Boken "Vaccinationer: risker och skador"
Jag skulle ju länka till det där TED Talket också...
www.ted.com/talks/tim_ferriss_why_you_should_define_your_fears_instead_of_your_goals
Jag skulle ju länka till det där TED Talket också...
www.ted.com/talks/tim_ferriss_why_you_should_define_your_fears_instead_of_your_goals
Men alltså.... man kan ju inte bara skriva ut en massa länkar till allehanda böcker och på så vis anse att man bevisat sin tes? Väldigt oseriöst. Finns ju fullt med kvacksalvare och "egenlärda" människor som skriver böcker inom allehanda ämnen - det innebär ju inte på något vis att det stämmer. Vem som helst kan ju skriva och ge ut en bok :) Jag har en hel, tjock faktabok om tomtar - det innebär ju inte att tomtar finns.
En artikel som är välgrundad och framförallt är PEER REVIEWED är en helt annan sak. Då är det iaf värt att läsa igenom den - då kan man med ganska hög säkerhet känna sig trygg med att artikeln är granskad av oberoende personer med stor kunskap inom det aktuella området. Att länka Youtubefilmer och liknande får en inte direkt att verka seriös och skulle aldrig få en person att ens överväga att bli vaccinationsmotståndare (om man nu inte är omedveten och oerfaren gällande hur man bör tillförskaffa sig vetenskaplig kunskap). Och det är nog här problemet ligger. Jag har aldrig träffat en läkare eller ssk som är mot vaccinationer. Är vi betalda av läkemedelsbolagen? Nope, vi har bara mer kunskap inom medicin och den vetenskapliga kunskapsprocessen. Inte vill vi människor ont heller.
Självklart vill de flesta inget ont. Och de flesta tror att de gör rätt. Tills det visar sig vara helt felgrundat. Då har det "begåtts ont", men med ett gott syfte.
Självklart vill de flesta inget ont. Och de flesta tror att de gör rätt. Tills det visar sig vara helt felgrundat. Då har det "begåtts ont", men med ett gott syfte.
Wow, tack för den här tråden!
Ska länka in den i mitt FB-flöde så kanske de två antivax-stollarna jag är "vän" med får sig en tankeställare.
Att resonera med dem kan man strunta i.
Vad säger ni om deras mirakelmedel kolloidalt silver förresten?