• kaffe

Boken "Vaccinationer: risker och skador"

Eller varför inte bara lägga ner vaccinationer helt i Sverige, så kommer barnen snart dö av mässlingen igen. Win, win för staten. Mindre barngrupper som restulterar i mindre kostnader för barnomsorg och skola.

• kaffe
    Aischa skrev 2014-04-27 22:05:45 följande:
    jag hänger med i vad du menar, och respekterar att du lägger fram det på en bra nivå. jag håller dock inte med. med risk för att bli kallad konsperations teorist, men min åsikt är att hela läkemedelsindustrin är korrupt. med detta säger jag inte att all västerländsk medicin är onödig, utan att det prackas på mediciner för saker som inte behöver medicineras. för att kunna ordinera medicin som håller folket sjuka (bieffekter som även dom måste medicineras många gånger) behövs en diagnos. jag köper inte att diagnoserna kommer från bättre vetande, utan myndigheterna vill hålla folket sjuka. läkemedelsverket känner aldrig av lågkonjukturer te.x. cancerindustrin är en mångmiljon industri. det finns inga pengar att tjäna på friska människor. jag säger inte att du ska hålla med mej, men förstår du hur jag tänker? vacciner ändrar hela människans dna och bieffekterna håller oss sjuka, där tror jag att många diagnoser kommer ifrån, med tanke på att vi pumpas fulla av vacciner redan från start. jag trampar säkert många på tårna nu, och det är en risk jag får ta, men jag tänker steget längre. jag litar inte på läkare som manar på om vacciner när hela deras yrkesroll går ut på att kränga medicin. min BVC-sköterska gick in i en dispyt med mej när jag tackade nej till stelkrampsvaccinationen, men hon kunde inte tala om vad vaccinet innehåller. det kan man (jag) väl endå tycka att en sköterska med befogenhet att injicera vaccin borde kunna.
    Vacciner ändrar inte DNA. Det är just när motståndare, mot vad det nu månne vara, kommer med tvärsäkra uttalanden som är helt uppåt väggarna, som gör att allt ni säger tas med en nypa salt.

• kaffe
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-04-29 21:30:02 följande:
    Jag menar alltså, finns det några studier som gjorts på just vaccin och förändringar i dna?
    Aisha, som påstår att vaccin ändrar hela DNA:t  kan säkert hänvisa dej till relevant forskning. Annars är ett tips att söka på PubMed.
  • kaffe
    Aniiee skrev 2014-04-29 23:00:42 följande:
    Hon är, alltså, inte ens en osteolog, utan osteoPAT....
    Eftersom du hänvisar till att hon är kunnig om förändringar i vårt DNA vore det mer lämpligt att du refererar till hennes utbildning och forskning inom genetik.  Att hon är osteopat säger ingenting när det gäller den biten.
  • kaffe
    Aniiee skrev 2014-04-29 23:18:16 följande:
    Jag hänvisar inte till det alls...... Tvärtom. 
    He, he ja just det. Ursäkta.
  • kaffe
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-05-09 17:44:26 följande:
    Jovisst, men det där vet vi ju redan, eftersom det är det vi fått inpräntat i oss i evigheter från alla håll. Nu är det de rykten om att vacciner kanske inte bara är bra, utan kanske rentav gör oss sjuka i olika grad, som jag försöker hitta olika "bevis" på härFlört.

Plus att de företag som pumpar ut alla dessa vacciner samtidigt pumpar in en obeskrivligt hög summa pengar på det, och mängder av andra läkemedel som påstås hjälpa människor.
    Vet du om att det tar i genomsnitt 10 år innan ett läkemedel är godkänt att använda på människor. Innan det släpps ut på marknaden genomgår det en mängd olika prövningar. Om ett läkemedel visar sej ej fungera eller av någon annan anledning inte går att  använda på människor så visar sej det sällan förrän i sista fasen. Då har det kostat företaget miljardbelopp som dom inte får tillbaka.   Om det däremot visar sej att substansen/läkemedlet dom framställt verkligen fungerar och klarar sej igenom alla tester, så tror sjutton att dom vill tjäna pengar på det. Så fungerar alla företag. Eller vet du någon som satsar 10 år på en vara plus x antal miljarder för att sen inte vilja tjäna en krona på det?

