18:55 följande:
    Hur tänker du nu? Det forskas absolut kring autoimmuna sjukdomar för att hitta orsaken och på så sätt kunna förhindra att de uppkommer. Medicins forskning utförs inte heller enbart av läkemedelsbolagen.

Människokroppen är inte en maskin med en enkel manual. Den medicinska forskningen har gjort otroliga framsteg de senaste hundra åren. Vi botar idag sjukdomar som var dödliga för inte så länge sedan. Att sedan tro att föräldrar utan medicinsk utbildning ska kunna fatta ett bra beslut kring vaccin på lösryckta artiklar och uttalat antivaccinationssidor är vansinne. Du talar om att läkemedelsbolagen är jäviga samtidigt som du hänvisar till hemsidor och böcker helt utan en objektiv bedömning av fakta.
    Jag tycker du mest upprepar dig?
  • Anonym (Vad pågår)
    puss skrev 2014-05-11 10:59:41 följande:
    Men hjälp till att sprida polio och tbc för all del.
    Du har varit här förr, har du läst på lite nu och kan bidra med något konstruktivt i diskussionen?
  • Anonym (Vad pågår)
    puss skrev 2014-05-11 11:05:45 följande:
    Begrep du inte vad jag skrev?
    Nä, jag måtte vara dum i huvudet, eftersom jag ifrågasätter din världsbildDrömmer Du får förtydliga.
  • Anonym (Vad pågår)
    Anonym (....) skrev 2014-05-11 11:09:49 följande:
    Vad skriver du själv för konstruktivt gällande vaccinationers vara eller inte vara?
    Har du ens läst tråden eller bara lösryckta meningar?
  • Anonym (Vad pågår)
    puss skrev 2014-05-11 11:15:11 följande:
    Min världsbild? Oj, det var stora begrepp. Jag tror inte hela min världsbild bör redas ut precis här.
    Jag personligen är inte intresserad av åsikter från människor där saker bara är svart eller vitt. För då behövs ju ingen diskussion egentligen?
  • Anonym (Vad pågår)
    Anonym (-0-0-0-) skrev 2014-05-11 11:02:54 följande:
    www.sbu.se/upload/Publikationer/Content0/1/Va...
    Om du redan har gått igenom den här publikationen, vet du om referenserna som använts är ifrån källor där man har jämfört vaccinerade barn med tidigare totalt ovaccinerade? Alltså inte ett tidigare stick från någon spruta med syfte att påverka immunförsvaret? 
  • Anonym (Vad pågår)
    puss skrev 2014-05-11 11:23:00 följande:
    Okej. Tack för att du meddelar. Åter till ämnet.
    Tack!
  • Anonym (Vad pågår)
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-05-11 11:25:04 följande:
    Om du redan har gått igenom den här publikationen, vet du om referenserna som använts är ifrån källor där man har jämfört vaccinerade barn med tidigare totalt ovaccinerade? Alltså inte ett tidigare stick från någon spruta med syfte att påverka immunförsvaret? 
    För jag menar att det är ju som att jämföra äpplen och äpplen.
  • Anonym (Vad pågår)
    Anonym (-0-0-0-) skrev 2014-05-11 11:01:22 följande:
    www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMoa021134
    Andra referenser än just det eventuella sambandet autism och vaccin? D.v.s andra autoimmuna sjukdomar och till och med cancer? Är i nuläget för mycket smutskastning i båda riktningar att jag väntar tills det lugnat ned sig och kommit fler oberoende studier, innan jag sätter mig in i det mer på allvar.
  • Anonym (Vad pågår)
    Drefk2000 skrev 2014-05-11 11:40:57 följande:
    Snälla nån.. Finns verkligen antivaccinationslobbyn i Svergie också? Jag hoppades att det var Storbritannien och USA "förunnat". 
    TS, läs på lite om människor som Andrew Wakefield och andra motståndare. 
    Jag avskyr pseudovetenskap i allmänt, men det här är det värsta sorten. Den har dödat och fortsätter göra det.
    Vi har haft utbrott av mässling i både USA och England.

Börja lyssna på www.theskepticsguide.org, du har strax över 430 timmar av riktiga skeptiker som kanske öppnar dina ögon. 
    Du måste vakna från din dröm och ansluta till oss andra här i verkligheten.

Vaccin räddar liv, end of story
    Amen.
Svar på tråden Boken "Vaccinationer: risker och skador"