Inlägg från: Anonym (Vad pågår) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vad pågår)

Boken "Vaccinationer: risker och skador"

Anonym (anonym) skrev 2014-05-04 20:38:39 följande:
    Bland samtliga rapporterade fall av mässling i USA under åren 1987-2000, 67032 st, förekom 177 dödsfall, dvs en av 380 insjuknade dog. 
    Tycker nog att 1/380 som dör av en sjukdom är ganska mycket.

Du säger att många barn inte mår bra ett kort tag efter vaccination det är helt normalt eftersom vaccin är en liten gnutta av den sjukdom man vaccinerar för så att immunförsvaret ska reagera som om man haft sjukdomen när man råkar ut för smitta, en liten del blir inte skyddade mot sjukdomen trots vaccination men drabbas då betydligt lindrigare. 
    Numera kan man ju vaccinera sig mot vissa allergier så att människor trots svår allergi kan leva ganska normalt.

Att barn reagerar med att vara lite annorlunda efter vaccination är inte speciellt konstigt de har ju utsatts för ett obehag någon har stuckit dem med en nål och det kan ömma efter sticket.
    Vet inte vart siffrorna kommer ifrån, men räknas 13 dödsfall om året som mycket? Jämför till exempel med att det i USA dör över 30 000 personer om året i trafiken. Och frågan är också hur deras hälsa var i övrigt när det gällde dödsfallen i mässling?
  • Anonym (Vad pågår)
    Sune03 skrev 2014-05-04 19:11:28 följande:
    Utmana mig gärna med ett tillsatsämne som oroar dig så tar jag gärna fram information som kan lugna dig.
    Jag har gett dig flera exempel på olika tillsatsämnen och gifter som finns i vacciner, men vart är informationen som skulle "lugna mig"?
  • Anonym (Vad pågår)
    Anonym (Vera) skrev 2014-05-08 21:07:03 följande:
    Kanske för att det var just det, och endast det den anonyma sjuttiotalisten ville säga. Problem med det?
    Ja verkligen. Med tanke på att det är helt fel. 
  • Anonym (Vad pågår)
    Anonym (-0-0-0-) skrev 2014-05-08 21:37:29 följande:
    Ja, "enligt vissa oklara källor" känns ju som ett stabilt vetenskapligt argument.. Liksom referensen till en nättidning. Och var kommer rapporten från 2007 ifrån?

Som vanligt i den här typen av länkar tas också några enskilda patientfall upp som "bevis" för vaccinets farlighet. Utan jämförelse med antal vaccinerade eller antal bedömt förebyggda cancerfall.

Youtube är ju också känt för sin noggranna källkritik innan publicering.

Vetenskapligt så det förslår. Eller?

Så vaccinet gör nytta enligt dig?
  • Anonym (Vad pågår)
    Anonym (Vera) skrev 2014-05-08 21:42:06 följande:
    Om nu det var det enda sjuttiotalisten ville framföra så varför är det inte bara ok? .
    Har du bytt namn?
  • Anonym (Vad pågår)
    Anonym (-0-0-0-) skrev 2014-05-08 21:51:02 följande:
    Ja, vaccinet gör nytta. Utan tvekan. Det skyddar också mot fler cancerformer än livmoderhalscancer. Som alla läkemedel har det biverkningar. De vanligaste de samma som för andra vaccin (influensaliknande symtom. rodnad och smärta vid insticksstället, huvudvärk osv, osv). Att någon svimmar i samband med en vaccination beror ofta på själva sticket och man ska stanna på vårdinrättningen 15 minuter efter alla vaccinationer det är ingenting nytt,

Men din fråga har väl inget med min kommentar om dina "vetenskapliga" referenser att göra.
    Jag har presenterat en rad vetenskapliga referenser, och tyckte helt enkelt att det var ok att ta med någon enstaka ovetenskaplig. Ska inte alla få komma till tals eller är vi så styrda av samhället och myndigheterna och den "vetenskapliga bevisningen" att folk inte ska få tänka själva överhuvudtaget? 
  • Anonym (Vad pågår)
    Anonym (Vera) skrev 2014-05-08 21:50:09 följande:
    Nej, jag är inte sjuttiotalisten. Tyckte bara inte att det var särskilt snyggt att skriva som du gjorde. Och nää, jag har inte läst vare sej det sjuttiotalisten eller du skrivet. Började ögna igenom tråden men det är för mycket dravel för att jag ska orka, i alla fall i kväll.
    Det var inte särskilt snyggt att skriva som sjuttiotalisten gjorde heller.
    I korta drag anklagade han/hon föräldrar vars barn inte är vaccinerade, för att smitta spädbarn med kikhosta. Trots att även vaccinerade personer(och personer som bär på smittan men utan att ha några symtom), kan sprida det vidare.
  • Anonym (Vad pågår)
    Anonym (-0-0-0-) skrev 2014-05-08 22:05:58 följande:
    Vad bevisar då de oventenskapliga? Hur ska man veta vad på en hemsida utan tydlig källhänvisning som är påhittat/misstolkat av den som skriver på sidan och vad som faktiskt stämmer.

De två sidor du hänvisar till är fulla med felaktigheter ock skrämselpropaganda helt utan vetenskaplig grund. Vill man inte bli sammankopplad med "foliaehattarna" kan det vara bra att inte hänvisa till dom.
    Självklart ska alla få tänka själva. Men att tro att man med hjälp av internetsidor (som kan vara skrivna av vem som helst) ska kunna sammanställa någon slags "sanning" om vaccinets farlighet är idiotiskt.
    Jag varnade trots allt om att blunda och hålla för öronen för nu blir det ovetenskapligt. Men du valde att läsa vidare.

"Sammanställa någon slags sanning om vacciners farlighet?" Jag presenterar bara olika källor, både vetenskapliga och ovetenskapliga, så får alla välja vad de vill tro på. Nu råkar det vara mest till vacciners nackdel, men alla fördelar är vi ju redan väl införstådda i. Eller?
Svar på tråden Boken "Vaccinationer: risker och skador"