Inlägg från: Anonym (Vad pågår) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vad pågår)
    kaffe skrev 2014-05-09 18:32:40 följande:
    Vet du om att det tar i genomsnitt 10 år innan ett läkemedel är godkänt att använda på människor. Innan det släpps ut på marknaden genomgår det en mängd olika prövningar. Om ett läkemedel visar sej ej fungera eller av någon annan anledning inte går att  använda på människor så visar sej det sällan förrän i sista fasen. Då har det kostat företaget miljardbelopp som dom inte får tillbaka.   Om det däremot visar sej att substansen/läkemedlet dom framställt verkligen fungerar och klarar sej igenom alla tester, så tror sjutton att dom vill tjäna pengar på det. Så fungerar alla företag. Eller vet du någon som satsar 10 år på en vara plus x antal miljarder för att sen inte vilja tjäna en krona på det?

Vad är det för läkemedel du syftar på som påstås hjälpa människor?
    Ger dig en del av svaret i dokumentärform som lite omväxling mot de böcker som finns, väldigt viktigt och väldigt skrämmande:

www.artimus.se/whocaresinsweden/sv/film-three.php
  • Anonym (Vad pågår)
    Anonym (anonym) skrev 2014-05-09 11:11:02 följande:
    Det kommer från insamlad data från alla rapporterade mässlingsfall under de år det gäller dessa år.

Mässlingen är en av de smittsammaste sjukdomar vi har. För att mässlingsutbrott ska undvikas krävs enligt WHO att minst 95% av befolkningen är vaccinerad med två doser. Annars uppstår som regel mässlingsepidemier eller mässlingsutbrott då och då.

En studie av samtliga mässlingsutbrott i Europa under åren 2005-2006 publicerades i Lancet 2009[3]. Drygt 12000 fall av mässling inträffade under denna tid, de flesta i StorbritannienTysklandSchweizItalien och Rumänien; länder som alla har låg vaccinationsgrad. De flesta insjuknade var ovaccinerade eller hade endast fått en dos. Sju dödsfall i mässling rapporterades under samma tid, dvs en av 1700 insjuknade dog.

Bland samtliga rapporterade fall av mässling i USA under åren 1987-2000, 67032 st, förekom 177 dödsfall, dvs en av 380 insjuknade dog[2].

I ett pågående mässlingsutbrott i Frankrike, har från 2008 till april 2011 cirka 17000 barn och ungdomar insjuknat. En rapport från franska smittskyddsmyndigheten daterad 20 maj 2011 indikerar att under 2010 resulterade detta i 8 fall av neurologiska komplikationer (encefalitmeningit), 287 fall av allvarliga lungkomplikationer (lunginflammation), och två dödsfall. Hittills under 2011 har man sett 12 fall av neurologiska komplikationer, 360 allvarliga lungkomplikationer och sex dödsfall.[4]

Varför du länkar till vaken.se och bloggar förstår jag inte riktigt, vaken.se är nog en av de minst vettiga hemsidor som finns.

Och hur var deras hälsa i övrigt, hos de som dog? 
  • Anonym (Vad pågår)
    Anonym (anonym) skrev 2014-05-10 21:06:33 följande:
    De lär ju haft helt normal hälsa eftersom mässling räknas till barnsjukdomar och de flesta barn är friska.
    Men du vet alltså inte hur hälsan såg ut i övrigt hos de barn som dog i studien du pratar om? Det hade varit av betydelse för mig att få veta.
  • Anonym (Vad pågår)
    Kerubmamman skrev 2014-05-10 21:32:06 följande:
    Det går vända på åt andra hållet också: hur var hälsan bland de som dog till följd av vaccinationer? Skulle de ha överlevt att få den sjukdom som de vaccinerades mot? 

Mig veterligen är det betydligt fler som avlider av barnsjukdomar och dess följdsjukdomar än av vaccinationer. 
    Hm, mycket märklig kommentar. Så eftersom de ändå hade dött av sjukdomen så spelar det ingen roll om de dör av vaccinet? De skulle ju dött i vilket fall menar du?
    Kanske hade de barn som dog av vaccinet haft en helt annan chans att klara sig om kroppen fick möjligheten att bearbeta smittan normalt och inte direkt insprutad i blodomloppet(i en muskel som "mellanstation", men fortfarande helt onaturligt för kroppens försvar) -rätt igenom alla kroppens skyddande barriärer, som trots allt finns där av en anledning. 
    Och dessutom kommer smittämnet i vaccinet tillsammans med flera andra främmande, onaturliga strukturer/gifter för kroppen som den inte haft en chans att oskadliggöra, innan det är dags för blodet att presentera innehållet för alla känsliga organ i kroppen, bland annat hjärnan.