Vad är det för läkemedel du syftar på som påstås hjälpa människor?
  • kaffe
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-06-10 08:38:27 följande:
    Flera av sjukdomarna som vi vaccinerar emot var på nedgång redan när vi började vaccinera, så det går inte att tillskriva vaccinet "hela äran".

När man nu bl.a. börjat vaccinera mot livmoderhalscancer, som redan är på stark nedgång av flera andra orsaker, så händer samma sak. Vaccinet kommer få "äran". Men biverkningarna, oavsett allvarlighetsgrad, kommer sättas åt sidan.

Att ge alla barn i princip samma vaccin i samma dos, med samma innehåll, utan hänsyn tagen till individuella variationer och genetisk predisposition för olika sjukdomar är uppåt väggarna.

Lägg sedan till lite "ofarligt" febernedsättande på det och lite "nödvändigt" antibiotika, eller ännu bättre, några påföljande antibiotikakurer på varandra, så blir det en härlig blandning att hantera hos ett litet barn med outvecklat immunförsvar.

Fråga runt lite om hur vänner och bekanta reagerat på olika sprutor inför och efter en utlandsresa till exempel. Långvariga öronproblem? Plötsligt allergiska mot diverse olika saker på "äldre dar"?
    Det behöver inte bero på vaccinet nej, det kan såklart vara "korrelation och kausalitet". Men det kan ju också bero på vaccinet. Eller nej, det finns nog inga vetenskapliga studier gjorda på just det sambandet, så det går ju inte då.
    Det finns nog heller inga vetenskapliga studier gjorda på att man får ont i magen av att äta spik. Så det är nog inte heller sant.
    På vilket sätt skulle det vara anmärkningsvärt att man reagerar med div symptom när man fått ett vaccin?  Huvudtanken med vaccin är att kroppen ska reagera och  bilda anikroppar mot just det bakterier man sprutar in.
  • kaffe
    Bjoer skrev 2014-06-11 13:07:34 följande:
    ... och så menar du virus, inte bakterier. Flört
    Nej, jag menade bakterier. Det är oftast bakteriella sjukdomar man vaccinerrar mot. Men det skulle vara de i stället för det =)
  • kaffe
    kaffe skrev 2014-06-11 13:30:42 följande:
    Nej, jag menade bakterier. Det är oftast bakteriella sjukdomar man vaccinerrar mot. Men det skulle vara de i stället för det =)
    Fast jag kunde ju skrivit bakterier eller virus.
  • kaffe
    elmadumle skrev 2014-06-11 21:24:31 följande:
    Svininfluensa hann ju inte ens testas innan man skrämde slag på en stor del av befolkningen och påstod att man minsann skulle dö om man inte vaccinerade sig, svininfluensan dödade ungefär lika många som en vanlig influensa gör. Du kan inte jämföra det vaccinet med andra som använts i många år och som är testade ordentligt.
    Orsaken kanske beror på att så många faktiskt vaccinerade sej mot just svininfluensan? Hur många som dött om vi inte massvaccinerat oss vet vi inte.
  • kaffe
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-06-11 21:59:11 följande:
    Hur kommer det sig att de som är helt för vacciner kan uttrycka sig som ovan, utan påhopp här i tråden, medan bland annat jag (som numera väl får kalla mig "antivaccare" eller något sådant) får höra kommentarer som "tankefel" och dylikt?

Och mycket intressant att bara för att någon uttrycker sig väl i skrift, räknas han/hon direkt som en "att lita på".. i det här fallet "läkaren" i tråden som sune03 syftade på..
    Ledsen, men jag förstår inte riktigt vad du menar. 
Svar på tråden Boken "Vaccinationer: risker och skador"