• Aischa

Boken "Vaccinationer: risker och skador"

Yes, jag har den boken. ett bra vaccin är ett oanvänt vaccin! folk är hjärntvättade till att tro att skiten faktiskt hjälper oss. ingen som har reflekterat över alla diagnoser som var och varannan person har nu? oftast människor under 30, eftersom vaccinen har ökat dom senaste 30 åren, nu vaccinerar man mer än någonsin. autism, astma, allergier, eksem, adha, add. bieffekter. folk tror även att flour/flouride är toppen för tänderna. min idé av en harmonisk värld är att folk inte köper allt som kommer från rekommendationer från regering och läkemedelsverk. ifrågasätt! man slutar aldrig lära sej.

• Aischa
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-04-27 20:14:57 följande:
    Härligt att det finns fler som inte slukar allt med hull och hår!
    jajamensan! och det fina med mej är även att jag inte går in i dialoger med folk som är pro-vaccin, för det påverkar inte min åsikt,och som du skrev brukar urarta i att bli hudflängd. jag blev bara glad över att se en annan människa som faktiskt fått upp ögonen och ifrågasätter istället för att blint följa. här vaccineras inte mer. tack gode gud att det är frivilligt, tuvärr tror jag dock inte det kommer vara det mycket längre. fritt tänkande och handlande är inte till regeringens favör.
  • Aischa
    Anonym (S) skrev 2014-04-27 21:43:29 följande:
    Haha, ja, eller hur? smile2.gif Läser en bok och HELA VÄRLDEN VÄNDS UPP OCH NER!

Seriöst. Det är nästan jobbigt att läsa.
    tycker faktiskt det är mer jobbigt att se hur folk förminskar och dummar ut någon för att man inte tror på samma saker. riktigt tragiskt faktiskt. lite som att höra en nazist argumentera för sina åsikter. som jag skrev innan så väljer jag aktivt att inte i normala fall gå in på diskussioner gällande te.x vaccin, pga att folk som du direkt börjar dumma ner ens åsikter. men det här är bara sorgligt. lägg ner lika mycket energi på att respektera andras åsikter på en neutral nivå som du gör på att förminska vissa i denna tråd så kommer du växa som människa.
  • Aischa
    Björnmossa skrev 2014-04-27 21:54:05 följande:
    Bara för att två saker korrelerar (ökar/minskar i samma takt) betyder det inte att det ena orsakar det andra.

ADD-spektrat är nytt, läkarna blir bättre på att ställa diagnos och definitionen utökas hela tiden. Därför ökar dessa fall i statistiken. Ibland hör man talas om vuxna människor på 50+ som nyligen blivit diagnosticerade. I framtiden kommer det bli mycket mindre vanligt nu när lärare och vårdpersonal snappar upp tecken hos små barn. Som någon annan var inne på är det också svårare för dessa idag än för hundra år sedan eftersom dagens samhälle ställer helt andra krav.

Allergier ökar, troligtvis som följd av det ökade tvättandet och bruket av kemikalier.

I vilket fall som helst så är det långt bättre att vara allergisk mot katter än att vara död i smittkoppor.
    jag hänger med i vad du menar, och respekterar att du lägger fram det på en bra nivå. jag håller dock inte med. med risk för att bli kallad konsperations teorist, men min åsikt är att hela läkemedelsindustrin är korrupt. med detta säger jag inte att all västerländsk medicin är onödig, utan att det prackas på mediciner för saker som inte behöver medicineras. för att kunna ordinera medicin som håller folket sjuka (bieffekter som även dom måste medicineras många gånger) behövs en diagnos. jag köper inte att diagnoserna kommer från bättre vetande, utan myndigheterna vill hålla folket sjuka. läkemedelsverket känner aldrig av lågkonjukturer te.x. cancerindustrin är en mångmiljon industri. det finns inga pengar att tjäna på friska människor. jag säger inte att du ska hålla med mej, men förstår du hur jag tänker? vacciner ändrar hela människans dna och bieffekterna håller oss sjuka, där tror jag att många diagnoser kommer ifrån, med tanke på att vi pumpas fulla av vacciner redan från start. jag trampar säkert många på tårna nu, och det är en risk jag får ta, men jag tänker steget längre. jag litar inte på läkare som manar på om vacciner när hela deras yrkesroll går ut på att kränga medicin. min BVC-sköterska gick in i en dispyt med mej när jag tackade nej till stelkrampsvaccinationen, men hon kunde inte tala om vad vaccinet innehåller. det kan man (jag) väl endå tycka att en sköterska med befogenhet att injicera vaccin borde kunna.
  • Aischa
    Anonym (S) skrev 2014-04-27 22:00:11 följande:
    En del åsikter är korkade, men du får ha dem om du vill, men om man nu går omkring och viftar med sånna åsikter så får man stå ut med att folk ser en som dum. 
    jag kanske tycker dina åsikter är dumma? är det då okej för mej att kalla dej dum?
  • Aischa
    Anonym (S) skrev 2014-04-27 22:14:56 följande:
    Källkritik och att läsa fakta från flera olika relevanta ställen brukar vara en bra grund att börja med. Att läsa en bok är ingen bra grund.

Är boken skriven av en förälder till ett barn som blev diagnostiserad med autism efter en vaccinspruta och denne kopplar det direkt till vaccinet utan att det är bevisat? - dålig källa

Är boken skriven av någon utan relevant utbildning, kunskap och utan bra referenser - dålig källa

Är boken/artikeln skriven av någon som ständigt (utan klok grund) tror att regeringen vill ha illa folket - dålig källa

Är boken/artikeln skriven av läkemedelsföretaget som tjänar pengar på att sälja vaccinet - dålig källa

Studier som involverar hundratals till tusentals individer där ca hälften ska vaccineras och hälften inte ska vaccineras. Studien pågår under X antal år och observeras av läkare/psykologer/osv där man jämför med relevant "verktyg" och tar med familjesituationer osv i resultatet. P värdena blir mindre än 0,05. - betydligt bättre källa. Här finns fakta.

