Inlägg från: Anonym (....) |Visa alla inlägg
  • Anonym (....)

Boken "Vaccinationer: risker och skador"

fröet2015 skrev 2014-05-01 17:40:47 följande:
    Har du sett fluorskadade tänder? Antagligen, fast du vet inte hur det ser ut..
    Överkonsumtion och överanvändning av allt är farligt...
  • Anonym (....)
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-05-03 16:32:37 följande:
    Man kan i alla fall dra slutsatsen av den här tråden, att hjärntvätten om att det bara finns ett alternativ - att vaccinera, sitter djupt hos de flesta. Och att det anses helt ofarligt, trots alla bevis som finns på att det inte alls är ofarligt.

Och jag tycker det är sorgligt att föräldrar inte får en chans att ta ställning utifrån ordentlig information om båda sidor av myntet, innan det är dags för första vaccininjektionen i deras små spädisar på bvc.

För att majoriteten av hälso- och sjukvårdspersonalen där också är hjärntvättade och har fått lära sig att det i princip inte är ett alternativ att låta bli, och att eventuella biverkningar bara är få och milda.

Och allvarligare biverkningar viftas bort med orden att det kan inte bero på vaccinet.
    Hur tänkte du nu? Menar du att en majoritet av alla föräldrar är för inkompetenta för att själva kunna leta fram den information som de vill ha, och känner att de behöver, innan de väljer att vaccinera sina barn? De allra flesta har en hel del månader under graviditeten när de kan läsa på om olika saker.

Lite lustigt är det att många föräldrar skriker efter penicillin till sina barn så fort de har en öroninflammation eller lite halsfluss, men sällan tänker de på resistensen som blir följen av att det ska ges penicillin mot varenda sjukdom som man kan bota med det...
  • Anonym (....)
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-05-03 18:37:05 följande:
    De som respekterar människor som är av en annan åsikt än de själva när det gäller vaccinering, ser jag inte som hjärntvättade.
    Dock de som ser det som det enda alternativet, och dessutom kallar människor som väljer bort vaccinering för diverse nedsättande saker.
    Så vilka är de "hjärntvättade"? De som skriker sig hesa över vaccinets farlighet och sprider egna "sanningar" om hur skadligt det är, eller de som litar på den samlade forskningen och Socialstyrelsens rekommendationer?

• Anonym (....)
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-05-03 19:15:37 följande:
    Jag har läst delar av det material sjukvårdspersonal utbildas med när det gäller frågan, och jag har bland annat hakat upp mig på detta från "Socialstyrelsens kunskapsöversikt för hälsovårdspersonal, vaccination av barn" (sid 18-19):

"I England har man de senaste åren gått ännu ett steg och lanserat termen riskförhandling för att beskriva den situation som kan uppstå mellan ansvariga myndigheter och allmänheten. Man menar att i ett förhandlingsliknande klimat måste man både ge och ta. Alla föreslagna åtgärder kanske inte accepteras fullt ut, men kanske man kan komma fram till en kompromiss. Det kan t.ex. gälla när föräldrar vill skjuta på en vaccination hellre än avstå helt. Den principen gäller även i Sverige, d.v.s vi accepterar ett visst uppskjutande av vaccination, även om det naturligtvis inte bör uppmuntras.

Jag tolkar texten som att man inte ska sprida budskapet att det trots allt är frivilligt att vaccinera sina barn?

Med allvarligare biverkningar av vaccinet menar jag alla de biverkningar som finns registrerade på respektive vaccin på t.ex. fass. Det finns också mycket man kan läsa om i boken jag nämnt i trådstarten samt i vetenskapliga artiklar. 
    Lägg då till alla biverkningar som inte ännu kopplats ihop med vacciner eller finns med i någon biverkningsöversikt, men som trots allt finns där ändå och troligen kommer sammankopplas i framtiden.

Jag anser att sjukdomarnas biverkningar i många fall är överskattade och att vaccinernas biverkningar oftast är underskattade. Det är inte svart eller vitt.
    Antingen har du inte läst materialet eller så har du missat följande:

"Det är därför viktigt att läkare och sjuksköterskor på barnavårdscentralen och i skolan diskuterar med föräldrar om fördelar och nackdelar med vaccination, och att vårdgivare och hälsovårdspersonal i sin huvudmanna- och yrkesroll verkar för att det finns utrymme för information om vaccinationsprogrammet. Föräldrarna måste få bra information om olika konsekvenser av beslutet att låta sitt barn bli eller inte bli vaccinerat, samtidigt som man självfallet ska acceptera att vaccinationsprogrammet är frivilligt och att föräldrar tar ställning för sina barns räkning."
    källa Socialstyrelsen

• Anonym (....)
    yodi skrev 2014-05-04 14:35:53 följande:
    det är väl ingen som påstår att det är helt ofarligt? det står ju till och med varningar och information om biverkningar på förpakningar och medföljande informations lapp.

men i dom flesta fall så överväger nyttan av medecinen den ev biverkningen.
    Nja... Konstigt nog så skriver många och ger en orolig mamma, vars 1-åring har 39 graders feber, att hon ska "hålla febern nere" och ge div. mediciner...
  • Anonym (....)
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-05-11 11:04:14 följande:
    Du har varit här förr, har du läst på lite nu och kan bidra med något konstruktivt i diskussionen?
    Vad skriver du själv för konstruktivt gällande vaccinationers vara eller inte vara?
  • Anonym (....)
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-05-11 17:11:05 följande:
    Du har verkligen inte läst tråden! Och jag tror därmed inte på att du läst något av det andra du påstår heller.
    Läser du andras länkar då? Det verkar inte så. Därmed faller den "diskussion" som du påstår dig vilja ha.
  • Anonym (....)
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-05-11 17:36:50 följande:
    Jag ska tala klarspråk för er som inte har läst någon immunologi eller förstått vad jag tidigare har skrivit i tråden.

Vare sig vi sprutar in rent kvicksilver, aluminium, saltsyra eller biodynamiskt odlade äpplen i blodomloppet, så är jag förbaskat skeptisk. För då har kroppen inte själv fått en chans att välja om det ska vara där eller ej, såsom när dessa ämnen går via alla kroppens barriärer som finns där av en anledning!
    Du låter alltså inte tandläkaren laga dina barns tänder? Du använder inte flour i tandkrämen och du har ekologiska kläder på barnen och varken TV, dator eller mobil i deras närhet utan de bor i en koja i skogen med dig utan el och andra farligheter?
  • Anonym (....)
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-05-11 18:45:38 följande:
    Ja vi bor i en grankoja i skogen där vi äter barr och lyssnar på fåglarna. Vi har i och för sig bredbandsuppkoppling så då är jag väl egentligen en hycklare också.
    Jag antar det eftersom du är så rädd för alla gifter som barnen annars kan utsättas för.
  • Anonym (....)
    Anonym (anonym) skrev 2014-05-11 19:13:02 följande:
    Vaccin ges i muskulatur och inte i blodbanan.
    Ja, och trots det Ts skriver i ditt citat så skrev hon sen att alla vet att det ges i muskulatur. Alla utom Ts kanske?
Svar på tråden Boken "Vaccinationer: risker och skador"