Anonym (Vad pågår) skrev 2014-05-04 21:32:06 följande:
Som jag tidigare har nämnt så respekterar jag dem som har gjort ett aktivt val utifrån fakta från "båda sidor".
Men som du skriver så är det också många av "vaccinationsförespråkarna" som inte lyssnar på några motargument, som dessutom försöker trycka ned de som är emot. DET får mig att se rött.
Boken som jag refererat till rekommenderar att man läser den officiella litteraturen om vaccinering från myndigheterna som Socialstyrelsen, WHO, etc, för att balansera informationen som presenteras i boken.
Jag tycker att "andra sidan" borde göra likadant.
Jag tror att tanken med vacciner definitivt är god. Men jag tror också att det har gått till överdrift.
Jag tror definitivt att vaccinernas säkerhet kan förbättras. Och jag anser att de som säljer vaccinerna inte ska få sköta forskningen kring dem.
Nu får du nästan ge dig. Du kommer ju aldrig med några fakta utan säger dig bara vara nedtryckt och lösa påståenden. Jag läste en recension av boken, recensionen var skriven av någon som tyckte den var bra, och föga förvånad så kunde jag konstatera att det var samma gamla felaktiga argument. Ja fel, som i att man ljuger.
Du pratar om andra sidan, men det här är inget man ska behöva ta ställning till. Samhället har redan tagit ställning. Kan du komma med lite fakta för en gång skull som visar att det gått till överdrift och att säkerheten måste förbättras? Så klart kan du inte det så jag väntar mig inget svar.
För det första så är det inte bara de som säljer dem som forskar i dem, för det andra är kontrollerna rigorösa för att få ut läkemedel på marknaden. För det tredje, hur tänkte du ett system där läkemedelsföretagen inte skulle få forska i de produkter de framställer?
Bah, meningslöst att argumentera med dig men man vill ju också slå hål på dumheten i fall någon annan får för sig att läsa detta.
Jag diskuterar gärna risker tex men då få du komma med ett konkret påstående utan att gå runt mina argument.