En bok bör inte få folk att bli helt vilda.
    fast du svarade fortfarande inte på min fråga. dina åsikter är just åsikter. DU har inte hållit i någon forskning och sett resultaten själv antar jag? du köper forskning, jag ifrågasätter hur tillförlitlig den egentligen är. hur mycket vill regeringen att vi ska veta? räcker det med att säga att det är framforskat för att folk ska ta det som fullt och korrekt säkert? så det DU tror på är din verklighet, inte min. så igen, har jag rätt att dumförklara dej för att jag inte tror på samma sak som dej?
  • Aischa
    Björnmossa skrev 2014-04-27 22:17:06 följande:
    Jag förstår ditt resonemang men jag tror att det bygger på okunskap om hur forskning går till. I forskningsvärlden anses inget som bevisat om inte flera oberoende studier kommer fram till samma resultat. Ingen studie blir publicerad i någon vetenskaplig tidskrift om den inte blivit läst och godkänd av flera ansedda forskare från andra universitet.

Dessutom är det många steg (som tar åratal!) från att man upptäcker en ny behandlingsmetod till att den får användas på människor.

De som sysslar med detta är forskare. Det stämmer att viss forskning sker på läkemedelsföretag, men det är absolut inte så enkelt som att de tar fram vad de vill och vården okritiskt köper det.

Vacciner ändrar inte heller vårt DNA.

Du kan även se det från den praktiska sidan.
    Inga svenska barn ser ut så här. Varför inte?
    Alla läkare väljer att vaccinera sina egna barn. Varför?
    nja, svinvaccinet togs fram på ett kick och började injiceras i folk. bieffekterna visade sej på många sätt. gardasil är ett annat vaccin som krängs på folk som om det vore den enda sanningen, hur mycket är det forskat på det? som jag skrev tidigare, jag tror att det finns en högre global korruption, och forskning är styrt av det. det är som sagt bara min åsikt, och jag tvingar inte den på någon. sen tror jag inte riktigt på att ALLA läkare vaccinerar sina barn, det finns nog undantag där. dom som inte håller med om normen tystas ner. återigen korruption. makthavarna vill inte veta av oliktänkande och ifrågasättande. vi ser olika på ämnet helt enkelt, och det är okej.

nu har jag yttrat lite av mina åsikter i ämnet, och tackar för mej, nu tänkte jag gå och lägga mej. för önska en fortsatt trevlig söndagskväll.
  • Aischa
    Anonym (S) skrev 2014-04-27 22:26:57 följande:
    Det där inlägget var inte bara till dig, men du får tycka vad du vill om vem du vill, men det är dina åsikter som kommer ses som korkade av majoriteten.

Du får tro på gud och djävulen och att regeringen vill få oss alla autistiska om du vill. Men jag kommer aldrig att se din åsikt som "smart" pga att du inte visar upp någonting som är värt att ens tänka över. Du drar inte upp någon fakta alls, du verkar helt gå på känslor vilket är hemskt opålitligt. Du tror mer på ett fåtal känsliga människor som gråter över sina känslor om vacciner än åratals forskning om ämnet. Varför skulle jag lyssna på dig?
    säger inte alls att du SKA lyssna på mej, men det är intressant att du lägger energi på mina inlägg trotts att du inte alls finner dom intressanta. hur som, det är egentligen inte viktigt varken för mej eller som jag antar dej.

önskar en fortsatt trevlig kväll istället, då jag nu ska dra några timmerstockar.
  • Aischa
    Anonym (Vad pågår) skrev 2014-04-27 10:22:50 följande:
    Läs den!!

Du kommer att känna dig så lurad...det gör jagSkrikandesGråter
    TS inboxa mej gärna om du känner att du vill det. kram.
  • Aischa

Dr Sherri Tenpenny skriver mycket intressant angående hur ingredienserna i vacciner påverkar dna:t bl.a.

• Aischa
    Aniiee skrev 2014-04-29 22:43:30 följande:
    Tenpenny? Snäll någon..... Hon är ju inte ens nästan utbildad i ämnet..... bara ytterligare en foliehatt....
    jo just så ja. jag antar att du har mer utbildning och erfarenhet? tillräckligt för att förkasta hennes vill säga?

"Dr. Tenpenny is a graduate of the University of Toledo in Toledo, Ohio.  She received her medical training at Kirksville College of Osteopathic Medicine in Kirksville, Missouri. 

Dr. Tenpenny was board certified in Emergency Medicine through 2005 and has been board certified in Osteopathic Manipulative Medicine since 1995.
    Prior to her career in integrative medicine,
    Dr. Tenpenny served as director of the Emergency Department at Blanchard Valley Regional Hospital Center in Findlay, Ohio, from 1987 to 1995. In 1994, she and a partner opened OsteoMed, a medical practice in Findlay limited to the specialty of osteopathic manipulative medicine.
    In 1996, Dr. Tenpenny moved to Strongsville, Ohio, and founded Tenpenny Integrative Medical Center (formerly OsteoMed II), expanding her practice and her vision of combining the best of conventional and alternative medicine. In 2004, the medical practice moved to Middleburg Heights, Ohio where the clinic currently resides. TIMC is proud to report that patients from 39 states and 11 countries have come to the clinic to get well."
Svar på tråden Boken "Vaccinationer: risker och skador"