Inlägg från: Anonym (kvackare) |Visa alla inlägg
  • Anonym (kvackare)

Boken "Vaccinationer: risker och skador"

Maria 434 skrev 2018-03-29 15:59:25 följande:

Folk som tror att antivaxaxrörelsen inte tjänar pengar. De tjänar multu

Skrämmer mig att vissa svenskar tror mer på yputube än vetenskap

I synnerhet med tanke på att så många antivaxare slänger en massa pengar på homeopater och andra bedragare, och dessutom uppmanar andra att göra det.
  • Anonym (kvackare)
    Anonym (Vad pågår) skrev 2018-03-31 22:51:50 följande:
    Och du är påläst förmodar jag då?
    Om vad som är trovärdiga källor i sådana här frågor? Ja, det får jag väl påstå. Eftersom jag är kass på naturvetenskap försöker jag inte läsa forskningsrapporterna själv, utan håller mig till att undersöka vad som är vetenskaplig konsensus.
  • Anonym (kvackare)
    Anonym (Vad pågår) skrev 2018-04-01 17:32:37 följande:
    Så eftersom du enligt dig själv är okunnig inom området så litar du istället blint på det som skrivs och berättas för dig?
    "Blint" är din tolkning, men ja, jag litar på att det 99 % av alla med relevanta kunskaper är överens om troligen stämmer. För du inser väl att det råder närmast total konsensus om fördelen med vacciner?
  • Anonym (kvackare)
    Anonym (Vad pågår) skrev 2018-04-01 18:26:44 följande:
    Har du läst om forskningsfusket som pågår, och vad anser du om det?
    Du menar att Wakefield blev avslöjad som en charlatan? Jo, jag känner till det, men vad har det med saken att göra?
  • Anonym (kvackare)
    Anonym (Vad pågår) skrev 2018-04-01 20:03:38 följande:
    Nej det var inte det jag menade. 

www.adlibris.com/se/bok/forskningsfusket-bara-fortsatter-macchiariniskandalen-karolinska-institutet-de-ekonomiska-och-politiska-drivkrafterna-9789163612619

www.bokus.com/bok/9789172412538/forskningsfusket-sa-blir-du-lurad-av-kost-och-lakemedelsindustrin/

svenskfarmaci.se/lakemedel/lv-stoppar-lakemedel-efter-organiserat-fusk/

och mängder mer om man googlar..

Och förstår verkligen inte frågan om vad detta har med vaccin att göra. Det har väl i allra högsta grad med vaccin att göra då det är just dessa företag som forskar och säljer vaccinen?
    Så... två böcker av samme uppenbart alarmistiske skribent, uppenbarligen känd för svepande kritik och tveksam bevisföring. Sedan en artikel som verkar vettig vad jag kan se, och det är givetvis stötande att det förekommer forskningsfusk - men inget man inte förstod, eller något som går att helt hindra. Väldigt bra att det upptäcks, dock.

Inget av exemplen hade däremot konkret med vaccin att göra, så jag tolkar det som att du inte har något på fötterna i frågan.
  • Anonym (kvackare)
    Anonym (Vad pågår) skrev 2018-04-01 20:23:44 följande:
    Så du litar på läkemedelsbolagen som tillverkar våra "säkra vacciner" när de till och med tystar ned dödsfall för att få sälja sina mediciner?

www.adlibris.com/se/bok/dodliga-mediciner-och-organiserad-brottslighet-hur-lakemedelsindustrin-har-korrumperat-sjuk--och-halsovarden-9789187207372
    Ännu en bok av en alarmistisk knasboll ifrågasatt författare. Tack, jag tror att det får vara bra så här; alla har nog sett vad det är för källor du använder dig av nu. 
  • Anonym (kvackare)
    Anonym (Vad pågår) skrev 2018-04-01 22:43:43 följande:
    Självklart är han ifrågasatt. Konstigt vore det väl annars? Vilka framgångsrika människor i historien har aldrig blivit ifrågasatt av någon, oavsett vad de åstadkommit?

