Inlägg från: Vitrysk hockeyhjälte |Visa alla inlägg
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Anonym (helt rätt) skrev 2014-04-30 09:06:05 följande:
    Men det blir ju bara fler och fler sprickor i ditt resonemang ju längre du fortsätter, sluta innan du skämmer ut dig själv fullständigt!

Ifall 60 miljoner människor dog på 1700-talet då det inte fanns några vaccin, och sedan dog ingen på 200 år tills dess att ett vaccin "upptäcktes".. Vad kallar du perioden mellan 1700 och 1900 då, om inte ett NATURLIGT SKYDD? Det du säger är ju att läkemedelsbolagen "botade" en sjukdom som redan var botad?!

Du måste väl själv se hur ditt resonemang rasar samman bit för bit?
    Och varifrån har du fått att ingen dog i smittkoppor mellan 1700 och 1900? Det är ju så uppåt väggarna fel att man baxnar menar jag.
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-04-30 09:16:41 följande:
    Tror du eller tror du inte att vacciner kan orsaka skador och t.o.m dödsfall?
    En sak är i alla fall helt säker: det hade blivit mångdubbelt fler skador och dödsfall utan vaccin än med desamma. Detta är något som antivaccinlobbyn ofta tenderar att missa.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-04-30 09:22:08 följande:
    Nu ville jag höra din personliga åsikt tack?
    Ja, de kan säkert orsaka sjukdomar eller t.o.m. dödsfall i enskilda fall. Det går i varje fall inte att utesluta.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Anonym (helt rätt) skrev 2014-04-30 09:35:35 följande:
    Jag tar ju bara upp de sakerna som han skrivit och visar på vilka brister det finns i hans resonemang. Det var ju han som sa att ingen dog mellan 1700 och 1900, så det får du väl fråga honom om..?

Jag har tittat i en del böcker om ämnet och man har väl hört och sett en del också, men jag tycker det räcker med sunt förnuft för att förstå att om mänskligheten klarat sig i miljoner år utan vaccin så behövs det inget nu heller, man behöver varken läsa böcker eller titta på forskning för att dra de slutsatserna. Sunt förnuft räcker oftast längst och det visar sig gång på gång att forskning har fel och ändrar sina resultat fram och tillbaka, bara trams om du frågar mig!
    Du kan ju börja studera sådant som medellivslängder också, kanske kan det ge en fingervisning. Och hur skulle vetenskapen funka annars menar du? Att på religiöst vis köra vidare i samma hjulspår även när det kommer fram överväldigande indicier på att tidigare rön eventuellt inte stämmer?
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-04-30 09:52:31 följande:
    "Ni" som är helt för vacciner, tycker i princip att "Lite svinn får man räkna med"?
    "Svinnet" ska naturligtvis minimeras så mycket det bara är möjligt, men - ja. Eftersom alternativet, i värsta fall en pandemi, skulle bli betydligt mer förödande för betydligt fler.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Anonym (helt rätt) skrev 2014-04-30 09:56:02 följande:
    Du kan ha hur många källor du än vill, det trumfar i alla fall aldrig SUNT FÖRNUFT!
    Jo, och inte bara lite heller.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Anonym (helt rätt) skrev 2014-04-30 09:57:45 följande:
    Skulle du säga samma sak ifall du först fick träffa alla de barn som skulle dö för att läkemedelsindustrin ska tjäna pengar på din oro? Eller är det enklare att offra barn du inte har ett ansikte på?
    Jaharu, du ska köra det racet alltså. Jag kan jag också, just watch me: Du ser alltså hellre att tre miljoner barn dör i t.ex. smittkoppor än att några få drabbas av biverkningar eller i värsta fall dör efter att ha vaccinerats mot dem?
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Anonym (helt rätt) skrev 2014-04-30 10:04:53 följande:
    Svara på min fråga istället för att försöka undvika den bara för att det är obekvämt. Det blev inte så lätt att argumentera för vaccin längre när du behövde fundera på vilka konsekvenser det faktiskt får för BARN?
    Jag ser på det så här; det handlar till syvende och sidst om vanlig enkel riskminimering.

Risken att dö eller skadas av något man kunde ha låtit vaccinera mot är betydligt större än risken att dö eller skadas av själva vaccinet. Skulle olyckan vara framme skulle jag givetvis känna en outsäglig sorg. Kanske t.o.m. ilska mot det som bedömts vara orsaken till skadan/dödsfallet. Men det blir liksom inte mindre sorgligt när någon dör i tuberkulos eller smittkoppor än när någon gör det pga ett vaccin. Och ser man det rent krasst är risken att stå där i slutändan och ångra att man inte lät vaccinera sitt barn tusenfalt större än risken att stå där och ångra motsatsen.
Svar på tråden Boken "Vaccinationer: risker och skador"