• yodi

Boken "Vaccinationer: risker och skador"

Anonym (Vad pågår) skrev 2014-05-04 14:17:22 följande:
    Och återigen förlöjligande av de som anses vara emot vacciner, trots att jag inte ens är på någon "sida" i nuläget.

Japp, jag äger något så onaturligt som en TV. Och en mikro, och en diskmaskin. Och tro det eller ej, en dator! Och en bil. Till och med två bilar!

Jag har inte sagt att ALLA läkemedel är av ondo, långt ifrån. Många räddar liv. Men många skördar också liv. Många läkemedel är helt onödiga.

Och när jag pratar om onaturligt så tycker jag det blir det när alla människor ska ha läkemedel så fort de har lite feber eller ont i huvudet, eller någon simpel infektion. Och sedan tro att läkemedlen är helt ofarliga, för att annars skulle de väl inte finnas, eller?? Det är DÅ det blir onaturligt. 

Som t.ex. paracetamol som rekommenderas till höger och vänster för både det ena och det andra. Det är onaturligt. Och knappast så ofarligt som det har målats fram hittills.
    det är väl ingen som påstår att det är helt ofarligt? det står ju till och med varningar och information om biverkningar på förpakningar och medföljande informations lapp.

men i dom flesta fall så överväger nyttan av medecinen den ev biverkningen.
  • yodi
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-05-04 14:52:18 följande:
    När det kommer till vacciner så argumenterar de som är helt FÖR oftast som att det är helt ofarligt och att alla andra som anser något annat, ses som mindre vetande.

Jag kan se många fördelar med vaccin. Men jag tycker att det är otäckt att dess biverkningar underskattas så enormt.

Och att de som är för, inte för allt i världen kan tänka sig att sjukdomar som t.ex. allergier och vissa autoimmuna sjukdomar kan ha ett samband med vacciner på något plan. För det skulle helt enkelt rubba deras världsbild.
    Men det återstår att se eftersom det inte finns några klara besked i dagsläget.
    det finns risker med allt, men just när det gäller vaccinerna i bvc´s bas pogram så blev min slutsats att riskerna sjukdomarna hade var betydligt värre. 
  • yodi
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-05-04 15:23:24 följande:
    Jag respekterar det helt och fullt om du har gjort en egen avvägning utifrån fakta från båda "sidor". 
    tack jo jag läste allt material jag kom över från båda sidorna.
  • yodi
    Anonym (....) skrev 2014-05-04 18:42:42 följande:
    Nja... Konstigt nog så skriver många och ger en orolig mamma, vars 1-åring har 39 graders feber, att hon ska "hålla febern nere" och ge div. mediciner...
    men även där rör det sig om en avvägning.

är barnet piggt och har relativt bra allmäntillstånd så är febernedsättande inte helt nödvändigt, är barnet däremot påverkat så kan det helt klart vara vinning med att ge febernedsättande.
  • yodi
    Anonym (undrar) skrev 2014-05-05 21:07:01 följande:
    Alltså, tipsa om boken är en sak men när jag ser antivaccinare gå in i trådar där folk förlorat sina barn och börja fråga om de vaccinerade sina små är fan för mycket! De som gör det, tror de verkligen inte att föräldrarna redan vänder ut o in på sig själva och anklagar sig över att ha missat nått och sen få uppkört att det beror på nyligen taget vaccin! Jävlar vad sånt äcklar mig smile8.gif
    håller med helt, för djävligt rent ut sagt
Svar på tråden Boken "Vaccinationer: risker och skador"