Intressant att total okunskap inom medicin, mikrobiologi, m.m. samt att tveksamma källor får härja fritt härinne sålänge personen är FÖR vacciner. Dock inte ett ljud när det visar sig att personerna varken vet hur forskning egentligen går till eller att det även existerar vaccin mot bakterier. Men varenda källa som ifrågasätter/motbevisar (som i det här fallet bolagen som tillverkar vaccinen), skalas ned på individnivå med direkta personangrepp på författarna. Som sagt. Det existerar i liten skala på såhär små forum. Vad händer när stora pengar är inblandade och det finns ett verkligt syfte att svartmåla personerna? Är tyvärr inte förvånad att läkemedelsindustrin jämförs med maffian.

Och så antar jag att du inte har läst tråden då du hänvisar till att "alla har nog sett vilka källor du använder dig av nu". Ett tafatt försök av avsluta en diskussion som precis bara har börjat, då människor nu börjat vakna på riktigt. Och ifrågasätta.

Att framgångsrika människor ifrågasätts innebär inte att alla som kritiseras skulle vara genier.

Har man kunskap om medicin och mikrobiologi så är man inte vaccinmotståndare. Det är liksom inte mer komplicerat än så. Och människor börjar inte "vakna", det är tyvärr så att allt fler totalt saknar källkritik.

• Anonym (kvackare)
    Anonym (Vad pågår) skrev 2018-04-02 11:50:27 följande:
    Har jag sagt att alla framgångsrika människor som ifrågasätts är genier?

Och på vad grundar du påståendet "att har man kunskap om medicin och mikrobiologi så är man inte vaccinmotståndare"?
    Min poäng är att anledningen till att folk får massiv kritik påfallande ofta är att de har fel. Det är tyvärr alltför vanligt att folk tror att de som kritiseras automatiskt har en poäng bara för att framgångsrika/nytänkande människor ofta möter kritik. Ledsen om det inte var så du menade.

Vad ska jag säga? Ju mer kunskap - riktig kunskap - folk har om vacciner, deras innehåll och verkningar, desto mer positiva är de till vaccinering. Det är inget kontroversiellt påstående.
  • Anonym (kvackare)
    Anonym (Vad pågår) skrev 2018-04-15 10:38:49 följande:
    Har du inget vettigt att komma med så kan du gärna lämna tråden Skrattande
    Du framför ju inte själv något vettigt, så varför är du kvar och skriver? Hycklare.
  • Anonym (kvackare)
    Anonym (Vad pågår) skrev 2018-04-24 19:03:48 följande:
    Men du tycker att det är ok att vara härinne och propagera för vaccin när man inte ens har en aning om hur de fungerar?
    Okej, först av allt: jag har givetvis "en aning" om hur vacciner fungerar, jag har sagt att jag inte är bra på naturvetenskap och i synnerhet inte är bra på att tolka naturvetenskapliga studier. 

Och ja, självklart är det helt okej att jag upplyser om att det råder vetenskaplig konsensus om att de vaccin som används idag inte är farliga.
  • Anonym (kvackare)
    sextiotalist skrev 2018-09-17 13:20:01 följande:

Det tar 20-30 år att utveckla denna cancer, ökningen av livmodecancern kom innan vaccinationsprogrammet och än viktigare, det framgår inte att det finns något samband mellan de som vaccinerades (som troligen inte ens är med i screeningen) och ökningen.

Dvs de som fått denna typ av cancer har inte ens blivit vaccinerade, hur lyckades du få fram sambandet.

Tack till dig och alla andra som försöker tala för förnuft i den här tråden. Hjärta
  • Anonym (kvackare)
    Anonym (Vad pågår) skrev 2018-11-07 12:10:51 följande:

Och studier (oavsett storlek, kvalitet etc) som visar på risker med vaccinationer, får inte någon som helst uppmärksamhet?

Man undrar ju varför... Skrattande
Svar på tråden Boken "Vaccinationer: risker och skador"