Och att vaccinera handlar inte för mig bara om att dö eller inte dö vare sig av sjukdomen eller vaccinet i slutändan, det handlar om hur hälsan påverkas i stort av dessa vaccinationer, direkt efteråt, och under resten av livet. 

• Anonym (Vad pågår)
    Anonym (anonym) skrev 2014-05-10 23:40:31 följande:
    Vad är det som gör att du tror att vaccination som är ympning av den sjukdom man vill undvika att drabbas av skulle kunna göra för skada för hälsan. Vaccin består av en liten dos av sjukdomen för att lura immunförsvaret att kroppen redan haft sjukdomen så att den tillverkar antikroppar när den utsätts för smitta.

Du kan numera vaccinera mot allergier så att du slipper dö av allergichock eller använda starka mediciner och vistas på sjukhus om du har svår allergi.
    Jag vet hur immunförsvaret fungerar och jag vet också hur vaccin är tänkt att fungera.

Och jag vet också att det finns vaccin mot vissa allergier, så kallad allergenspecifik immunterapi. Detta görs i små, små doser under lång tid, under mycket kontrollerade former och anpassat efter individen.  
  • Anonym (Vad pågår)
    Anonym (Niii) skrev 2014-05-11 02:46:25 följande:
    Insinuerar du att vi alla går runt och är lite sjuka för att vi har vaccinerat oss? 
    Det får kommande forskning utvisa.
  • Anonym (Vad pågår)
    Anonym (Niii) skrev 2014-05-11 02:46:25 följande:
    Insinuerar du att vi alla går runt och är lite sjuka för att vi har vaccinerat oss? Förstår du inte att vacciner är ett av samhällets stöttepelare? Förstår du inte att trots att vissa får biverkningar av vacciner så är de på det hela något mycket gott.

Förstår du inte att alla andra också har fattat att det finns risker, men att det goda vida överväger det onda? Förstår du verkligen inte???
    Har du själv läst om hur människokroppen fungerar ned på molekylnivå? Eller har du fått berättat för dig? 
  • Anonym (Vad pågår)
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-05-11 07:29:35 följande:
    Jag vet hur immunförsvaret fungerar och jag vet också hur vaccin är tänkt att fungera.

Och jag vet också att det finns vaccin mot vissa allergier, så kallad allergenspecifik immunterapi. Detta görs i små, små doser under lång tid, under mycket kontrollerade former och anpassat efter individen.  
    En tanke.
    Hur kommer det sig att forskningen/utvecklingen går så "trögt" kring potentiellt botande behandlingar? Alltså där utgången kan bli att man inte längre behöver en massa "underhållsmediciner" (som t.ex. astma och allergimediciner).
    Kan det vara så att läkemedelsbolagen inte har något intresse i sådana potentiellt botande behandlingar, och därmed inte bidrar till någon forskning om det? I alla fall ingen forskning som visar goda resultat till den botande behandlingens fördel... Det skulle ju kunna resultera i att folk blev fria från sina ofta livslånga behandlingskrävande symtom. Och vad skulle det i förlängningen innebära för många av de stora läkemedelsbolagen, som säljer mediciner mot just olika symtom..?
  • Anonym (Vad pågår)
    Anonym (anonym) skrev 2014-05-11 09:47:15 följande:
    Därför att botande behandling är så mycket mer komplicerat att utveckla eftersom en botande behandling för exempelvis allergi måste skräddarsys till varje individ, där är det frågan om att manipulera gener.
    Just det.. 

Men ett barnvaccin sprutas in i stort sett alla barn, utan några egentliga dosjusteringar efter ålder, vikt, genetisk predisposition för andra sjukdomar, pågående infektioner, annan läkemedelsbehandling, näringsbrist, allergier etc etc. Rätta mig om jag har fel!?

Dessutom så verkar det överlag som att man i vaccinationsstudier tar olika åkommor/sjukdomar/biverkningar som man misstänker kan ha ett samband med vaccinet, och jämför med andra redan vaccinerade barn?? T.ex om man ska testa ett vaccins samband med låt säga plötslig spädbarnsdöd, så jämför man med en annan grupp som också har vaccinerats, men då med ett annat vaccin? Vad får man ut av det?? Jo förhoppningsvis att nästa vaccin i bästa fall orsakar något färre fall av, i det här exemplet, plötslig spädbarnsdöd.

(Ni får gärna komma med massor av referenser här med små och stora studier där man jämför vaccinerade barns hälsa med helt ovaccinerade barn, för det saknar jag!)
Svar på tråden Boken "Vaccinationer: risker och skador"