• Anonym (SP)

Boken "Vaccinationer: risker och skador"

Wow, tack för den här tråden!
    Ska länka in den i mitt FB-flöde så kanske de två antivax-stollarna jag är "vän" med får sig en tankeställare.
    Att resonera med dem kan man strunta i.

Vad säger ni om deras mirakelmedel kolloidalt silver förresten?

• Anonym (SP)
    Anonym (miso) skrev 2018-04-02 18:05:50 följande:
    Please don't get me started, hahahaha.... min man brukar säga kollodialt silver bara för att få mig att himla med ögonen här hemma. Här används det som skällsord.
    Haha, bra skällsord!
    Du verkar kunnig, jag skulle behöva en vän som du för att få mina antivax-vänner att ta sitt förnuft till fånga.

Det finns fyra förskolebarn i den familjen, ingen har fått en enda vaccination.
  • Anonym (SP)
    Anonym (Vad pågår) skrev 2018-04-02 19:55:43 följande:

En vild gissning, jobbar du med ekonomi eller statistik eller liknande?

Haha, nej jag jobbar med fastighetsförvaltning!
  • Anonym (SP)
    Anonym (Vad pågår) skrev 2018-04-24 19:03:48 följande:
    Men du tycker att det är ok att vara härinne och propagera för vaccin när man inte ens har en aning om hur de fungerar?
    Är det vad du tror?
    Att man inte vet hur vaccin fungerar???
  • Anonym (SP)
    Anonym (Vad pågår) skrev 2018-05-01 08:51:33 följande:
    Jag syftade på de människor som hoppar in i tråden och dumförklarar, och samtidigt helt uppenbart inte ens vet vad vaccinerna är emot. T.ex. virus eller bakterier... Eller varför vetenskapliga artiklar finns och vad de utgör underlag för. 

Men det är sådant man missar när man som du bara hoppar in i tråden och anklagar, utan att ens ha läst tråden.
    Och du, du hoppar in och dumförklarar dig själv.
    Självklart har jag koll på vacciner, både jag och mina barn är fullvaccinerade.
    Har bokat tid för TBE-vaccin, ska få sprutorna denna vecka.
    Hur är det med dig, vill du drabbas av TBE?

Jag har inte läst alla 1000+ inlägg men jag har läst alla dina, och många andras.

Jag har förresten en foliehatt (som du) i min bekantskapskrets.
    Hennes FB dräller av antivax-dravel, hon talar sig varm för "alternativa metoder" som exempelvis Kolloidalt silver. Sickna jönsar va?!
  • Anonym (SP)
    Anonym (Vad pågår) skrev 2018-05-01 12:26:15 följande:
    Men du, ta bort de "jönsarna" i ditt FB flöde då.
    Och låt skygglapparna sitta kvar, det är faktiskt enklare att leva så än att ifrågasätta. Det tyckte i alla fall jag.  
    Hade gjort det om det inte varit två barndomsvänner.

Skygglappar har jag inga, jag tror mer på vetenskap än inbillningssjuka.
Svar på tråden Boken "Vaccinationer: risker och skador"